Puolison pakonomainen siivoaminen
Puolisoni siivoaa pakkomielteisesti koko ajan kotona ollessaan. Olemme lapsiperhe joten siivoaminen on välillä kuin tekisi lumitöitä lumimyrskyssä. Meiltä on alkanut jäädä välistä kivoja juttuja kuten retkiä, koska hän jää mieluummin kotiin siivoamaan.
Yritän tehdä perussiivouksen päivittäin jotta elämämme olisi rauhallista. Mies lähettelee minulle töihin kuvia lapsen pöydälle jättämästä murokulhosta tai ruuanjämistä tiskialtaassa. Samalla hän syyttelee minua koska en ”vaadi lapsia siivoamaan”.
Mies on useimmiten pois kotoa töissä tai muualla joten olemme lasten kanssa keskenään. Vahdin lasten sotkuja kyllä ja pyydän heitä siivoamaan mutta usein kiireessä jotain unohtuu, esim. aamuisin.
Olen huolissani siitä että siivous on muuttunut pakkomielteiseksi. Mies pesee esim seiniä jos ei muuta keksi. Siivoaa myös vaikka olisin juuri siivonnut.
Nyt alkanut puhua erosta koska olen ”epäsiisti”. Ihmettelen todella mitä tämä voi olla, onko sekoamassa. Toki meistä hän on aina ollut siistimpi ja minä leväperäisempi mutta lasten myötä tämä on jotenkin riistäytynyt käsistä eikä meillä enää muuta tehdä kuin siivota. Imuroin n. kolmesti viikossa, pesen vessan kaksi kertaa ja tiskiallas on aina tyhjä. On myös kokopäivätyö ja lapset. Olen huomannut etten enää ole onnellinen ja kärsin suunnattomasti miehen pakkomielteestä, jota hän ei itse myönnä.
Mitä ihmettä tässä voi tehdä?
Kommentit (23)
Huomasitteko: jos Ap olisi mies, täällä olisi heti vastattu, että jätä se siivoushullu akka. Mutta kun Ap on nainen, niin hirveästi tulee heti psykologista yritä-sitä ja yritä-tätä -neuvoa. Koska naisen on aina yritettävä, ja kuunneltava sitä haukkumista mitä mies harrastaa????? Epäreilua!
Ap: muuta lasten kanssa pois!
Vierailija kirjoitti:
Eikös siellä pääministeriperheessäkin ollut jotain tällaista toimintaa?
Mietin ihan samaa kun näin tän ketjun, psykoosiin viittaa.
Yritä parhaasi mukaan ylläpitää siisteyttä, ap - sillä osoitat kunnioittavasi kumppanisi tunteita. Se tässä on tärkeintä. Ihmisen täytyy elämässään kehittyä.