Muuttaisitko Korsooseen?
Löydettiin omakotitalo sieltä. Näyttää tosi hyvältä, mutta alueen maine arveluttaa, onko turhaa pelkoa?
Kommentit (12)
Tosi väsynyt väärä kirjoitustapa-vitsi. Ei jatkoon.
Vantaalla suosittelen ehdottomasti muuttamista Hakunilaahan
Opettele oikea kirjoitusasu. Korsolaiset ovat sen verran kotiseutuylpeitä, että noilla jutuilla nenä punehtuu ja tulee asfaltti-ihottumaa.
Korson omakotitaloalue on tosiaan ihan eri maailmaa kuin aseman seutu kerrostaloineen. Olen sieltä suunnalta kotoisin. Esim. Pohjois-Nikinmäessä on vain pientaloja, samoin Jokivarressa. Lapset menevät niillä alueilla joko Nikinmäen tai Jokivarren kouluun.
Yläasteella joutuu sitten Korson tai Ruusuvuoren kouluun. Mutta ainakin ensiksi mainittu oli ihan siedettävä ainakin vielä 10v sitten.
Korsolaane kahreksatta vuotta vastaa: rautatieaseman ympärillä on peruskaupat, apteekki ja Alko. Terveystalo sijaitsee aseman vieressä, kirjasto ja MustiMirri aseman toisella puolella. Lisäksi löytyy about 13 pizzeriaa tai baaria. Eli Korsoon ei muuteta elämyksien perässä, vaan halpojen hintojen ja junaradan takia. Muiden toimialojen liiketiloja on tyhjänä, kolme kirppariakin on lopettanut viimeisten viiden vuoden aikana. Jotakin uudistamista keskustaan on luvassa, mutta aikataulu ja rahoitus tietenkin tökkivät ja tämäkin saattaa vaikuttaa yritysten lopettamiseen.
Ok-taloalueet ovat erittäin rauhallisia ja idyllisiä ja esim. peruskoulut ja päiväkodit ovat sekä omien kokemusteni että muiltakin kuulemieni tietojen perusteella hemmetin hyviä. Ei ole ollut minkäänlaista ongelmaa; päinvastoin! Innokasta kasvatusporukkaa on jostakin syystä kerääntynyt Korsoon.
Itse yli 20 v Espoossa asuneena (ja sitä ennen muissakin kaupungeissa) olen sopeutunut hyvin, on mukava tervehtiä tuntemaansa kassahenkilöä kaupassa tai apteekissa tms. Korso on käsite, jonka huomaa alunperin täällä syntyneistä henkilöistä. Se on sellainen "Korso mainittu! Torille!" -asenne, mutta ei missään nimessä negatiivinen sellainen, vaan päinvastoin.
Ihan samalla tavalla täällä asutaan, kuten muuallakin. Kulttuurielämyksiä tai muita tapahtumia varten on junarata, joka kuljettaa. Se on sitten ihmisen itse määriteltävä, mistä haluaa maksaa ja miten paljon. Ja missä haluaa asua. Itse asun ok-talossa Korsossa, joten olen etulinjassa tässä vastaamassa :)
Korson omakotialue on ihan eri maailma kuin kerrostaloalueet.