Äitini sai pari päivää tehosterokotteen jälkeen pahan päänsärkykohtauksen ja huimausta, kun kirjoitin täst Faceen ja mainitsin "olen nyt varma e
"Etten rokotetta ota" niin jouduin ihan järkeviltä vaikuttaneiden ystävien ja tuttavien lynkkauksen kohteeksi.
Sori mahdolliset virheet, alkaa itkettää kun lääkärit ei tiedä mikä äidin on (puhe pätkii, huomaa, vatsakipja) ja sain virtuaalisesti turpaan ihmisiltä, joita pidin ystävinä.
Kommentit (177)
En ottaisi enää rokotuksia, niistä näyttää olevan hirveästi haittavaikutuksia. Älkää ainakaan lapsianne rokottako. Haittavaikutuksista ei puhuta tarpeeksi. Brittikouluissa kuoli 2 oppilasta selittämättömistä syistä. Joskus tuo olisi olut iso uutinen, nyt ollaan vaan kuin mitään ei tapahtunut.
Mun miehelle tuli kanssa monta päivää kestävä migreeni kun otti ekan rokotuksen.
Itse en aio ottaa. Mieskään ei halua ottaa toista rokotetta.
Lähipiirissä oksentelut, rajut päänsäryt ja aivoverenkierronhäiriöt vuorokauden sisällä.
Ei kuulemma rokotteesta, mutta mistäs sitten, kun oireita ei ennen piikkiä ollut.
Vierailija kirjoitti:
Lähipiirissä oksentelut, rajut päänsäryt ja aivoverenkierronhäiriöt vuorokauden sisällä.
Ei kuulemma rokotteesta, mutta mistäs sitten, kun oireita ei ennen piikkiä ollut.
En ymmärrä miksi ikinä ei epäillä rokotteita vaan aina selitetään joku toinen syy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen näitä huimaus- ja pyörtyilyreaktioita kuullut enemmän vanhemmilta ihmisiltä kuin nuorilta. Oma perheenjäsen (70 v) pyörtyi ensimmäisen kerran elämässään viikko tehosteen jälkeen. Yhdellä toisella tuttavalla (64 v) alkoi pari päivää tehosteen jälkeen huimaus, joka jatkuu edelleen. Ei uskalla enää edes pyöräillä.
Mietin vain miten tällaisten kohdalla toimitaan kolmannen rokotteen kanssa. Annetaanko samaa lisää vai jotain toista?
Piti vielä sanoa, että vielä huimausta edeltävänä päivänä tuo 64-vuotias pyöräili 20 km.
Ei uskota urheilukieltoa mistä ihan selkeästi rokotuksen yhteydessä kerrotaan ja sitten vingutaan kun huimaa...
Tuo rokote on kokeellinen eli ei voi saada korvauksia jos tulee jotain. Tai jos saa niin hyvin vähän koska rokotehaittoja on paljon. Siinä jää oman onnen nojaan.
Jaa minulle kukaan ei ole uskaltanut alkaa vinkumaan että otappas rokote. Saattaa olla kokoni vuoksi. Kyllä ne pienille naisille uskaltaa raukat painostaa. Säälittävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen näitä huimaus- ja pyörtyilyreaktioita kuullut enemmän vanhemmilta ihmisiltä kuin nuorilta. Oma perheenjäsen (70 v) pyörtyi ensimmäisen kerran elämässään viikko tehosteen jälkeen. Yhdellä toisella tuttavalla (64 v) alkoi pari päivää tehosteen jälkeen huimaus, joka jatkuu edelleen. Ei uskalla enää edes pyöräillä.
Mietin vain miten tällaisten kohdalla toimitaan kolmannen rokotteen kanssa. Annetaanko samaa lisää vai jotain toista?
Piti vielä sanoa, että vielä huimausta edeltävänä päivänä tuo 64-vuotias pyöräili 20 km.
Ei uskota urheilukieltoa mistä ihan selkeästi rokotuksen yhteydessä kerrotaan ja sitten vingutaan kun huimaa...
Ei kesällä mitään urheilukieltoa tullut. Päinvastoin, sain kesäkuussa rokotuksesta mukaani lapun, jossa luki että urheilua tai saunomista ei tarvitse vältellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi ikinä ei epäillä rokotteita vaan aina selitetään joku toinen syy.
Kun potilas menee lääkäriin vaikka voimakkaan päänsäryn vuoksi, joka ei taltu itsehoitolääkkeillä tai asiakkaalle aiemmin määrätyillä reseptilääkkeillä, lääkäri yrittää selvittää päänsäryn syyn. Tehdään tutkimuksia siten, että koitetaa sulkea välittömästi henkeä uhkaavat syyt ensin pois ja sitten lähdetään siitä ns. alaspäin vähemmän vakaviin syihin. Lääkäri siis ei voi ensimmäisenä sanoa, että "päänsärkyä! 4 päivää rokotteen jälkeen! Epäilen rokotteen haittavaikutusta!" Siksi ei ensimmäisenä epäillä rokotetta, vaan epäillään vakavampia syitä, kun ne on suljtetu pois, voi hyvinkin rokote tull apohdintoihin mukaan.
En ole lääkäri, mutta käsittääkseni tuo on jonkinlainen rautalankamalli.
Ei pidä kiivetä takapuoli edellä puuhun. Antaa lääketieteen harjoittajien tehdä työnsä siinä järjestyksessä mikä toimii tutkitusti parhaiten.
