Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkyttävä tämä uusi vauvaperheiden villitys!

Vierailija
05.11.2021 |

Vauva ei ole projekti, joka täytyy suorittaa. Eikä vauvan tarpeet ole ongelma, joka vanhemman täytyy ratkaista itselleen edullisimmalla tavalla. Vauva tarvitsee syliä ja läheisyyttä, ei mekaanista konetta joka keinuttaa vauvan hiljaiseksi - jos keinuttaa. Tässäkään laitteessa lasta ei voi pitää edes koko vauvaikää, joten edessä on uuden laitteen etsintä - mitä vain, kunhan ei tarvitse itse olla se, joka vauvalle on läsnä.

https://www.jollyroom.fi/lastentarvikkeet/sitterit-koliikkikeinut/sitte…

Ja kyllä, se on uuvuttavaa. Ja kyllä, vauva vaistoaa kyllä keinuttaako häntä Mamaroo vai ihminen. Jälkimmäinen vaihtoehto on parempi.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koliikkivauvan äitinä mietin jälkikäteen, että jos joku keinutin olisi auttanut, olisi kannattanut ostaa se. Minut jätettiin niin yksin vauvan kanssa. Suku ei ajatellut paskankaan vertaa, että saanko joskus unta. Toivat prinsessamekkoja ja tahtoivat kuvia vauvasta ja sen jälkeen oli oma ongelmani, että miten aivoni  pelaavat, kun unta ei moneen kuukauteen saa. Se oli kidutusta!  Itsekkäät paskiaiset!

Minun siskoni varmaan ajattelee parasta aikaa näin. 

Mutta en voi sille mitään, että kysyttäessä kaikki on hyvin, ja kun tarjoudun tulemaan avuksi, vastaus on ei. Sama myös muille sukulaisille. Facessa ja Instassa valittaa, että väsyttää ja kukaan ei auta. 

No ei auta, väkisin. Hän vieläpä asuu useamman sadan kilometrin päässä meistä muista. Ei täältä lähdetä ihan tuosta noin vain koputtamaan ovelle, että saako tulla (kun on ne omat elämätkin kaikilla). Eri juttu, jos ei tarjottaisi apua, sitten ymmärtäisin hänen katkeruutensa. 

Siskosi ei halua olla teille vaivaksi. Ehkä kokee myös niin, että koska jo perusarki on raskasta, ei jaksa vielä sen päälle emännöidä matkan takaa avuksi tulevia sukulaisia. Eli apu on ennemminkin lisävaiva.

Mutta tosissaan - hän saattaa miettiä jopa erittäin synkkiä asioita. Kannattaisi mennä katsomaan ennenkuin on myöhäistä.

Vierailija
22/58 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvat nukkuvat usein erityisen hyvin autoissa. Kone se on sekin. 

Jos lähikasvattaja viitsisi ulkoilla ,lätisi ulos lapsensa kanssa, niin lapsi nukuisi ihan hyvin niissä vaunuissa. Lähkasvattajakaan ei väsyisi henkisesti, kun saa itse samalla ,raitista ilmaa siellä ulkona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lähikasvattaja viitsisi ulkoilla ,lätisi ulos lapsensa kanssa, niin lapsi nukuisi ihan hyvin niissä vaunuissa. Lähkasvattajakaan ei väsyisi henkisesti, kun saa itse samalla ,raitista ilmaa siellä ulkona.

Mikä helvetin "lähikasvattaja"?

Meillä esikoinen rauhottui myös autoon.

Ja ihan kuule ulkoili ne määrätyt kaksi ulkoilukertaa päivänsä aikana, 3 - 4 tuntia joka ikinen päivä.

Vierailija
24/58 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on fyysisesti väsynyt ja unenpuutteessa, siinä ei vaunulenkki piristä. Oma mieheni teki näitä vaunulenkkejä lapsen kanssa ja minä nukuin sen ajan. Kaikilla ei ikävä kyllä ole niin hyvä tilanne, että se toinen käsipari olisi kotona juuri tarvittaessa. 

Vierailija
25/58 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän esikoinen oli koliikkivauva ja miehelä tulehtui käsivarret siitä keinuttelusta. Että kyllä, keinuva sitteri tms ei ole yhtään huono vaihtoehto

Vierailija
26/58 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän että tää aloitus on tehty ihan vain muita ärsyttääkseen. Mutta mitä se kertoo aloittajasta, että tarvitsee tehdä tällaisia? Onko sun elämä oikeasti niin tyhjää ja katkeraa, että saat siihen tällä tavoin sisältöä? Tarvitsisitko itse joskus syliä? Joka tapauksessa, kannattaa suuntautua etsimään elämään jotain mikä tuottaisi mielihyvää ja saisi sinut olemaan sinut itsesi kanssa.

Osta vaikka koliikkikeinu jos se lohduttaisi sun pahaa mieltä.

