Lapsiperheen muutto maalle
Elämä on aivan ihanaa alle kouluikäisten kanssa siellä metsän keskellä.
Sitten koittaa se kouluarki ja silmät avautuu. Koulukyyti kiertää kaksi tuntia aamuin illoin väsyneiden lasten kanssa. Joka paikkaan pitää kuskata, harrastukset ja kaverit on kaukana.
Asuin itse maalla lukiolaiseksi ja se oli oikeasti ihan paskaa. Kouluun piti lähteä 6.30 kun koulu alkoi 8.20. Iltapäivällä ei ikinä ollut ennen neljää kotona. Aina oli kylmä, aina oli pimeä ja aina oli väsynyt.
Kommentit (23)
Ei ole elämää kehäkolmosen ulkopuolella. Täällä on kaikki niin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole elämää kehäkolmosen ulkopuolella. Täällä on kaikki niin hyvin.
Samat kouluongelmat täälläkin on.
Kirjoitin vain siitä, että pienten lasten kanssa ei ymmärrä mitä se elämä on muutaman vuoden päästä.
Helsingistä ne minunkin vanhempani sinne maalle muuttivat tohkeissaan ja Helsinkiin he palasi kun oltiin teinejä.
ap
Meillä on 5km kylälle, jossa on kunnan suurin koulu. Teininä tuo saa mönkijän tms kulkuneuvon, ja pääsee liikkumaan itse. Ehkä sähköpyörän aiemmin. Metsä alkaa takapihalta ja voin vain kuvitella, kuinka ihania leikkejä siellä voi leikkiä, kunhan varttuu. Mieheni on täältä kotoisin, eikä hänen lapsuutensa ollut kurja. Minua on viehättänyt aina se, että kaikki paikkakunnan samanikäiset tuntevat toisensa ja tuttuja on paljon. Itse olen kaupungin kupeesta, ja siellä ihmisillä on paljon pienemmät piirit.
Ja kuinka hyvää lapsen kehitykselle tekee saada kasvaa rauhassa, kiireettömyydessä ja hiljaisuudessa. Toki käydään kerhoissa tapaamassa muita lapsia, mutta kotipihassa on seesteistä.