Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin hakea apua ahdistukseen ja masennukseen mutta...

Vierailija
16.01.2015 |

Menen jotenkin ihan lukkoon kun asiasta pitäisi soittaa terveyskeskukseen. Mitä ihmettä mä sanon sinne? Kertokaa joku ihan sanasta sanaan mitä mä sille puhelimeen vastaavalle ihmiselle sanon? Tästä on jotenkin ihna mielettömän hankala puhua, saati sitten myöntää että ei pärjää itse vaan tarvitsisi apua. Voisiko joku siis auttaa ja kertoa että mitä mä oikein sanon?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 13:02"]Up. No soitttiko ap?
[/quote]

????

Vierailija
2/24 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 11:18"]En ole koskaan sanonut syytä kun soitan lääkärille aikaa...

-Tiina Tiinanen hei. Saisinko lääkärille aikaa?
-joo kuka on omalääkärisi
- Geoge Clooney
-ok seuraava vapaa aika on tiistaine 16. päivä klo 10. Käykö se
-sopii. Selvä kiitos hei
-hei.

Ei hoitaja ole koskaan kysynyt syytä. Joskus korkeintaan kysytty että onko kiireellistä asiaa.
[/quote]

Joo munkin omalääkäri on George Clooney♡

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä ainakin kysytään aina syytä. Ja sen kerrottua, lääkärinajan tarvetta vähätellään. 

Mutta itse asiaan. Sano "hei, mulla on ollut jo pitempään ahdistusta ja masennusta ja tarvitsisin ajan lääkärille." Siinä se. 

Vierailija
4/24 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jouduin tänään vihdoin soittamaan työterveyteen omista mt-ongelmistani. Kammoan puheluiden soittamista, mutta onnekseni vastaaja oli todella mukava ja rauhallinen. Kysyi nimen, hetun ja syyn ajanvaraukselle. Kerroin etten ole henkisesti oikein kunnossa ja tarvitsen keskusteluapua. 

Sain ajan terveydenhoitajalle ja tuon tapaamisen jälkeen sain ajan psykologille. Tiedän mitä käyt läpi AP, toivottavasti saat kerättyä rohkeutta soittaa ja saat apua. 

5/24 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on valitettavasti ollut tällaisia ongelmia jo todella pitkään. Olen aikaisemmin asunut ulkomailla, ja olin siellä psykiatrin hoidettavana. Kun palasin Suomeen, menin terveyskeskukseen ensin oikeastaan ihan muissa asioissa. Kun soitin ajanvaraukseen, sanoin, että tarvitsisin ajan, koska tarvitsisin jotain reseptilääkettä rajuihin niskasärkyihin. Kun olin siellä vastaanotolla, selitin sille lääkärille, että minulla on myös ollut pitkään mielialalääkitys, ja että tarvitsisin uudet reseptit myös sitä varten. Lääkärin kanssa täytin sellaisen kyselyn, jonka avulla määritetään vähän sitä masentuneisuuden astetta. Ja sitten hän laittoi minulle lähetteen aikuispsykiatrian poliklinikalle. Sieltä soitti psykiatrinen sairaanhoitaja, joka antoi minulle ajan. Ensimmäisellä kerralla paikalla oli sekä tämä hoitaja että psykiatri. Sen jälkeen minulla on ollut keskustelutapaamisia hoitajan kanssa.

Saan itsekin eläkettä, mutta toistaiseksi olen kuitenkin voinut hankkia lääkkeeni. Jos en taloudellisen tilanteen vuoksi voisi, niin en kyllä tiedä, mitä tekisin. On aika karseaa, että Suomessa voi olla tuollaisia tilanteita. Kyllä jonkun vakuutuksen pitäisi korvata hoidot ja lääkkeet sellaisille, jotka eivät itse pysty niitä maksamaan. Ei henkilön tulojen pitäisi määrätä hänen mahdollisuuksistaan hoitaa terveyttään.

Mainittakoon vielä, että olen potilaana melko pienessä kaupungissa, mutta hoitoon pääsemisessä ei ole ollut suurempia ongelmia.

Kismett

Vierailija
6/24 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täällä apua saa. Itse soitin terveyskeskukseen, sanoin että olen todella masentunut, ja tarvitsen lääkärin apua mahd pian. Hyvin empaattinen vastaaja antoi ajan heti seuravaksi aamuksi klo 8, ja käskettiin pysyä hengissä siihen asti. Tämä Helsingissä. Lääkäristä sainkin sitten kiireellisen lähetteen psyk polille, jonne sinnekin pääsin seur päivänä, soittivat että tule tänne.