Vierailija
27/58 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

7

Vierailija kirjoitti:

Juu, kyllä ulkoilin joka päivä. Lapsi itki koliikkivaivojaan klo 22-05 ja esikoinen heräsi klo 9 ja joka aamupäivä oltiin ulkona. Aika sumuisesti meni 2 kk ja toimin kuin kone. Ei se ulkoilu yöllisiin koliikkikipuihin auttanut.

Vierailija
28/58 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

halutaan lapsia koska ei halua hoitaa lapsia, kuulostaa perinteiseltä naisen logiikalta

Vierailija
29/58 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähikasvattaja työskentelee varhaiskasvatuksessa, se on ihan ammattinimike. Jos haluat päteä, niin opettele edes oikeat termit. Viestiesi asiasisällöstä ei viitsi edes puhua, koska sinulla ei selvästi ole mitään hajua siitä mitä puhut. Nyt teet itsestäsi vain ja ainoastaan tyhmän oloisen.

Vierailija
30/58 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

halutaan lapsia koska ei halua hoitaa lapsia, kuulostaa perinteiseltä naisen logiikalta

Hahah, kun ei ole mitään sanottavaa niin vedetään naisviha esiin. Mene nyt ulkoilemaan senkin typerys. Mukavaa päivää ja olen pahoillani kun äitisi ei sua sylitellyt riittävästi.

Vierailija
31/58 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koliikkivauvan äitinä mietin jälkikäteen, että jos joku keinutin olisi auttanut, olisi kannattanut ostaa se. Minut jätettiin niin yksin vauvan kanssa. Suku ei ajatellut paskankaan vertaa, että saanko joskus unta. Toivat prinsessamekkoja ja tahtoivat kuvia vauvasta ja sen jälkeen oli oma ongelmani, että miten aivoni  pelaavat, kun unta ei moneen kuukauteen saa. Se oli kidutusta!  Itsekkäät paskiaiset!

Minun siskoni varmaan ajattelee parasta aikaa näin. 

Mutta en voi sille mitään, että kysyttäessä kaikki on hyvin, ja kun tarjoudun tulemaan avuksi, vastaus on ei. Sama myös muille sukulaisille. Facessa ja Instassa valittaa, että väsyttää ja kukaan ei auta. 

No ei auta, väkisin. Hän vieläpä asuu useamman sadan kilometrin päässä meistä muista. Ei täältä lähdetä ihan tuosta noin vain koputtamaan ovelle, että saako tulla (kun on ne omat elämätkin kaikilla). Eri juttu, jos ei tarjottaisi apua, sitten ymmärtäisin hänen katkeruutensa. 

Minä pyysin apua, mutta vastaus oli, että "koita jaksaa" tai "ei me oikein mielellään tulla, mutta jos on aivan pakko." Kerroin, millaisesta pakosta olisi kyse, mutta siltikään en apua saanut.  Tosiaan, sekin auttaisi, että ei tultaisi kyläilemään mekon kanssa, vaan sanottaisiin, että "mene nukkumaan, niin me ulkoillaan vauvan kanssa sillä aikaa".

Prinsessamekkoja saanut

Vierailija
32/58 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvaperheille nyt myydään aivan kaikkea joka on 99 kertaa 100:sta täysin turhaa tavaraa. Sen takia kannattaisi kierrättää. Näin jälkeenpäin ajatellen, olisi kannattanut tietyn ajan säästää näitä vauvatavaroita, ja laittaa myyntiin yhtenä selkeänä eränä. Esimerkiksi turvakaukalo autoon, pienet ensivaatteet, rintapumppu ja tuttipullot. Toinen setti sitteri, koliikkikeinu, erikoistuttipullot... jne.

Mutta kun näistä halutaan saada se täysi raha takaisin ja lopulta tavara jää jonnekin varaston perälle ja kohta ovat niin huonossa kunnossa että ovat roskiskamaa.

Höpö höpö. Suurin osa ei ole niin pöljiä, että hilloaisivat turhia tavaroita varastoissaan. Minä ostin kaiken käytettynä (hyvää, laadukasta tavaraa) ja myin eteenpäin heti kun tarve itsellä loppui. Hyvin meni kaupaksi ja rahaa ei itsellä mennyt käytännössä juuri lainkaan, vaikka kaikenlaista tavaraa oli (ja ihan tarpeellisia 99% niistä).

Vierailija
33/58 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, no sitteri on kyllä ihan kätevä kun ei sitä vauvaa voi 24/7 pitää sylissä. Meilläkin oli vähän vastaava ja kyllä oli loistava keksintö.

Vierailija
34/58 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan naurettava ajatus, ettei saisi ostaa laitteita tai välineitä, jotka helpottaa. Missä menee se raja, että on ok käyttää jotain vaikka kantoreppua, kun ei ennenvanhaakaan ollut kun pyykkikoriin vaan? Äitiys on ihan tarpeeksi rankkaa tänäpäivänä kaikkine vaatimuksineen, on ihan järkyttävää, että edelleen on ap:n kaltaisia ihmisiä, jotka syyllistää joka asiasta.

Refluksivauva tai ja maitoallergiavauvan hoitaminen on ihan järkyttävän rankkaa ja jos saa itse hetken levähtää ja vauva suostuu keinuun niin siinä ei ole yhtään mitään väärää. Äiti ja isä ovat ihmisiä, hekin tarvitsevat lepoa ja ruokaa. Miksi nykyään on jotenkin itsestään selvyys, että itsestä ei saa huolehtia ja yhtään ei saa saada apua joko välineiltä tai muilta tai on tosi huono vanhempi. Juman kekka miten ärsyttää tää nillitys. 

Vierailija
35/58 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alku voi olla hankala ja tuki tarpeen. Sinunkin alkusi oli?

Vierailija
36/58 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jännä, miten maailma muuttuu, mutta jotkut asiat pysyy samana. Esim. nuoria äitejä paheksuvat vanhemmat sukupolvet. Minun mummo oli saanut anopiltaan pahaa silmää, kun oli istunut imettämässä esikoistaan, laiskottelua semmoinen. Nykyäiti taas ei saisi muuta tehdäkään kuin hytkyttää vauvaansa, muuten on huono ja välinpitämätön. Äitinä et voi voittaa, teet mitä vaan niin väärin menee kuitenkin jonkun mielestä. Parempi vaan jättää ap:n kaltaiset ääliöt huomioimatta.

Vierailija
37/58 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, ajatus äidin tunneälykkyydestä on kaunis ajatus, mutta todellisuudessa moni on kaukana siitä. Laite ei korvaa sitä, että aikuisen on AINA oltava "läsnä" vauvalle, kun tämä on hereillä. On mahdollista, että kone hoitaa ihmistä paremmin. Kaikki eivät osaa tai jaksa keinutella vauvaa niin paljon, kuin hyvä kohtelu vaatii. Kone auttaa sellaisia, joilla on ongelmia, tai jotka eivät halua niitä pahentaa, eikä siinä ole mitään väärää.

On ihan typerä ja tekopyhä ajatus, että vanhemman on aina jaksettava ja aina oltava läsnä muille. Ei ole mahdollista. Ennen kylä kasvatti, nyt kylän virkaa toimittavat sitterit, koska tuntuu siltä ettei kukaan auta enää toisia ja vanhemmat jätetään yksin. 

Vierailija
38/58 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse meinaan ainakin omalle vauvalleni hankkia. Olin koliikkilapsi ja äidilläni oli raskaudenjälkeinen masennus. Olisi reilut kolmekymmentä vuotta sitten varmasti ollut iso apu tuosta molemmille. Mutta AP:n mukaan vaan kärsimyksen kautta sieltä mistä aita on korkein?

Ei kyllä kiinnosta tippaakaan mitä joku yhdentekevä ja itseään tärkeäksi luuleva AP ajattelee :D

Ihan sama mitä teet, niin jonkun mielestä olet aina huono äiti. Yleensä nämä kriitikot ovat itse pahimpia marttyyreitä, eikä lämpöä ja rakkautta ole lapsille antaa, kun elämä pelkkää suorittamista ja itseään tärkeäksi tekemistä. Voi, voi.

Vierailija
39/58 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla tuskin on edes lapsia.

Vierailija
40/58 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, ajatus äidin tunneälykkyydestä on kaunis ajatus, mutta todellisuudessa moni on kaukana siitä. Laite ei korvaa sitä, että aikuisen on AINA oltava "läsnä" vauvalle, kun tämä on hereillä. On mahdollista, että kone hoitaa ihmistä paremmin. Kaikki eivät osaa tai jaksa keinutella vauvaa niin paljon, kuin hyvä kohtelu vaatii. Kone auttaa sellaisia, joilla on ongelmia, tai jotka eivät halua niitä pahentaa, eikä siinä ole mitään väärää.

On ihan typerä ja tekopyhä ajatus, että vanhemman on aina jaksettava ja aina oltava läsnä muille. Ei ole mahdollista. Ennen kylä kasvatti, nyt kylän virkaa toimittavat sitterit, koska tuntuu siltä ettei kukaan auta enää toisia ja vanhemmat jätetään yksin. 

Ennen oli myös ihan ok jättää vauva yksin nukkumaan tai viisivuotiaan sisaruksen hoitoon. Kukaan ei oikeasti pysty olemaan 100% läsnä vauvalle koko aikaa, eikä se ole edes tarpeellista. Ihmisillä on ihan fysiologisia tarpeita esim syöminen ja nukkuminen, jotka pitää pystyä hoitamaan. Puhumattakaan esim sosiaalisista tarpeista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi