Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vahingonilo sitä aidointa iloa

Vierailija
17.01.2015 |

Noin vuosi sitten sain silloisen avovaimoni kiinni pettämisestä. Olimme muuttaneet yhteiseen asuntoon vain 3kk aiemmin. Asunnosta 70% oli minun omistuksessa ja 30% avovaimon. Näin siksi, ettei hänellä ollut ostohetkellä aiempaa omistusasuntoa, eikä varallisuutta. Asunnon omarahoitusosuus siis tuli minulta ja otin myös suuremman osan lainasta. No erossa asunto myytiin, koska avovaimolla ei ollut mahdollisuutta lunastaa osuuttani, enkä minä halunnut siihen asuntoon jäädä (iso asunto lähiössä ja halusin takaisin keskustaan). Hän olisi halunnut jäädä siihen nimellistä vuokraa vastaan, mutta en tietenkään suostunut moiseen. 

Mies kenen kanssa petti, oli hänen työkaverinsa. Arvelin jo hieman pidemmän aikaa, että heillä kenties voisi olla jotain pientä juttua, mutta en viitsinyt olla mustasukkainen. Noh, mitäpä se olisi muuttanutkaan. Mutta asuntoasioista suivaantuneena exä ilmoitti suurellisesti, että tämä miespä ottaa hänet luokseen asumaan. Eli muuttavat sitten suoraan yhteen ja elävät onnellisina loppuelämänsä ja mitälie muuta. Sanoin tällöin, että veikkanpa miehen laittavan hänet kiertoon, että heilahtaa. Tähän asti oli tottunut saamaan helppoa piparia ja nyt kun exä oli vapaana ja yrittäisi ruveta suhteeseen, varmasti pistäisi jatkamaan matkaansa ja ottaisi seuraavan helpon piparin kiertoon. 

Eron jälkeen en ollut missään tekemisissä exän kanssa. Meillä ei oikeastaan ollut yhteisiä kavereita, vaan minun ja hänen kaverit, joten siteet katkesivat kerralla kokonaan. Hyvä niin. No eilen törmäsin Helsingin yössä exään! Emäntä oli ottanut +10kiloa ja kännipäissään kertoi, miten tämä kollega oli tosiaan lempannut hänet heti, kun oli ehdottanut yhteenmuuttoa (edes väliaikaista). Oli jotenkin kaikinpuolin depiksissä. Alkuun teki mieli halata ja "paijata", mutta sitten kirkastuin ja toivotin muijalle hyvät jatkot ja poistuin omaan seurueeseen. 

Ai jumankautta, että vielä darrassakin tekee gutaa muistella tuota fiilistä! Tuntuu kuin olisin vihdoin saanut jonkinmoisen loistokkaan lopetuksen tuolle murhenäytelmälle. Petturille kävi, kuten toivoin! :) Joskus hyviksetkin voittavat!

Tänään uudestaan radalle!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahingoniloinen ei tule koskaan itse menestymään. Kannaattaa kitkeä itsestää se pois tai lempata sellaiset henkilöt lähipiiristä pihalle.

Vierailija
2/6 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen, koin hieman saman kun näin entisen koulukiusaajani. Hän oli muuttunut yläasteaikoijen kauneuskuningattaresta lihavaksi siiderivalaaksi, minä taas olin muuttunut yläasteaikojen hiljaisesta lukutoukasta näyttäväksi urheilijaksi. Tuli sellainen tunne, että maailmassa on sittenkin vähän oikeutta joissain asioissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisissa tapauksissa ymmärrän vahingonilon, yleensä en. Surullinen esimerkki kuvottavasta vahingonilosta ovat ne, jotka repeävät riemuun aina kun tulee isoja irtisanomisuutisia. Silloin he hyökkäävät palstoille - myös av:lle - hirnumaan buhahaata ja ilkkumaan irtisanottaville että siitäs saitte senkin asuntovelkaiset omakotiasujat ja porvarien äänestäjät.

Vierailija
4/6 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Well, you never loved her, did you?

Vierailija
5/6 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa olin sen verran hölmö, että rakastin. Mutta en enää! Rakkaus vähän kärsii siitä, että toinen ottaa ja ns. kusee päälle. Joka muuta väittää, on päästään vialla ja vähän turhan läheisriippuvainen.

Vierailija
6/6 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän oikein hyvin ap:n tunteet! Minäkin olen vähän vahingoniloinen ex-poikaystäväni tilanteesta, vaikka mitään pettämistä en kokenutkaan. Opiskelimme yliopistossa samaa alaa, ja ex naureskeli usein minulle, kun panostin kunnolla tentteihin ja menestyin opinnoissa hyvin. Minun olisi kuulemma pitänyt keskittyä enemmän verkostoitumiseen, bileissä käymiseen jne. Ex lyttäsi itsetuntoani ja sai minut melkein uskomaan, etten saa koskaan töitä, kun en tunne oikeita ihmisiä.
.
No, valmistuin ihan ajallaan eikä minulla ollut mitään vaikeuksia työllistyä. Olen ollut työelämässä jo useamman vuoden ja saan aika kivaa palkkaa. Ex sen sijaan "opiskelee" (eli ilmeisesti vain hengailee) edelleen, on nyt 10:nnen vuoden opiskelija. En voi olla tuntematta vahingoniloa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi