Mistä tietää et on täitä?Kutiseeko ne vai?
Näkeekö niitä täitä silmillä, jos niitä kiipeilee pitkin hiuksia? Vai täytyykö kammata täikammalla? Entä käykö tavallisella kammalla kampailu? Hä?
Kommentit (14)
Tä kammalla kammattaan ja pestään täi shampoolla
Itsellä ei kutissut. Näkyy hyvin silmällä, on n. Banaanikärpäsen kokoisia. Kampaa tukka vaikka valkoisen pöydän päällä ja katso tippuuko siihen täitä, ne on harmaita ötököitä.
P.s. täit viihtyy siellä juuressa joten kampaa juuresta asti.
Kiitokset tiedosta. OK, eli banaanikärpäsen kokoisia. Ei onneksi näy sellaisia, taitaakin olla vain hilsettä ja kuiva päänahka kutisee.
ap
Ei näkyneet silmillä eikö tullut mitään kun kampsin täikammalla kylpyammeen päällä. Luulik ettei olisikaan ja laitoin täishampoon vain varmuuden vuoksi. No sen jälkeen kun kampasin, ammeeseen tippui päästäc10 kuollutta täitä...
Ovat elävinä tosi tiukasti kiinni hiuksessa. Ja niin pieniä että pitää kammata -valkoisen- alustan päällä ja tutkia lopputulos esim apteekista saatavalla taskulamppu/suurennuslasilla. Vauvatäit mm. ovat mikroskooppisen pieniä eikä niitä erota paljaalla silmällä.
Meillä oli kerran täitä, kun olin lapsi, mutta ne oli muistaakseni paljon pienempiä! Eikö ne sit olleetkaan täitä? :D Mitähän ne oli? Päässä niitä oli ja täinä ne meille esiteltiin...
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 19:01"]
Meillä oli kerran täitä, kun olin lapsi, mutta ne oli muistaakseni paljon pienempiä! Eikö ne sit olleetkaan täitä? :D Mitähän ne oli? Päässä niitä oli ja täinä ne meille esiteltiin...
[/quote]
Vauvatäitä? :D Isoja ei ollut yhtään...
Saattaa mun tietojen mukaan muuten väri vaihdella. Meillä oli ihan vaaleita (ja vaaleissa hiuksissa). Kuulin että ne voi jotensakin maastoutua tai muuttaa väriään isännän hiusten värin perusteella. Mutta toivottavasti ei olis täitä sinulla! Koko muuten vaihtelee paljon, riippuu siitä missä vaiheessa elämäänsä täi on, niitä on sellasia ihan tosi minipieniäkin. Kaikilla (ainkakin lapsiperheillä) kannattaa olla kotona se täikampa, niin voi sit helposti sillä tsekata onko niitä.
itse niitä ei välttämättä näe, mutta jos joku muu katsoo päänahkasi nii todennäköisesti näkyy jos niitä on
Näkee, mutta vain jos tarkastaa pään erittäin hyvin ja katsoo todella tarkkaan. Täi on liki läpinäkyvä, yleensä saman värinen kuin hius. Pieni, littana. Muistuttaa ehkä vähän skorpionia (ilman häntää) muodoltaan. Saivareet on helpompi nähdä. Jos näet hiusten juuressa jotain joka näyttää hilseeltä tai vaalealta hiekalta, mutta se ei irtoa hiuksesta vetämällä: se on saivare. T: alakoulun työntekijänä nämä jutut oppii (valitettavasti)
Kyllä ne täit kutisee, ota yksi kiinni ja kutita sitä, jos se nauraa niin on täi.
Kutisee ja näkyy ne