Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihojen lasten äidit!!

Vierailija
16.01.2015 |

Mistä te löydätte lapselle housuja, jotka pysyy päällä ja ovat hyvälaatuisia? Lindexit on kapeita, mutta kulahtavat heti. MoloKidsiin olen tähän mennessä ollut tyytyväinen, mutta suurin osa Molon kuoseista on ihan kamalia ja legginsien hinnat ovat aika naurettavia. Alesta olen ostanut useassa koossa niitä muutamaa kivan näköistä kuosia. Sama ongelma on myös pikkareissa. Mistään ei tunnu löytyvän pikkareita laivalle 1v5kk:lle. Apuja! :)

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nyt jo ekaluokkalaisella hoikalla pojalla olen paljon käyttänyt Polarn O Pyrettiä ja Metsolan collegehousuja. Kalsareissa sitten vaan pienempää kokoa.

Vierailija
2/28 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 12:25"][quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 11:41"]

Mistä te löydätte lapselle housuja, jotka pysyy päällä ja ovat hyvälaatuisia? Lindexit on kapeita, mutta kulahtavat heti. MoloKidsiin olen tähän mennessä ollut tyytyväinen, mutta suurin osa Molon kuoseista on ihan kamalia ja legginsien hinnat ovat aika naurettavia. Alesta olen ostanut useassa koossa niitä muutamaa kivan näköistä kuosia. Sama ongelma on myös pikkareissa. Mistään ei tunnu löytyvän pikkareita laivalle 1v5kk:lle. Apuja! :)

[/quote]

Polarn o pyretillä on hyviä vaatteita hoikille lapsille. Housissa on säädettävä vyötärö ja alusvaatteet on hoikalle suunniteltuja etenkin jos ottaa yhtä kokoa pienemmän. Name it:llä on myös paljon hoikille sopivia vaatteita.
[/quote]

Kun popitkin on meiän tytölle liian isoja. :/ Alusvaatteita en ole sieltä kokeillut kylläkään, joten niitä täytyy ehkä käydä hakemassa. :) ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö käyttää nyt siis kokoa 80/86. Pikkareita ei löydy noin pienenä mistään. :( ap

Vierailija
4/28 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenvaatteiden erikoisliikkeet! Niiden valikoimissa on yleensä huomioitu eri kokoiset lapset. Ranskalaisilla merkeillä kuten Sucre d'Orge ja 3 pommes on tosi kapeita housuja. Googletapas merkit tai Patapuf joka maahantuo näitä merkkejä sieltä saa varmaan tiedon myös jälleenmyyjistä Suomessa.

T: entinen kauppias

Vierailija
5/28 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seppälä ja stadium colleget on käynyt meidän hoikalle pojalle. Tosin viimeksi viime kesän alesta ostettu.

Vierailija
6/28 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farkut, caprit, sortsit jne: gymboree.com ja sieltä S-mitoitus.

Kalsarit, collarit, puolihameet, leggarit yms: ylimääräinen kuminauha yvötärölle tai jos olemassa olevan kiminauhan voi kiristää. Sukkahousut yleensä pysyy jalassa vaikka vyötärö on löysä.

Toppahousut henkselimallisina.

Vierailija
7/28 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me&i velour- ja joustofroteehousut ovat kapeaa mallia ja niissä on napilla säädettävä kuminauha.

Vierailija
8/28 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompelen itse. Mene fb:ssä ommeltujen vaatteiden kirppari-ryhmään ja pyydä jotain ompelemaan. Varmasti löytyy monia jotka voi niin tehdä :)

Vierailija
9/28 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan housuja, joihin saa itse pujotettua kuminauhan tai sellaisia, joissa säädettävä vyörätö (nappi+kuminauha systeemi) H&M stä pääsääntöisesti ostan. Löytyy hoikille lapsille hyvin, mutta tosiaan pitää lähes aina pujottaa kuminauhaa leggareihin tms (vaatii vähän vaivannäköä ratkoa vyötärökaistaleeseen pieni reikä ja pujottaa kuminauha sisälle ja ommella uudestaan kiinni). Ja tosiaan ne H&M:n skinny fit farkut!!! Ne on parhaat meidän tytölle :) 

Vierailija
10/28 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, ihan oon ostanu esim. prismasta ciraf ja house, mutta niissa laatu vaihtelee. pikkareita halpiskaupoista (tokmanni), meilla yhta lukuun ottamatta kaikkien paino menee alakayrilla ja paljon on housuja, joihin saa laittaa kuminauhaa vyotarolle..

Vierailija
11/28 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkareita en ole minäkään löytänyt, mutta onneksi isovanhemmat ovat lähettäneet jenkeistä. Kappahlin Kax (vai Kaks)-malliston housut ovat olleet meillä hyviä, naftimpia kooltaan kuin muiden ja minusta ovat kestäneetkin ihan hyvin.

Vierailija
12/28 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika ja jo vähän vanhempi, mutta valitsen aina sellaiset housut, joissa säätömahdollisuus vyötäröllä, eli kuminauha ja nappi systeemi siellä sisäpuolella. Verkkarit aina sellaiset, joissa kiristysmahdollisuus. Pyjaman housuja ei tahdo löytyä, niin kun yleensä ei ole säätömahdollisuutta, niin ovat sitten vyötäröstä sellaiset, että tippuu jalasta.

Name it ja Benetton on toimineet meillä. Heillä kohtuullisen kapeat mallit.

Vierailija
13/28 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, ongelmia on. Housuja löytyy kyllä ihan perusliikkeistäkin, mutta aika harvakseltaan. Katson aina miten vyötärö on ommeltu, että saako helposti ujutettua esim. kuminauhan sinne kiristämään tai pystyykö muuten säätämään. Jos löytyy hyvät niin ostan niitä useammat varastoon. Alusvaatteet pitää aina ostaa paria kokoa pienemmät kuin mitä pituuden mukaan olisi.

Vierailija
14/28 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös H&M:n pikkarit ole tosi pientä kokoa? Mun 2v, joka käyttää nyt kokoa 86/92, käyttää henkkamaukan pikkareista 98/104. Pienemmät puristavat liikaa.

Vierailija
15/28 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zara. Ulkovaatteista Remu. Fredrikinkadulla on liike joka myy kapean mitoituksen tanskalaisia ja ranskalaisia vaatteita.

Ja sitten olen raijannut ulkomailta, mm. Kiinasta saa hyviä hoikkien lasten vaatteita.

Vierailija
16/28 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkin ihan mahdoton homma. Tällä hetkellä 8-ja 9-vuotiaille on pitänyt jopa itse ommella pyjamahousut ja pitkät kalsarit, kun kapealanteisia ei tahdo löytyä tai missään ei ole mahdollisuutta kiristää kuminauhaa, kun se on tikattu kiinni kankaaseen. Aikuiselle hoikalle pojalle olen löytänyt farkut vain halpahallien tangoista, kuten Tampereen Säästötex.

Lasten koko on muuttunut ihan selvästi niin paljon suuremmaksi ja leveämmäksi, että laiheliinit jäävät ilman vaatteita.

Vierailija
17/28 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molokids :D:D
Pikkareita laivalle :D:D

Vierailija
18/28 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, kolmoselle klikkasin vahingossa alapeukkua kun muuta aioin. Tuo on muuten totta, että Name it ja Benetton ovat kapeampia. Sieltä olen ostanut lasten pitkähihaiset puserot ja farkut monesti. Ja pikkuhousissa tosiaan huomattavasti pienempi senttikoko. Lapsilla on pituutta nyt n.125cm ja juuri poistin käytöstä 96-senttiset pikkuhousut.

Vierailija
19/28 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

H&M ja Name it. Pääasiassa käytetään mm. farkkuleggingsseja. Löysin yllättäen H&M:lta myös lastenpuolelta Slim fit -farkut 1-2 vuotiaalle. Benetton hyvä merkki myös hoikille. Lapsi nyt hiukan yli vuoden ikäinen.

Vierailija
20/28 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei alushousuissa/shortseissa ole ollut mitään ongelmaa, kun ottaa vaan pienemmän koon. Housuissa ongelma tulee siitä, että hän on pitkä ja koko pitää olla iso, jotta lahkeet on riittävän pitkät. Pari numeroa pienemmät koot menisi hänelle hyvin jalkaan ja olisi vyötäröltä ok kokoisia, mutta lahkeet loppuu pohkeeseen.

Tämä on omituinen ongelma, koska oma poikani ei mielestäni ole edes erityisen laiha. Siis ei mikään ruipelo, vaan normaali lapsi, jolla ei ole ylipainoa. Ei ole koskaan painonsa kanssa mennyt missään "alatasolla" vaan aina on neuvolassakin sanottu, että pituuden ja painon suhde on ideaali. Eli vaatteita mitoitetaan ylipainoisille.

t. 3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi