Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opettakaa minut puhumaan naisille

Vierailija
16.01.2015 |

En siis ensinkään osaa keskustella naisten kanssa. Osaan kyllä sanoa naiselle "moi", mutta siihen se sitten jääkin.

Yhtenä ongelmana pidän myös sitä, että olen todella ujo uusien ihmisten kanssa. En myöskään käytä alkoholia jonka avulla tuosta ujoudesta pääsisin eroon edes hetkeksi. Baareissahan suurin osa aloitteista tehdään, mutta kun minä en siellä käy niin jään ihan täysin ulkopuolelle näistä pariutumishommista. En näe muuten naisia kuin kaupoissa ja kadulla, mutta eihän siellä voi kenellekään mennä juttelemaan.

Tällä hetkellä vaan tuntuu siltä, että en ikinä löydä/saa elämääni naista kun olen näissä asioissa ihan onneton. Siksi siis kysynkin apua.

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Av Mamma" time="16.01.2015 klo 22:33"]

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 22:25"]

Pohjimmiltaan tytöt ovat ihan samanlaisia ihmisiä kuin pojat! Siis kun kuoritaan päältä pois kaikki ylimääräinen. Kaikki haluavat tuntea olonsa pidetyksi, se on yksi syvimpiä tarpeita eikä siinä suhteessa sukupuolella ole merkitystä. (Jos sinä tykkäät vaikka tietokonepeleistä ja tyttö jostakin muusta niin ei se ole mikään ongelma. Jokainen voi harrastaa "omia juttujaan" itsekseen ja kavereiden kesken.) Suotta nyt mystifioit naisia! Ajattele vaikka omaa äitiäsi - eikös hän ole ihan kultainen ihminen?

Olisiko sinun mahdollista mennä porukalla poikien kanssa jonnekin paikkaan, missä on tyttöjä? (Muualle kuin baariin.) Juttelisitte isolla porukalla. Saattaisit huomata, että siellä hiukan syrjemmällä seisoo söpö tyttö, joka hymyilee sinulle. Uskaltaisitko sanoa hänelle jotakin? 

Lähinnä se ensivaikutelman antaminen minua huolestuttaa. Eihän sillä ole mitään väliä mistä kukakin tykkää, mutta ongelma on siinä, että en osaa tehdä sitä kiinnostavaa ja rentoa ensivaikutelmaa. Alkuunhan olisi hyvä olla juttujen kanssa samalla tasolla jos meinaa, että siitä tutustumisesta jotain seuraakin.

Ei minulla ole kavereita joiden kanssa tehdä tuollaisia juttuja. Ei minulla ole yhtään oikeaa kaveria. Enkä usko, että uskaltaisin mennä tytölle puhumaan mitään, mutta luultavasti hymyilisin takaisin. Sekin tuntuu tosin typerältä jos se tyttö hymyileekin jollekin toiselle...

-AP

Voi kulta sinua! Tekisi mieli kaapata sinut kainaloon äidilliseen haliin ja yrittää saada sinut uskomaan, että olet hyvä juuri tuollaisena kuin olet! Et sinä ole mikään pelimies, jonka pitää tehdä cool ensivaikutelma! Olet "tavallinen" - sanan positiivisessa merkityksessä - ja tasapainoinen miehenalku, josta joku tyttö saa vielä hyvän miehen! Usko pois! Älä vaadi itseltäsi niin paljon! Se kiltti ja kunnollinen tyttö on ihan yhtä epävarma itsestään eikä odota sinulta mitään maailmanmiehen elkeitä. Pusu sinulle!

Nyt menee jo villiksi kun ensipusunkin saan! Saa nähdä meneekö poikuuskin vielä jossain vaiheessa keskusteluja.

Tosiaan voi kyllä olla noin, että ei se epävarma tyttökään mitään ihmeitä odota, mutta olisi se silti hyvä jotain osata sanoakin.

-AP

Vierailija
42/77 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kaupassahan voisi keskustelun avata vaikkapa näin

"Anteeksi, tiedätkö missä täällä on leikkeleet?"

"Kiitos, en olekaan ennen käynyt tässä kaupassa, asun toisella suunnalla tms."

Oikeesti sanoa voi melkein mitä vaan! Kyllä se harjoittelu ja myös ikä tuo varmuutta keskusteluun.

Minä olen aina ollut luokan hiljaisin, ujoin, huono itsetunto. Jostain löysin varmuuden ja saatan oikeasti vaikka mäkkärin jonossa sanoa vieressä olevalle jotain tilanteeseen liittyvää ja joskus jopa kun muut ovat jutelleet keskenään olen hymähtänyt jos juttu oli hauska.. Okei, jonkun mielestä olen varmaan ärsyttävä.
Hymyile!!
Voithan vaikka jutella kaupan kassallekin?
Ole empaattinen! Auta jos näet jonkun tarvitsevan apua, tyttö kurottaa ylähyllylle, mummeli tiputtaa tavaraa tms. Kun uskallat kommunikoida muutenkin kuin tyttöystävää etsien, osaat kommunikoida tyttöjen kanssa :)

Tsemppiä! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 22:29"]

Naiselle puhutaan ihan samalla tavalla kuin miehellekin. Miten nyt ihminen toiselle puhuu. Todennäköisimmin juuri sellainen kumppani joka sopii juuri sinulle löytyy sellaisesta aktiviteetista joka sinua itseäsikin kiinnostaa. Nörttitoiminta, kokkauskurssi, hortonomia... mikä vain.

[/quote]

Samaa mieltä tästä. Itsekin pähkäilen keskustelunaloituksia, mutta en erittele sukupuolia tässä tapauksessa, koska en ole kokonaisuutena samalla aaltopituudella naisten tai miesten kanssa. Se riippuu täysin yksilöstä kuinka hyvin juttu lähtee rullaamaan. Joidenkin kanssa se sujuu kuin itsestään, joidenkin kanssa ei kovin hyvin.
Voit vaikka kysyä mielipidettä jostain poliittisesta asiasta tai muusta akuutista, itse tarttuisin helposti sellaiseen kysymykseen ja siitä lähtisi ehkä antoisa keskustelu. Tai sitten voit kysyä jostain itseästi kiinnostavasta, esimerkiksi jostain uudesta pelistä tyyliin "mitä mieltä oot The Evil Withinistä?"

Vierailija
44/77 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 22:36"]

Siis kuuntele mitä toinen puhuu, jatka sitä samaa tarinaa. Älä kerro itsestäsi, vaan peesaa mitä toinen puhuu. Tämä pätee kaikkien ihmisten kanssa. Sosiaalisesti taitavat antavat toisen puhua, kysyvät lisäkysmyksiä ja ovat kiinnostuneita toisen mielipiteistä. 

Kyse on myös itseluottamuksesta. Kun luottaa, että kyllä sitä osaa sanoa kun sen aika tulee, niin sitä vain menee virran mukana. Jos pohtii, mitä minä sanon, niin sitten jäätyy.

[/quote]

Kyllä minä voin keskustella aiheen mukana, mutta minulle hankalaa keksiä joku aihe mikä sitä naista/tyttöä kiinnostaisi. Minunhan se aihe pitää keksiä jos kerran aloitteen teen.

-AP

Vierailija
45/77 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ajattele jokaisesta tapaamastasi naisesta, että se on sun serkku tai vanha kaveri. Älä mieti seksuaalisesti, vain kaverina tms. Sitte olet rennompi.

Vierailija
46/77 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 22:45"]

Siis kuuntele mitä toinen puhuu, jatka sitä samaa tarinaa. Älä kerro itsestäsi, vaan peesaa mitä toinen puhuu. Tämä pätee kaikkien ihmisten kanssa. Sosiaalisesti taitavat antavat toisen puhua, kysyvät lisäkysmyksiä ja ovat kiinnostuneita toisen mielipiteistä. 

Kyse on myös itseluottamuksesta. Kun luottaa, että kyllä sitä osaa sanoa kun sen aika tulee, niin sitä vain menee virran mukana. Jos pohtii, mitä minä sanon, niin sitten jäätyy.

[/quote]

Kyllä minä voin keskustella aiheen mukana, mutta minulle hankalaa keksiä joku aihe mikä sitä naista/tyttöä kiinnostaisi. Minunhan se aihe pitää keksiä jos kerran aloitteen teen.

-AP

[/quote]

ihan samat aiheet kiinnostavat tyttöjäkin :-). Kaikki ei ole kiinnostuneita lätkästä, mutta eihän kaikki miehetkään.mja tutustumistilanteessa aihe nousee kontekstista, mitä juuri sillä hetkellä tapahtuu. 

Vierailija
47/77 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 22:43"]

[quote author="Av Mamma" time="16.01.2015 klo 22:33"]

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 22:25"]

Pohjimmiltaan tytöt ovat ihan samanlaisia ihmisiä kuin pojat! Siis kun kuoritaan päältä pois kaikki ylimääräinen. Kaikki haluavat tuntea olonsa pidetyksi, se on yksi syvimpiä tarpeita eikä siinä suhteessa sukupuolella ole merkitystä. (Jos sinä tykkäät vaikka tietokonepeleistä ja tyttö jostakin muusta niin ei se ole mikään ongelma. Jokainen voi harrastaa "omia juttujaan" itsekseen ja kavereiden kesken.) Suotta nyt mystifioit naisia! Ajattele vaikka omaa äitiäsi - eikös hän ole ihan kultainen ihminen?

Olisiko sinun mahdollista mennä porukalla poikien kanssa jonnekin paikkaan, missä on tyttöjä? (Muualle kuin baariin.) Juttelisitte isolla porukalla. Saattaisit huomata, että siellä hiukan syrjemmällä seisoo söpö tyttö, joka hymyilee sinulle. Uskaltaisitko sanoa hänelle jotakin? 

Lähinnä se ensivaikutelman antaminen minua huolestuttaa. Eihän sillä ole mitään väliä mistä kukakin tykkää, mutta ongelma on siinä, että en osaa tehdä sitä kiinnostavaa ja rentoa ensivaikutelmaa. Alkuunhan olisi hyvä olla juttujen kanssa samalla tasolla jos meinaa, että siitä tutustumisesta jotain seuraakin.

Ei minulla ole kavereita joiden kanssa tehdä tuollaisia juttuja. Ei minulla ole yhtään oikeaa kaveria. Enkä usko, että uskaltaisin mennä tytölle puhumaan mitään, mutta luultavasti hymyilisin takaisin. Sekin tuntuu tosin typerältä jos se tyttö hymyileekin jollekin toiselle...

-AP

Voi kulta sinua! Tekisi mieli kaapata sinut kainaloon äidilliseen haliin ja yrittää saada sinut uskomaan, että olet hyvä juuri tuollaisena kuin olet! Et sinä ole mikään pelimies, jonka pitää tehdä cool ensivaikutelma! Olet "tavallinen" - sanan positiivisessa merkityksessä - ja tasapainoinen miehenalku, josta joku tyttö saa vielä hyvän miehen! Usko pois! Älä vaadi itseltäsi niin paljon! Se kiltti ja kunnollinen tyttö on ihan yhtä epävarma itsestään eikä odota sinulta mitään maailmanmiehen elkeitä. Pusu sinulle!

Nyt menee jo villiksi kun ensipusunkin saan! Saa nähdä meneekö poikuuskin vielä jossain vaiheessa keskusteluja.

Tosiaan voi kyllä olla noin, että ei se epävarma tyttökään mitään ihmeitä odota, mutta olisi se silti hyvä jotain osata sanoakin.

-AP

Menen tästä nukkumaan, mutta muista: tytötkin ovat ihan tavallisia ihmisiä, joten puhu sopivan tilaisuuden tullen ihan samalla tavalla kuin puhuisit jollekin pojalle. Toinen pusu & hyvää yötä ja kaikkea hyvää sinulle! :)

Vierailija
48/77 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

-AP

[/quote]

ihan samat aiheet kiinnostavat tyttöjäkin :-). Kaikki ei ole kiinnostuneita lätkästä, mutta eihän kaikki miehetkään.mja tutustumistilanteessa aihe nousee kontekstista, mitä juuri sillä hetkellä tapahtuu. 

Vierailija
49/77 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
50/77 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 22:39"]

Annapas ap jokin konkreettinen esimerkki tilanteesta, missä olisit halunnut lähestyä jotakuta, mutta et ole osmannut. Mitä nainen silloin teki? Mikä oli tilanne?

[/quote]

En ihan tuollaista esimerkkiä löydä kun en edes lähesty naisia juuri tuon ongelmani takia. Yksi tilanne kuitenkin oli kun eräs nuori nainen alkoi kerran jutella minulle, kyseli kaikkea ja kertoili elämästään niin minä en keksinyt juuri yhtään vastakysymystä tai mitään jatkettavaa niihin hänen juttuihinsa. Jäädyin siis ihan kohtalaisesti.

-AP

Vierailija
51/77 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 22:50"]

Annapas ap jokin konkreettinen esimerkki tilanteesta, missä olisit halunnut lähestyä jotakuta, mutta et ole osmannut. Mitä nainen silloin teki? Mikä oli tilanne?

[/quote]

En ihan tuollaista esimerkkiä löydä kun en edes lähesty naisia juuri tuon ongelmani takia. Yksi tilanne kuitenkin oli kun eräs nuori nainen alkoi kerran jutella minulle, kyseli kaikkea ja kertoili elämästään niin minä en keksinyt juuri yhtään vastakysymystä tai mitään jatkettavaa niihin hänen juttuihinsa. Jäädyin siis ihan kohtalaisesti.

-AP

[/quote]

kuuntelitko häntä? Jos toinen kysyy sinulta jotain, niin sen jälkeen kysy sama takaisin : entä sinä, mitä sinä ajattelet tästä asiasta? Jos se kertoo elämästään, niin luulisi sieltä jonkin kysymyksen bongaavan: ai olit thaimassa, missä siellä, mitä pidit, mitä teit? Ai käyt koulua siellä, onko se kivaa, oletko aina halunnut sille alalle, onko koulussa hyvät opet? Ai tykkäät käydä salilla, millä salilla käyt, voitko suositella, mikä siellä on parasta? Ai, sinulla on koira, minkä rotuinen, ikäinen, minun veljelläni on dobermanni mutta en tykkää, minulla ei ole koiraa, mutta tykkäsin lapsena ulkoiluttaa naapurin dogia. 

Saatko kiinni?

Vierailija
52/77 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinder, nettitreffit? Voithan mennä treffeille lähinnä harjoitusmielessä, voisiko se helpottaa, ajatella että parempi käydä treffeillä niin on ehtinyt oppia jotain kun tulee sellainen tyttö jonka oikeasti toivoisit elämääsi.

Ei kannata yrittää tehdä vaikutusta, kerro mieluummin suoraan millainen olet, huonotkin puolet. Rehellisyys on kiinnostavaa. Suosittelisin opettelemaan oleman avoin, tuppisuuta joka ei voi kertoa omista tunteistaan ei oikein jaksa katsella. Ne sun ajatukset sun pään sisällä on se asia joka tekee susta kiinnostavan, kerro niistä.

"absot tuppaavat olemaan aika yksinäistä ja tylsää sakkia": Tämä on sun omissa käsissäsi, tällainen yleistys voi olla ihan paikkansapitävä mutta se ei tarkoita että sun pitäisi olla sellainen. Ole kiinnostunut asioista, ota selvää, mieti millaiset asiat ja ilmiöt maailmassa kiinnostavat sua ja sitten perehdy niihin. Älä luovuta ja jää tylsäksi (jos siis koet olevasi sellainen), mieti mihin suuntaan haluat kehittää itseäsi.

Vierailija
53/77 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ajattele jokaisesta tapaamastasi naisesta, että se on sun serkku tai vanha kaveri. Älä mieti seksuaalisesti, vain kaverina tms. Sitte olet rennompi.

[/quote]

Näin toimin yläasteella, mutta vaikka olin aina äänessä ja sain tytöt nauramaan niin silti vain jäin ilman tyttöjen kiinnostusta.

