Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa mulle kumpi on "oikeessa", minä vai mies?

Vierailija
16.01.2015 |

Otsikko vähän häämäävä, ennemminkin kaipaisin vinkkejä tähän tilanteeseen. Mies on jo pidemmän aikaa käyttäytynyt epäkunnioittavasti, haukkuu mua pahasti kun riidellään, myöhemmin itkee ja pyytää anteeksi. Eniten mua kuitenkin on alkanut häiritsemään sanojen syömiset, usein tekee sitä että suunnitellaan yhteistä viikonloppua (ei asuta yhdessä) ja sitten perjantaina sanookin että ainiin, pakko mennä baariin. Mulle toi baariin meno ois ihan ok, jos mies ilmoittaisi siitä mulle siten, että itsekin kerkeisin tehdä omia suunnitelmia sille illalle eikä siten, että ensin ollaan suunniteltu yhdessä ja sitten mies tekee oharit. Kun puhun tästä harmituksesta miehelle, hän vain inttää että kun ei saa IKINÄ nähdä ketään kavereita, eikä millään ymmärrä että mun harmitus koskee juurikin noita ohareiden tekoa. Ollaan viimeksi nähty miehen kanssa maanantaina, koska kummallakin on ollut kiireitä. Ei mikään pitkä ero, tiedän, mutta meille pitkä aika erossa. Ollaan pitkin viikkoa puhuttu siitä, kuinka pidetään tänään (pe) kiva leffailta yhdessä, halitaan ja annetaan paljon läheisyyyttä. Nyt mies kuitenkin ilmoitti lähtevänsä huomenaamulla aikaisin, seiskan aikoihin, kavereiden kanssa mökille. La-su yö siis kolmen hengen poikaporukalla yhden heistä "kesämökillä" joka siis on ympäri vuoden käytössä. Asia olisi taas ihan ok, mutta mies mainitsi asiasta n.viikko sitten, myönnyin tietenkin, mutta sitten mies sanoikin ettö reissu peruuntui, ja sitten alettiin suunnitella sitä yhteistä viikonloppua. NYT mies kuitenkin ilmoitti, että on menossa sinne mökille. Musta vaan tuntuu niin epäreilulta, miksi mies menee lupailemaan minulle jos on kuitenkin menossa sinne mökille? Tai miksi ei voi tämän kerran jättää sitä reissua väliin, jos on minulle luvannut viettävänsä illan kanssani? Ei ole iso juttu, mutta tämän hetkisessä suhteessamme tuntuu siltä, kun ottaa huomioon kaikki muut oharit, tuntuu että kaikki menee mun edelle, sillä mulle voi tehdä oharit, mutta muuta menoa ei voi perua. Alkaa noiden haukkumisten myötä tuntua siltä, ettei mies välitä miten kohtelee.

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 22:17"]Niin, ja sano sille tosiaan, että oharit eivät ole ok. Ne eivät yksinkertaisesti kuulu arvostavaan ihmissuhteeseen. Siis oharit = no go, faux pas, jne.

T. Mies
[/quote]

Muttakun ei tuo tajua! Kun sanon asiasta, valittaa vaan kuinka ei koskaan saa nähdä kavereita ja nyyh nyyh! Mikä tuohon puree?

Vierailija
62/78 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryppy rakkaudessa on mulle jokin sellainen yhteinen asia, jonka hoitamisesta tai hoitamistavoista ollaan erimielisiä. Esimerkiksi vapaa-ajan viettämisestä sopiminen ja sovitusta kiinni pitäminen voivat hyvin olla asioita, joissa parisuhteen osapuolilla on keskenään aivan eri kulttuurit ja käsitykset. Ryppy rakkaudessa ei kuitenkaan ole jatkuva toisen pilkkaaminen ja halveksuminen. Se on henkilöön kohdistuvaa, alentavaa ja sortavaa, eikä sillä tavoin käyttäydytä tasavertaisessa parisuhteessa, jossa osapuolet rakastavat ja arvostavat toisiaan. Satunnaisesti voi suuttua ja sanoa jotakin ajattelematonta, jota sitten pyytää anteeksi. Haukkuminen ei kuitenkaan voi olla toistuvaa.

Useimmiten ihmiset kai elävät parisuhteessa voidakseen vastavuoroisesti jakaa arjen, kokeakseen kuuluvansa turvalliseen perheyksikköön, tunteakseen itsensä rakastetuksi, täyttääkseen seksuaaliset tarpeensa ja saadakseen ja antaakseen tukea. En voisi kuvitella, että avomieheni haukkuisi minua. Ajatus on aivan käsittämätön. Jostakin piirteestäni tai tavastani hän voi ärtyneenä motkottaa, mutta että hän oikeasti haukkuisi ja pilkkaisi minua - ei koskaan. Hänhän rakastaa minua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 22:19"][quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 21:48"]Mua ihan oikeesti alkaa itkettää, kun mä olen luullut että se olen mä joka on niin saatanan itsekeskeinen ja paska naisystävä

[/quote]

Sulla lienee todella huono itsetunto. Joudut kyllä opettelemaan itsekunnioituksen ihan nollasta.
[/quote] no mä en kyllä suoraan sanottuna enää ihmettele jos olisi itsetunto päässyt tässä rapistumaan, kun ei tiedä uskoako miestä vai itseäni. Perkele, mikä soppa ollan keitetty.

Vierailija
64/78 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tunne.koira jaksa tai jätä se

Vierailija
65/78 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläsi on toinen! ei vaan saa kerrotuksi sulle! ja tämä asia on loppuun käsitelty!

Vierailija
66/78 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuohon puree?

Ei varmaan sitten kai mikään, jos on noin kova kallo. Vastaako hänen ajattelunsa noin ylipäätään logiikkaan, vai onko kyseessä jokin sokea piste?

Yritä vakuuttaa, että saa totta kai nähdä kavereita, mutta sovituista asioista pidetään lähtökohtaisesti kiinni. Itselle parisuhde tarkoittaa myös lojaaliussuhdetta. Sitä, että toinen on prioriteetti. Kaikista asioista voi neuvotella, mutta luottamuksen pettäminen ei kuulu tuohon juttuun. Tietysti parisuhteen voi rakentaa myös muiden asioiden ympärille, mutta vähän vaikea käsittää, miten voi olla onnellinen suhteessa, jossa ei voi luottaa toiseen.

Vierailija
67/78 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 22:20"]

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 22:17"]Niin, ja sano sille tosiaan, että oharit eivät ole ok. Ne eivät yksinkertaisesti kuulu arvostavaan ihmissuhteeseen. Siis oharit = no go, faux pas, jne. T. Mies [/quote] Muttakun ei tuo tajua! Kun sanon asiasta, valittaa vaan kuinka ei koskaan saa nähdä kavereita ja nyyh nyyh! Mikä tuohon puree?

[/quote]

Entä jos sanot miehelle sanasta sanaan näin: "On täysin ok, että näet kavereitasi niin paljon kuin haluat ja suunnittelet vapaa-ajankäyttösi mielesi mukaan. Ilmoita menoistasi minulle hyvissä ajoin etukäteen, jotta tiedän, ettei minun tarvitse olla sinun takiasi kotona tai esimerkiksi valmistaa ruokaa turhaan. Jos olet menossa kavereidesi kanssa jonnekin, älä sovi minun kanssani mitään, mikä menee päällekkäin kavereiden tapaamisen kanssa. Ei ole kohteliasta perua sovittua viime hetkellä, joten älä sovi minun kanssani mitään yhteistä menoa, ellet ole varma, että pääset paikalle. En vaadi sinua viettämään vapaa-aikaasi minun kanssani, mutta haluan, että kerrot menoistasi etukäteen, jotta minä voin suunnitella omat menoni sen mukaan." Luulisi vähän pässimmänkin ymmärtävän.

Vierailija
68/78 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 22:32"][quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 22:20"]

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 22:17"]Niin, ja sano sille tosiaan, että oharit eivät ole ok. Ne eivät yksinkertaisesti kuulu arvostavaan ihmissuhteeseen. Siis oharit = no go, faux pas, jne. T. Mies [/quote] Muttakun ei tuo tajua! Kun sanon asiasta, valittaa vaan kuinka ei koskaan saa nähdä kavereita ja nyyh nyyh! Mikä tuohon puree?

[/quote]

Entä jos sanot miehelle sanasta sanaan näin: "On täysin ok, että näet kavereitasi niin paljon kuin haluat ja suunnittelet vapaa-ajankäyttösi mielesi mukaan. Ilmoita menoistasi minulle hyvissä ajoin etukäteen, jotta tiedän, ettei minun tarvitse olla sinun takiasi kotona tai esimerkiksi valmistaa ruokaa turhaan. Jos olet menossa kavereidesi kanssa jonnekin, älä sovi minun kanssani mitään, mikä menee päällekkäin kavereiden tapaamisen kanssa. Ei ole kohteliasta perua sovittua viime hetkellä, joten älä sovi minun kanssani mitään yhteistä menoa, ellet ole varma, että pääset paikalle. En vaadi sinua viettämään vapaa-aikaasi minun kanssani, mutta haluan, että kerrot menoistasi etukäteen, jotta minä voin suunnitella omat menoni sen mukaan." Luulisi vähän pässimmänkin ymmärtävän.
[/quote]

Juu, ei tuollainen mene perille. Se vaan innostaa jatkamaan. Paremmin menee perille se, että on itse poissa kun mies seuraavan kerran tulee tai toteaa, et en sovi sun kanssa mitään. Voit koittaa soittaa, jos satun olemaan vapaana.

Vierailija
69/78 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

munsta tuntuu pahalta ap.n puolesta. ap ei arvosta itseään kyllä yhtään! et sä ole yhtään huonompi ihminen kuin kukaan muukaan ap. et ole ansainnut tuollaista kohtelua.

Vierailija
70/78 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 21:38"]

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 21:37"]Onko kyse sovitusta seurustelusta vai tapailusta? Joka tapauksessa onhan tuo ohareiden teko väärin. Eikä tuo haukkuminenkaan ihan fiksulta kuulosta. Suoraan sanottuna aika lapselliselta mies vaikuttaa. [/quote] Sovittua seurustelua on ollut nyt kolme vuotta. Kiitos, ehkä en olekaan paska ihminen näiden ajatusteni kanssa:/

[/quote]

Jokainen voi varmasti allekirjoittaa, että jos jo tuossa vaiheessa (3vuotta yhdessä) homma on mennyt tuollaiseksi, niin ei se tulevaisuudessa tule ainakaan positiivisempaan suuntaan muuttumaan.

Vaikutat fiksulle mukavalle mimmille ja miehesi taas vaikuttaa narsistiselle penikalle- laita vaihtoon, saat parempaa! :)

Vierailija
71/78 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jatkaisi suhdetta.mies vaikuttaa sellaiselta tyypiltä, joka ei edes osaa elää parisuhteessa. Kunnioitus, arvostus ja luottamus ovat hänelle täysin vieraita käsitteitä eikä se tule koskaan muuttumaan. Mies vaihtoon, mitä nopeammin, sen parempi. Trust me.