Siksi, koska he tiedostavat olevansa huijattuja ja haluavat että muutkin joutuvat samaan liemeen.
Sitä on se suomalainen kateus.
Se on muuten jännä, että rokotteen vastustajan lähipiiriin sattuu hirveästi näitä neurologisia oireita rokotteesta, mutta mitä nyt olen tuttavien kanssa jutellut niin kukaan ei tiedä ketään jolle olisi tullut mitään parin päivän kuumetta vakavampaa oiretta. Jokainen kuitenkin tietää jonkun, joka on joutunut koronan takia sairaalaan.
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko ettei kenellekään ikinä tule aivoverenkierron häiriöitä ensimmäistä kertaa, jos ei ole ottanut rokotetta? Tai päänsärkyä tai rajua oksentelua? Kaikki vaivat jotka tulee rokotteen jälkeen on automaattisesti rokotteesta johtuvia?
Mulla meni hermot lähiomaiseen ja otin etäisyyttä. Jatkuvaa erittäin hyökkäävää jauhamista koronasta, kulkutautimyönteisistä, velvollisuuksista, pilkkaamista ja erittäin mustavalkoista aggressiivista jauhantaa. Yritin tuoda hieman harmaan sävyjä keskusteluun ja kerroin, että rokote on ihan virallisestikin vielä testausvaiheessa pitkäaikaisvaikutusten osalta, niistä ei tiedetä vielä varmaksi mitään, joten ymmärrän ihmisten pelot rokotetta kohtaan. Itsehän olen ensimmäisen rokotteen saanut ja vahvisteen saan tässä lähiaikoina, mutta niin vain minustakin tuli kulkutautimyönteinen ja vaikka mitä. Tämä on todella järkyttävää ja kuluttavaa millä tavalla ihmisiä oikein yllytetään toisiaan vastaan ja miten hanakasti ihmiset haluavat hyökätä ja olla omalta osalta ajamassa kansaa kahtia. Miksi? Jopa omat perheenjäsenet haukutaan ja myllytetään!
Ei hemmetti. Ihmisillä diagnosoidaan erilaisia sairauksia päivittäin olipa rokotettu tai ei. Mullakin todettiin anemia elokuussa. Huimasi ja sydän takoi. Tuskin johtui rokotuksista sen enempää kuin viime viikkoinen nilkan nyrjähdys.
Mitä toitotat sitä facessa, että et ota rokotetta.
Kai sillä nyt rokotetut lampaat kimppuunsa saakin ihan varmasti.
En ole itse rokotteita ottanut, enkä ota, mutta en todellakaan sitä kerro kuin harvoille ja
valituille.
Niille randomeille jotka kyselevät olenko rokotettu, vastaan että olen. Pieni valkoinen valhe kannattaa aina välillä.
Vierailija kirjoitti:
Mun miehelle tuli kanssa monta päivää kestävä migreeni kun otti ekan rokotuksen.
Itse en aio ottaa. Mieskään ei halua ottaa toista rokotetta.
Itse myös tunnen monta, jotka on ottaneet yhden mutta ei ota toista kun sai niin pahoja kroonisia haittoja (=kroonisia kipuja) ekasta.
Siksi tuo ekan piikin ja toisen piikin lukema ei tule ikinä pääsemään samaan. Moni on myös kuollut ekan piikin jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Minun appiukko kaatui ensimmäisen rokotteen jälkeen niin pahasti että otsaan ja silmäkulmaan tuli mustelma ja haava ja tuolikin hajosi jonka päälle kaatui. Ei ollut itse päässyt ylös kun päässä heitti vieläkin, hoitajat nosti sänkyyn. Meni useampi päivä kun oli kävely kunnossa ja käyttikin tämän jälkeen rollaattoria.
Vierailija kirjoitti:
Se on muuten jännä, että rokotteen vastustajan lähipiiriin sattuu hirveästi näitä neurologisia oireita rokotteesta, mutta mitä nyt olen tuttavien kanssa jutellut niin kukaan ei tiedä ketään jolle olisi tullut mitään parin päivän kuumetta vakavampaa oiretta. Jokainen kuitenkin tietää jonkun, joka on joutunut koronan takia sairaalaan.
Sekin on muuten jännä, että rokotteen puolustajien lähipiiriin sattuu pahasti koronaan sairastuneita, vaikka minä ja tuttuni emme tiedä ketään, joka olisi saanut pikkuflunssaa pahempaa. Ja itsekin tunnen useita, jotka ovat saaneet erilaisia rokotushaittoja ja joutuneet niiden vuoksi käymään päivystyksessä ja ravaamaan tutkimuksissa.
Vai onko se sittenkään niin jännä? Aika moni oli kuitenkin aluksi tutkailevalla kannalla näiden kanssa. Jos omaan lähipiiriin osuu vakava koronatapaus, niin ehkä sellainen henkilö on alttiimpi ottamaan rokotteen. Jos taas ei tunne ketään vakavasti sairastunutta ja enemmänkin rokotehaittoja saaneita, niin on luonnollista, että jättää piikit väliin. Jos taas elää lehtijuttujen varassa, niin sellaiset juoksevat ensimmäisinä piikille.
Vierailija kirjoitti:
Ap, älä kaiva verta nenästäsi.
Kaivoin nenästä verta, sielusta kultaa... lauloi Juice aikoinaan.
Linkki tutkimukseen vielä.
https://link.springer.com/article/10.1007/s10654-021-00808-7?fbclid=IwA…