Minkä hintaisia kaverilahjoja 7-vuotiaille ostatte?
Siis teidän lapsen kavereille.. Riittääkö 10 vai 20 vai vielä enemmän? Ei olisi varaa enempään..
Kommentit (30)
Mä ostan 10-15€:n lahjoja. On meidän tyttö saanut kaverilta myös mm. Barbien, joka taitaa maksaa n. 25€. Itse en osta noin kalliita lahjoja, kun lapset hyppäävät jatkuvasti jonkun kaverin synttäreillä.
N. 15-10€ Ei pojille oikein halvemmalla mitään saa.
Tytöille kuulemma onnistuu löytämään jo 5€:lla...
Ei maksa mitään lahjay, poika vie kortin mennessään jossa onnitellaan ja kerrotaan että lahjarahat on ohjattu kirkon ulkomaanavun kautta auttamaan kehitysmaiden nälkäänäkeviä lapsia.
Jaa. Tilanteen mukaan. 4-vuotiaan kaverille annettiin n.25 euron arvoinen legopaketti, siis niitä isoja legoja joissa on joku bussi mukana ja eläimiä. Toinen sai vähän halvemman, n.10 euron arvoisen pelin ja toinen taas sellaisen Petshop hommeli joka maksoi n.26 e. Oman rahatilanteen mukaan.
Alle kahdessakympissä pysytään tiukasti. Kymppi on ihanne.
4 jatkaa: nuo hinnat ovat siis koulukavereiden lahjojen hintoja. Erikseen on omien kavereiden lapset, joiden kummi olen. Ne lahjat ovat kalliimpia, sillä lahja on silloin meiltä kaikilta eikä ainoastaan lapseltamme.
N. 10 e. Lapsilla oli viime vuonnakin lähemmäs 20 kavereisynttärit, että siinä mielessä.
Max 13e, sitä luokkaa meilläpäin. Vasta oli oman ekaluokkalaisen synttärit, joissa 10 kaveria ja lahjat kympin luokkaa. Juhlia on niin paljon (itselläkin useampi lapsi) että ei kyllä enempää voi laittaa, eikä ole tarvekaan. Kympillä saa vaikka mitä kivaa!
Huhhuh mitä hintoja! Itse pienenä vein ja sain jotain 5-10 MARKKAA maksavaa tiimarisälää.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 09:17"][quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 08:16"]
Ei maksa mitään lahjay, poika vie kortin mennessään jossa onnitellaan ja kerrotaan että lahjarahat on ohjattu kirkon ulkomaanavun kautta auttamaan kehitysmaiden nälkäänäkeviä lapsia.
[/quote]
Ja ens kerralla ei tarvii enää mennä, ni säästätte nekin rahat
[/quote]
Ei ole tarkoitus säästää, olemme molemmat hyväpalkkaisissa töissä.
Meillä on huomenna 7v synttärit ja emme odota kalliita lahjoja vaan hauskoja juhlia. Olen ohjeistanut lapseni kiittämään jakehumaan kaikkia lahjoja.
5-10 euroa, oikein hyville kavereille voidaan ostaa vähän kalliimpikin, mutta silloinkin maksimi on jossain viidentoista tuntumassa. Synttäreitä on kuitenkin ihan jatkuvasti ja monesti vähän vieraammatkin luokkakaverit kutsuvat varmaan koko luokan, en niissä tapauksissa viitsi käyttää edes kymppiä. Lahjat tosin ovat aina olleet kivoja ja järkeviä, esimerkiksi hyvistä aleista ostettuja lastenkirjoja, joita ostan varastoon.
Max 20€. Pojille ei löydy yleensä lahjaa alle tuon, mutta tytöille esim 9,90 € Barbie tai H&M mekko ja hiuspinnejä on olleet kivat lahjat joista vastaanottaja on ilahtunut.
N. 12-14 e on meidän lapsilla ollut lahjojen hinta. Huomattavasti hintavampiakin lahjoja ovat saaneet kavereilta (en tiedä ovatko onnistuneet ostamaan alesta).