Koiran eroahdistus ja kyläily (lue)
Jouduin siis hyvin harmittavaan äitini kanssa. Olin aiemmin sopinut että tulen kyläilemään hänen luokseen. koiralle oli varattu hoitopaikka, joka sitten peruikin enkä löytänyt koiralle uutta paikkaa (on vähän haastava tapaus. Iso koira + eroahdistus joten ei voi laittaa minne tahansa)
Äiti intti ja intti, että ota koira mukaan että pakko sinun on tulla kun oli luvannut sukulaisillekin. Yritin selittää, että koira saattaa oikeasti laittaa pahimmassa tapauksessa koko asunnon remonttiin, ei voi missään tapauksessa jättää yksin vieraaseen asuntoon.
Äiti vaan höpötti että eihän se niin, kiltti koira, nyt tulet ja otat sen mukaan ja lopetat nuo typerät tekosyyt.
Lopulta hän raivosi minulle puhelimessa, että käytän tätä tekosyynä koska vihaan sukuani enkä halua nähdä heitä. Typeränä menin taipumaan ja otin koiran mukaan, ajattelin että raahataan sitä sitten vaikka sinne mummolan pihaan ja sanoin tämän äidillekin, oli kuulemma ok.
Noh, perillä sitten selvisikin, että eno ei halua koiraa autoonsa ja kyläilemään lähdetään NYT. Yritin jälleen selittää koiran ongelmasta, mutta eivät uskoneet, äitikin alkoi taas painostaa ja nalkuttaa. Noh, nostettiin sitten kaikki arvotavara ja syötävä pois. Rukoilin että olisi ihmeen kautta kiltisti.
Noh, oli yksin ollessaan purrut sohvan istuintyynyyn reiän. Äiti on nyt supervihainen ja vaatii minulta korvauksia tonnin sohvasta. Minua taas ottaa aivoon kun ei voinut kuunnella ja sitten kun kävi juuri niinkuin sanoinkin, niin vaatii korvauksia.
Olen luultavasti av:nkin mittapuulla korvausvelvollinen, mutta hemmetti että ärsyttää silti..
Kommentit (9)
Koirahoitolat on keksitty. Samoin 4H dogsitterit.
Jos nämä eivät ongelmakoiria hoida, niin sitten löytöeläintalolle. Takaisinlunastus maksaa, mutta vähemmän kuin tonnin sohva.
Joillakin koirilla vain sattuu olemaan enemmän eroahdistusta kuin toisilla. Ja myös tarve ikävystyneenä tuhota paikkoja. Näistä voisi varmaan päästä eroon koirankouluttajan avulla.
Mielestäni äitisi saisi itse korvata sohvansa, sinähän varoitit että koira voi tuhota paikkoja. Pakko sanoa, että sulla ei ole ollut kovinkaan hyvä tuuri, kun on äitejä jaettu. En tiedä, jaksaisinko olla tuollaisen äidin kanssa paljoakaan tekemisissä...
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 16:41"]
Jos nämä eivät ongelmakoiria hoida, niin sitten löytöeläintalolle. Takaisinlunastus maksaa, mutta vähemmän kuin tonnin sohva.
[/quote]
OT, mutta kovin moni koirahoitola ei ota eroahdistuksesta kärsiviä koiria, varsinkaan yli 20 kiloisia. 4H sitterit ovat max. 12-vuotiaita pikkutyttöjä, heille minäkään en uskaltaisi vastuuta koirasta antaa, vaikka onkin pieni.
AP sinä varoitit äitiäsi ja hän ei kuunnellut, et ole korvausvelvollinen.
[/quote] Olipa taas loistava ehdotus ap:lle. Vai että löytöeläintalolle. :/
[/quote]
Löytöeläintalot usien lopettavat eläimet joilla on ongelmia. Ja millä verukkeella ap sinne koiransa veisi?
Ainakin täällä koirahoitoloissa on ehtona se, että koiralla ei ole käytösongelmia joihin eroahdistus kuuluu. Samoin ison koiran luovuttaminen dogsitterille JOTKA OVAT LAPSIA, ei ole kovin vastuullista.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 16:43"]
[/quote] Olipa taas loistava ehdotus ap:lle. Vai että löytöeläintalolle. :/
[/quote]
Mieluummin sinne kuin vanhan äidin kalustoa tuhoamaan?
Sinua kohdellaan edelleen kuin lasta, mutta sinulta haluttaisiin aikuisen normaalin vastuun ylittävää vastuullisuutta. Kiva yhtälö, onneksi olkoon.
(Tiedän miltä se tuntuu, miten vaikeaa sitä on muuttaa, ja minkälaisia ongelmia asiasta seuraa.)
Sukusi tietää, että sinut voi uuvuttaa väittämällä vastaan, joten niin toimitaan. Minua ei pysty, silti on vaikeaa.
Mulla oli 20-vuotias dogsitter 4hn kautta. Sillä taitaa vieläkin olla mun avain, vaikka en oo käyttänyt häntä moneen kuukauteen kun en ole tarvinnut.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 16:39"]
Mitäpä jos kouluttaisit koiraasi etkä vierittäisi syitä muiden niskoille. Ei ole normaalin tervejärkisen koiran käytöstä tuollainen, veisin piikille jos ei koulutuksella oppisi olemaan.
[/quote]
No on koulutettu ja paljon. Pystyy olemaan kotona huutamatta ja tuhoamatta, mutta kai sen nyt järkikin sanoo että vieraassa paikassa asia on eri.