-AP

Vierailija
54/77 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

-AP

[/quote]

No sitten voisit ihan rehellisesti vaikka sanoa, että jännittää. Että olisi mukava jutella, mutta seurassasi pää alkaa lyödä tyhjää :)

Vierailija
55/77 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 22:55"]

[/quote]

-AP

[/quote]

kuuntelitko häntä? Jos toinen kysyy sinulta jotain, niin sen jälkeen kysy sama takaisin : entä sinä, mitä sinä ajattelet tästä asiasta? Jos se kertoo elämästään, niin luulisi sieltä jonkin kysymyksen bongaavan: ai olit thaimassa, missä siellä, mitä pidit, mitä teit? Ai käyt koulua siellä, onko se kivaa, oletko aina halunnut sille alalle, onko koulussa hyvät opet? Ai tykkäät käydä salilla, millä salilla käyt, voitko suositella, mikä siellä on parasta? Ai, sinulla on koira, minkä rotuinen, ikäinen, minun veljelläni on dobermanni mutta en tykkää, minulla ei ole koiraa, mutta tykkäsin lapsena ulkoiluttaa naapurin dogia. 

Saatko kiinni?

[/quote]

No toiminkin juuri noin kuin kuvasit, mutta en saanut aikaan mitään kovin järkevää. Sitten kun tuli hiljainen hetki niin mietin pitkään mitä voisin sanoa ja keksinkin huikeat yhden kysymyksen. Jos joudun yksin tilanteeseen jossa on nainen niin alan miettiä ihan älyttömästi, että mitä voi sanoa ja mitä ei, ilman että vaikuttaa siltä, että yritän iskeä.

-AP

-AP

Vierailija
56/77 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä kuule täällä opi. Tarviit live-opetusta.

Vierailija
57/77 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 23:04"]

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 22:55"]

[/quote]

-AP

[/quote]

Saatko kiinni?

[/quote]

No toiminkin juuri noin kuin kuvasit, mutta en saanut aikaan mitään kovin järkevää. Sitten kun tuli hiljainen hetki niin mietin pitkään mitä voisin sanoa ja keksinkin huikeat yhden kysymyksen. Jos joudun yksin tilanteeseen jossa on nainen niin alan miettiä ihan älyttömästi, että mitä voi sanoa ja mitä ei, ilman että vaikuttaa siltä, että yritän iskeä.

-AP

-AP

[/quote]

ole oma itsesi. Älä ajattele, vaan toimi vaistolla. Jos se ei kelpaa toiselle, niin hän ei ole osa sinun elämääsi. 

Vierailija
58/77 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

OT: Luulin että "osmata" on joku oikea sana ja fasinoiduin, sit tajusin et olit varmaan vaan kirjottamassa osannut. Mikä pettymys.

Vierailija
59/77 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma tässä on varmaan se, että MISSÄ niitä samankaltaisia tyttöjä sitten liikkuu, jotta heitä ylipäätään voisi puhutella. Jos olet kunnollinen nuori mies niin etsi vaikka joku vapaahetoistyö, SPR tai vastaava. Siellä tutustuu porukkaan ja tulee ensin jutusteltua ihan asiapohjalta jolloin se muukin alkaa sitten tapahtua helpommin ja saat ylipäätään kokemusta naisille puhumisesta. Ja ihan rennosti sitten vaan, ei kannata yrittää olla muuta kuin oma itsensä, ja edetä pikkuhiljaa. Osoita mielenkiintosi, mutta puhua pölpöttää ei liiemmälti tarvitse, naiset nääs pitävät hieman ujoistakin, siis arvoituksellisista miehistä ;)

Ja muista, että se toinenkin sukupuolen edustaja saattaa olla ihan yhtä ujo ja toivoa, että joku kiva poika tulisi juttusille. Ja sitten, älä luovuta vaikkei se tyttö olisi heti mukana jutussa. Jatka sinnikkäästi lähestymistä ainakin jonkun aikaa. Jos oma mieheni ei olisi ollut sinnikäs niin tämäkin liitto olisi jäänyt solmimatta. Ihminen ei aina heti huomaa, että tuossa toisessahan saattaisi olla sitä jotain. Usein jopa tyyppi josta alussa ajattelee ettei tule mitään onkin sitten paremmin tutustuessa juuri se paras...

- kahden parikymppisen nuorukaisen äiti

Vierailija
60/77 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 22:25"]Enkä usko, että uskaltaisin mennä tytölle puhumaan mitään

-AP

[/quote]

Mihin asiaan sitten haluat neuvoa?