onko hiustenleikkuussa joku psykologinen juttu??
mulle tulee joskus ihan todella voimakas pakko leikata hiukset, siis niin että saatan vain nostaa tukan ylös ja napsaista poikki. äidilläni on sama juttu, välillä kynii tukkansa vähän liiankin lyhyeksi. oon aina ajatellut että se on vain joku meidän omituinen piirre, mutta lähiaikoina kaksi eri tuttua on kertonut harrastavansa tätä myös! siispä luulen että siinä on jonkunlainen psyykkinen juttu taustalla. mun mielestä tää on ihan älyttömän mielenkiintoista enkä muista koskaan kuulleeni/lukeneeni tälläisestä....onko kellään kokemuksia?
Kommentit (62)
Mulla se on tainnut liittyä elämänmuutoksiin henkisellä tasolla. Äkkiä vain tajuan olevani valmis päästämään irti jostain asiasta, jota äkkiä tajuan käyttäneeni turvaköytenä. Sen symboliksi on tullut akuutti saksihomma - ei mitään tunteiluja, tukka poikki naps.
Jotenkin vastaavaksi koen sen, kuinka yhtäkkiä päästin irti tyttömäisestä pelosta, ja aloin kävellä jäävesialtaaseen noin vain. Eli ilmeisesti olen oppinut myös heittämään irti peloista. Ainakin joistakin. Tulee joku äkillinen oivallus, jonka sisältö on suunnilleen "ai tää on taas vaan niin tätä", ja pelon voima häviää. Ihme homma.
Itse leikkaan hiuksia lyhyemmäksi silloin kun olen epävarma itsestäni ja haluan näyttää mahdollisimman huolitellulta ja aikuismaiselta muiden silmissä. Vaikka kyllä mun hiukset pitkinäkin pysyy onneksi hyvässä kunnossa niin silti todella pitkät hiukset liittyy enemmän sellaiseen "seksikäs & vapaa" fiilikseen/elämänvaiheeseen. :D
Päinvastoin, tukan lyhyeksi leikkaaminen tuntuu mahdottomalta ajatukselta. Pitkä tukka=identiteetti. Luulen et on yleisempää.
15, toi on ehkä juuri sitä mitä tässä voisi olla takana..en vain ole tietoisesti sitä koskaan ajatellut sen hiustenleikkuun yhteydessä. viimeksi kun mulle tää vimma iski niin saattaa olla että olin katkaissut viimeisenkin tunnesiteen narsistiseen mieheen.
Mulla ihan sama juttu! En vain uskalla leikata itse, koska lopputulos olisi ihan kamala. Juuri tänään tuli fiilis että pakko saada hiukset lyhyemmiksi. Onneksi ensi viikolle on kampaaja-aika, vaikka tämän tunteen iskiessä päivänkin odotus on vaikeaa.
17, luulen että tuo liittyy hyvin läheisesti tähän aiheeseen. monelle naiselle on aivan ylitsepääsemättömän vaikeaa luopua hiuksistaan, edes muutamaa senttiä! tässä on pakko olla joku juttu että silloin kun siihen on 'henkisesti valmis' niin se on tehtävä, mutta jos se tehdään silloin kun siihen ei ole valmis niin se on maailmanloppu! suuria tunteita herättää muutama sentti karvaa joka kasvaa päässä!
joo tää on todella mielenkiintoinen aihe, ihan siis laajennettunakin tuosta 'tukanleikkuupakosta'. joku kysyi että onko muunlaisia pakko-oireita...no en ole ainakaan huomannut. uskon että tuo 'pakko' liittyy hyvin läheisesti siihen elämänmuutokseen, ja vaikka ulkoisesti isoa elämänmuutosta ei olisi tehnytkään niin jostain henkisestä muutoksesta tai uudesta itsevarmuudesta tai muutoksenhalusta tms se varmasti kertoo...
Itse seurustelin narsistin kanssa. Hän ihaili aina varsinkin pitkiä hiuksiani.
En uskaltanut vastata hänen alistamisiinsa, sillä se olisi pahentanut. Yksi päivä ajattelematta, menin peilin eteen ja naps!Ja siitä sitten kävelin hänen eteensä.
Ei pitänyt!:D
On juu, ite käyn psykiatrilla parturissa. Nussitaan sitten kun ekaks leikattu hiukset. Jotenkin psykiatrin pillun lutkutus tuo oman säväyksen tohon parturointiin.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 20:18"]
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 14:03"]
Olen rankaissut itseäni hiustenleikkuulla... leikkasin rouvatukan masentuneena kun olin muuttanut miehen kanssa yhteen..
Otin rumat rastat rangaistukseksi kun petin miestä,, tunsin itseni niin kevytkenkäiseksi ja helpoksi nakiksi, että halusin varmistaa ettei kukaan halua minua.
[/quote] horo
[/quote]
hönö
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 22:54"]
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 22:00"]Kiinnostava aihe! Osaatteko sanoa tähän jotain...Ystäväni on parturi-kampaaja ja hän haluaa aina leikata kaikilta asiakkailtaan hiuksia enemmän kuin asiakas itse haluaa:/ Ehdottelee usein minullekin, että polkkatukka sopisi mulle NIIN hyvin. Nyt mulla on siis puolipitkä suora tukka. Outoa. Ihan kuin joku pakomielle. [/quote] Paska kampaaja. Hyvä kampaaja kuuntelee asiakasta ja täyttää hänen toiveet mahdollisimman hyvin.
[/quote]
Lama-aika, metriveloitus?
Tekispä nyt mieli napsasta 10 cm hiuksista pois
Eipä ole ikinä ollut mitään tunnetta että olisi itse pakko leikata hiuksia. Ainoastaan tunne että latvat näyttää kauhealta ja pakko päästä kampaajalle.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 22:00"]Kiinnostava aihe!
Osaatteko sanoa tähän jotain...Ystäväni on parturi-kampaaja ja hän haluaa aina leikata kaikilta asiakkailtaan hiuksia enemmän kuin asiakas itse haluaa:/ Ehdottelee usein minullekin, että polkkatukka sopisi mulle NIIN hyvin. Nyt mulla on siis puolipitkä suora tukka. Outoa. Ihan kuin joku pakomielle.
[/quote]
Paska kampaaja.
Hyvä kampaaja kuuntelee asiakasta ja täyttää hänen toiveet mahdollisimman hyvin.
Kun yhtäkkiä ärsyttää suunnattomasti kuivat latva, ne pitää leikata heti ite. Nyt on myös kampaajan moka, sellane pitempi tupsu. Taistelen vastaan leikata heti vai mennä leikkauttaa.
Life of Siljan uusi tukka. Ero Jyristä ja tuore vuosi edessä -> fleda lyhyemmäksi. Kuulemma pitempään jo asiaa miettinyt, mutta kummasti se juuri tuona hetkenä lähti toteutukseen....
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 01:22"]
Hair is largely believed by them to be an extension of your thoughts. Hair styles are especially important for they portray and announce participation in various events. Your hair style indicates your state of merriment or mourning at a given time, whether you’re marriageable or married, your age, and tribal status. It is a representation of your feelings and your life situation.
[/quote] Tää oli mielenkiitoinen! Täytyypä tutustua asiaan tarkemmin. Ehkä meidän ei kannattais poistaa/poistattaa mitään karvojamme...ehkä teemme sillä itsellemme vain hallaa.
mulle tulee joskus pakottava tarve leikata kynnet!
veljeni on jo pitkään vitsaillut tästä meidän suvun naisten tukanleikkuuvietistä :D
juu toi on jotenkin tuttua tuo elämänmuutosten yhteydessä tapahtuva hiusmallin muuttaminen, kampaaja käy vallan mainiosti. mutta eri asia on se 'pakko' mikä tulee yhtäkkiä, silloin ne hiukset katkotaan vaikka itse...