Vierailija
72/78 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille vastaajille, kiitos kehuista ja pakko sanoa että arvostan, kuinka viisaita sanoja olen saanut! Mä pidän tätä suhdetta nyt silmällä, sanoin kyllä miehelle asiasta aika napakasti äsken, ja huomen illallapa lähden radalle, viipottakoot mies missä haluaa, minä pidän hauskaa;) mutta tosiaan, uskon kyllä hienoisesti vielä siihen että mies muuttuu jos haluaa, jos ei muutosta näy niin adios:)

Vierailija
73/78 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies testaa valtaansa sinuun. Järjestää omia menojaan siten että haluaa sinun olevan silloin yksin kotona, heittäytyy marttyyriksi sinun menojesi tähden jotta saa sinulle huonon omatunnon etkä nauti menoistasi.

Haluaa selkeästi maniloida sinua ja tehdä syyllisen kaikkeen.

Tuollainen muuttuu aina vaan pahemmaksi, en jäisi moiseen suhteeseen.

Vierailija
74/78 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin olisin katsonut peiliin lukiessani näitä kommentteja! Minulla oli useita vuosia sitten samanlainen tilanne, että mies näki kavereitaan mieluummin kuin minua. Asuttiin myös jonkun aikaa eri paikkakunnilla ja kun olisi ollut sopiva rako nähdä, niin hänhän meni tietenkin baariin sen sijaan. Olin aina ennen tätä suhteen täyskäännöstä ollut todella itsevarma, elämäniloa täynnä ja luotin itseeni. Sitten jossain vaiheessa suhteessa tapahtui jotain, ja läheisten mukaan minua ei kuulemma tunnistanut enää samaksi vanhaksi minuksi. Ikään kuin elin hänen johdollaan. 

Nyt voin sanoa, että ainoa oikea päätös oli laittaa piste tuolle jutulle. Kun ei voi hyvin, jotain on muutettava. Hetken se sattuu, mutta pidemmän päälle oikea valinta. Tiedän, että tilanteessasi on älyttömän vaikeaa kerätä kaikki rohkeus ja järki kasaan voidaksesi päättää tilanteen. Uskot, että kyllä hän vielä muuttuu. Voit antaa yhden mahdollisuuden vielä, mutta jos sama ääni kellossa jatkuu, lähde epäröimättä pois. 

Elämä on liian lyhyt kulutettavaksi väärien ihmisten seurassa. 

Vierailija
75/78 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä kysymystäsi. Eihän tässä ole millään tavalla kyse siitä, kumpi on oikeassa vaan siitä, kuinka huonosti sinä annat kohdella itseäsi.

Kerro toki, miksi sinä suostut tuollaiseen? Ilmiselvää on se, että sinä olet niin vimmatun rakastunut, että suostut ihan mihin tahansa, jotta sinullakin olisi Mies. Tämä mies tietää sen, ja siksi hänen ei tarvitse vaivautua miellyttämään sinua.

Et sinä oikeasti voi YKSIN korjata siinä suhteessa yhtään mitään. Et vaikka kuinka yrittäisit olla mieliksi miehelle ja hyväksyisit silmää räpäyttämättä kaikki oharit. Surullista mutta totta, että ei se mies rakasta sinua yhtään enempää, vaikka kuinka hymyillen suostuisit ihan kaikkeen, mitä hän tekee.

Vierailija
76/78 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille miehelle että arvaappa mitä, saat minun puolestani mennä kavereidesi kanssa niin paljon kuin haluat. Myös minä aion mennä ystävieni kanssa silloin kun haluan. Oikeastaan, mitä me edes tehdään yhdessä! Sitten katsot mitä mies vastaa.

Vierailija
77/78 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Must hieman tuntuu et joko se ei välitä sust enää tarpeeks tai sit se pitää omii menoi tärkeempänä tai sit sil on jo joku muu. Ei kunnioita sua kyl tän jutun perusteel yhtää

Vierailija
78/78 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusipää mikä kusipää. Älkää siskot rakkaat tuhlatko aikaa tuollaisten keskenkasvuisten idioottien kanssa, kun hyviäkin miehiä on olemassa. Ap, ei jatkoon!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi