Haluaisin hakea apua ahdistukseen ja masennukseen mutta...
Menen jotenkin ihan lukkoon kun asiasta pitäisi soittaa terveyskeskukseen. Mitä ihmettä mä sanon sinne? Kertokaa joku ihan sanasta sanaan mitä mä sille puhelimeen vastaavalle ihmiselle sanon? Tästä on jotenkin ihna mielettömän hankala puhua, saati sitten myöntää että ei pärjää itse vaan tarvitsisi apua. Voisiko joku siis auttaa ja kertoa että mitä mä oikein sanon?
Kommentit (24)
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 21:08"]
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 10:37"]Miksi viestiä 8. on alapeukutettu? Näin se valitettavasti menee. EI julkisenpuolen terveydenhuollossa saa apua. Ja osalla ei ole varaa yksityisenpuolen palveluihin. Itse olen 38 vuotias eläkkeellä oleva ja nukun n. 3 -4 tuntia vuorokaudessa, olen jatkuvasti ahdistunut, epätoivoinen ja voimakkaasti pakko-oireinen. Olisi minulla lääkkeet mutta ei ole varaa ostaa niitä kun tuloni on takuueläke. Olen jopa joutunut jättämään välistä somaattisen puolen terveydenhuollon, joka olisi minulle tärkeää sydämen vajaatoiminnan takia. Tätä se todellisuus on. [/quote] Oletko mennyt Sossuun vinkumaan rahaa lääkkeisiin? Luulisi irtoavan. Mun Mirtazapiini maksoi 5 euroa kuussa ja sain sillä 8 tuntia unta, joten luulisi rahaa noihin löytyvän vaikka pulloja keräämällä yhtenä iltana kuukaudessa.
[/quote]
En saa toimeentulotukea. Koska minulle jää vuokran jälkeen käteen 510 euroa/kk. Ja harkinnanvaraista ei etuuskäsittelijä voi myöntää. No sosiaalityöntekijälle ei saa aikoja, kun ei ole enään sosiaalityöntekijän soittoaikaa! Neuvontaan on kyllä numero olemassa sieltä voi kysyä vahtimestarilta milloin hakemus käsitellään. Lääkitys on vaikea yksin muuttaa kun ei ole hoitokontaktia minulla.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 11:21"]
Alapeukkuja tulee siksi että monet saavat apua, kuten minä. - masennuslääkitys terveyskeskuksesta - ammattitaitoinen psykologi 12 kk - sairaanhoitaja ( psyk.) tapaamiset En ymmärrä miten joku ei apua saa, ehkä asuu pienellä paikkakunnalla? Itse olen ollut aiemmin potilaana Kuopiossa ja sittemmin Helsingissä.
[/quote]
Niin apua saa. Kaikki ei saa... Ja itse kun olen eläkkeellä en saa apua ollenkaan.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 10:37"]Miksi viestiä 8. on alapeukutettu? Näin se valitettavasti menee.
EI julkisenpuolen terveydenhuollossa saa apua. Ja osalla ei ole varaa yksityisenpuolen palveluihin.
Itse olen 38 vuotias eläkkeellä oleva ja nukun n. 3 -4 tuntia vuorokaudessa, olen jatkuvasti ahdistunut, epätoivoinen ja voimakkaasti pakko-oireinen. Olisi minulla lääkkeet mutta ei ole varaa ostaa niitä kun tuloni on takuueläke. Olen jopa joutunut jättämään välistä somaattisen puolen terveydenhuollon, joka olisi minulle tärkeää sydämen vajaatoiminnan takia.
Tätä se todellisuus on.
[/quote]
Oletko mennyt Sossuun vinkumaan rahaa lääkkeisiin? Luulisi irtoavan. Mun Mirtazapiini maksoi 5 euroa kuussa ja sain sillä 8 tuntia unta, joten luulisi rahaa noihin löytyvän vaikka pulloja keräämällä yhtenä iltana kuukaudessa.