Tarvitseeko ihminen sekä sähkövatkaimen, tehosekoittimen, että sauvasekoittimen?
Kommentit (27)
Mullakin kaikki enkä hyvin tulisi toimeen ilman.
Sauvasekoitin= kasvissosekeiton soseutukseen, vauvanruokiin
Sähkövatkain = kerman vispaaminen, sokerikakkupohjan (muna-sokerivaahto) teko yms. perunamuussin teko
Tehosekoitin = pirtelöt, smoothiet
Ei ainakaan mun sauvasekoittimella saa hyvin kermaa vatkattua tai esim. jääpaloja murskattua smoothie-juomaan. Sähkövatkain ei myöskään tee pirtelöitä tai soseuta kasvissosekeittoa joten kaikkia tulee käytettyä.
Tarvitsee. Tai vaihtoehtoisesti hyvän monitoimikoneen, mutta sellaisen hinnalla saa vaikka kuinka monta settiä noita em. vehkeitä...
Kuka nyt mitäkin tarvitsee, se riippuu täysin käytöstä.
Mutta itse tarvitsen kaikki kolme. Tehosekotin on tehokastakin sauvasekotinta huimasti parempi silloin, kun pitää tehdä tuoreista vihanneksista jotain, esim. Gazpachoa, jossa sauvasekotin ei tahdo tehdä yhtä sileää jälkeä. Pitää ainakin tehdä pieni erä kerrallaan, isossa astiassa tuppavat esim. tomaatin ja sipulin kalvot pakoilemaan terää.
Sauvasekotin on kumminkin kätevä vaikkapa tavallisen, lämpimän sosekeiton teossa (kypsennetyt vihannekset soseutuvat tuoreita helpommin).
Kummallakaan noista ei oikein voi tehdä kermavaahtoa, ja tykkään sähkövatkaimesta enemmän myös mm. munavaahdon teossa, kun leivon kakkua
Mulle riittää vatkain ja sauvasekoitin - itseasiassa sama laite. Tehosekoitinta en käytä mutta monitoimikonetta kyllä
Meillä on Bamix ja laadukas sähkövatkain. Niillä pääsee jo pitkälle. Laitetaan paljon ruokaa, mutta keittiö on pieni joten ei haluta sinne mitään isoja härpäkkeitä.
Noista tehosekoitin on turha. Sähkövatkainta tarvitaan mm. kerman vispaamiseen ja sauvasekoitinta ruokien soseutukseen, pirtelön tekoon ja smoothieihin.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 14:48"]
Mitä mieltä?
[/quote]
Mä ainakin olen aina pärjännyt pelkällä sauvaseittimella,sillä saa tehtyä niin rahkat kuin muusitkin.
Juu kaikkia kolmea käytetään meillä. Sauvasekoitin keittojen, guacamolen yms. soossaamiseen, sähkövatkain kermanvaahdon, taikinan tai muusin vatkaamiseen. Tehosekoittimen hankin smoothieita varten, jos en joisi niitä niin tuskin tarvisin sekoitintakaan.
En kyllä tee perunamuusia sauvasekoittimella enkä sosetta vatkaimella. Tehosekoitin ja sauvasekoitin korvaavat toisensa muttei vatkainta.
tarviiko noiden lisäksi vielä yleiskoneen? Mä haaveilen sellaisestakin. :O
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 15:02"]
Kummallakaan noista ei oikein voi tehdä kermavaahtoa, ja tykkään sähkövatkaimesta enemmän myös mm. munavaahdon teossa, kun leivon kakkua
[/quote]
Kermavaahto syntyy sauvasekoittimella muutamassa sekunnissa. Käsikäyttöinen vatkain on noista kolmesta laitteesta kaikkein turhin, jos omistaa yleiskoneen muuta leivontaa varten. Meillä on juuri yleiskone ja tehokas sauvasekoitin vatkaus- ja viipalointilisävarusteilla, ja noilla onnistuvat aivan kaikki tehtävät makkaran valmistamisesta perunaraasteeseen. -3
Riippuu varmaan vähän siitä miten innokas ihminen on kokkaamaan. Jos on enemmän harrastuneisuutta, on tietenkin tarvetta useammalle koneellekkin. Jos joku noista pitäisi hommata ja vain yksi, niin sauvasekoitin. Sitä ei voi oikein korvata millään, mutta sillä voi korvata jotenkuten tehosekoittimen ja käsivispilällä pääsee alkuun vatkausten kans. Itselläni on noiden lisäksi vielä yleiskone.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 15:09"]
tarviiko noiden lisäksi vielä yleiskoneen? Mä haaveilen sellaisestakin. :O
[/quote]
Ei tarvitse. Sauvasekoittimen lisävarusteena tulee usein pieni yleiskonelisävaruste, jossa on mukana raastamis- ja viipalointikiekko sekä silppuriterät. -3
Sauvasekoitinta käytän eniten, sillä teen usein kasvissosekeittoja. Sähkövatkain pölyttyy kaapissa, sillä viime aikoina ei ole tullut leivotuksi mitään. Blenderiä minulla ei edes ole enkä tiedä, miksi se pitäisi olla.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 14:52"]
En minä ainakaan tarvitse, mulla on vain sauvasekoitin, hyvin olen sillä pärjäillyt.
[/quote]
Onnistuuko kervavaahdon vatkaaminen sauvaskoittimella?
En oikeastaan tarvitsisi blenderiä, mutta juu kaikki nuo löytyy. Tehosekottimella pirtelöä, sauvalla kasvikset soseeksi ja sähkövatkaimella kerma vaahdoksi.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 15:51"]
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 14:52"]
En minä ainakaan tarvitse, mulla on vain sauvasekoitin, hyvin olen sillä pärjäillyt.
[/quote]
Onnistuuko kervavaahdon vatkaaminen sauvaskoittimella?
[/quote]
Onnistuu helposti. Tosin onnistuu se käsin vispaamallakin. -3
Meillä on tällainen , onko tossa nyt tavallaan noi kaikki? Ainakin sillä pärjätään :)