Mihin Carneval-keksien maku perustuu?
Haistoin jonkin aikaa sitten Carneval-keksejä, ja siitä lähtien on tehnyt ihan järkyttävästi mieli niitä. Valitettavasti minulla on kuitenkin keliakia, joten viimeinen muistoni Carneval-kekseistä on vuosien takaa.
Tekisin kernaasti edes suurinpiirtein samankaltaisia gluteenittomia keksejä, jos vaan tietäisin, mikä se juttu on, joka tekee Carneval-kekseistä Carneval-keksien makuista. Tietäisikö kukaan leipurimestari täällä ehdottaa mitään niksiä?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Nykyäänhän carneval-keksit eivät maistu samalle kuin ennen, vaan ovat kovempia ja mauttomampia.
Hyvä tietää ja arvasin.
Vierailija kirjoitti:
Oliko joskus vaaleanruskean lisäksi myös tummanruskea keksi?
Oli oli.
Vanha ketju joo, mut mikä oli teidän lemppari maku? Mä tykkäsin lapsena eniten niistä mustista.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 15:30"]
Pistä taikinan sekaan kaiken maailman esanssit jalisäaineet, niin saat sen keinotekoisen maun.
Mutta kun täytyisi tietää juuri ne oikeat esanssit ja lisäaineet :D Carneval-kekseissä tosiaan on se keinotekoisuus se juttu...! Tulee lapsuus mieleen, ah.
t: ap
Unohda koko juttu. Carnival- keksien tekoon käytetään Ruhrin- alueen valtavien karamellitehdaskompleksien jätevesiä, noita esansseja ei ole siviilien käyttöön saatavissa.
Ennenkuin siirryin Fazerilla Vihreät kuulat divisioonaan niin
olin vanhat autot-tehtailla Ruotsissa ja Saksassa. Moni on keittiönsä räjäyttänyt, nuo on reseptejä joita ei pitäisi kotona kokeilla!
Oliko joskus vaaleanruskean lisäksi myös tummanruskea keksi?