Vierailija
7/24 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

N.N., huomenta. Tarvitsisin mahdollisimman pikaisesti lääkäriajan ahdistuksen ja masennuksen takia. Tuntuu, etten pärjää enää yhtään iman apua.

Vierailija
8/24 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

iman= ilman

Vierailija
9/24 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 09:06"]

Menen jotenkin ihan lukkoon kun asiasta pitäisi soittaa terveyskeskukseen. Mitä ihmettä mä sanon sinne? Kertokaa joku ihan sanasta sanaan mitä mä sille puhelimeen vastaavalle ihmiselle sanon? Tästä on jotenkin ihna mielettömän hankala puhua, saati sitten myöntää että ei pärjää itse vaan tarvitsisi apua. Voisiko joku siis auttaa ja kertoa että mitä mä oikein sanon?

[/quote]

Hei, tässä soittaa Marja Marjanen. Tarttisin lääkäriajan ahdistuksen ja masennuksen vuoksi. Kyllä se puhelimessa oleva sitten kyselee.

Vierailija
10/24 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluat keskustella. Voit myös naamioida asian jos et pysty puhumaan.

Vierailija
11/24 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri noin. Tai sitten sanot että N.N. Tässä hei. Tarvitsisin nopeasti ajan lääkärille. Voin huonosti, mutta haluan puhua asiasta vasta lääkärin kanssa. Näin minä sanoin aikoinani. Hoitaja ei kysellyt sen enempää vaan ystävällisesti antoi ajan. Ei sinne ajanvaraukseen ole pakko kertoa syytä jos ei halua. Lähinnä kysyvät sitä siksi että tietävät miten pitkän ajan varaavat. Rohkeasti vaan. Soitat ja se on siinä, nopeasti ohi. Sinne soittaa monta monta muuta samalla asialla päivän aikana eli ajatus siitä että siinä olisi jotain ihmeellistä ja hävettävää on varmasti vain sinulla. Tsemppiä!

Vierailija
12/24 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita jo:)

Vierailija
13/24 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaudu siihen kun soitat. Ensin sinulta kysytään miten syöt, miten nukut, miten pidät huolta fyysisestä kunnosta ja pidätkö huolen sosiaalisesta hyvinvoinnistasi?

Nämä asiat pitää ensin laittaa kuntoon ja sitten jos on tarvetta niin yhteyttä sairaanhoitajaan.

Eli syö hyvin terveellisesti! Kuntoile! Tapaa ystäviä!

---  noin se menee ... puhelu loppuu siihen ja itku tulee.

Ei apua saa.

Vierailija
14/24 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa yksityiselle

Vierailija
15/24 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi viestiä 8. on alapeukutettu? Näin se valitettavasti menee.

EI julkisenpuolen terveydenhuollossa saa apua. Ja osalla ei ole varaa yksityisenpuolen palveluihin.

Itse olen 38 vuotias eläkkeellä oleva ja nukun n. 3 -4 tuntia vuorokaudessa, olen jatkuvasti ahdistunut, epätoivoinen ja voimakkaasti pakko-oireinen. Olisi minulla lääkkeet mutta ei ole varaa ostaa niitä kun tuloni on takuueläke. Olen jopa joutunut jättämään välistä somaattisen puolen terveydenhuollon, joka olisi minulle tärkeää sydämen vajaatoiminnan takia.

Tätä se todellisuus on.

16/24 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Hienoa, että haluat hakea apua. Yksi konsti voi olla sekin, että kirjoittaa aikomansa sanat paperille. Teksti voi auttaa, vaikket sitten lukisikaan paperista: käden ja aivojen yhteistyö ikään kuin valmentaa sinua keskustelun avaukseen. Jos tuntuu, että sinua auttaa, voit myös pyytää luottoystävän teille kylään puhelun ajaksi. Voi tuntua turvalliselta, että toinen on siinä tukena. Toivottavasti saat ajan pian!

Vierailija
17/24 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä noita "näin se menee"-kommentteja - ettei apua saa julkiselta puolelta. Kyllä mä sain ajan lääkärille, vaikkakin vasta kahden viikon päähän. Ainoastaan käynnin syy kysyttiin eikä muuta.

Vierailija
18/24 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan sanonut syytä kun soitan lääkärille aikaa...

-Tiina Tiinanen hei. Saisinko lääkärille aikaa?
-joo kuka on omalääkärisi
- Geoge Clooney
-ok seuraava vapaa aika on tiistaine 16. päivä klo 10. Käykö se
-sopii. Selvä kiitos hei
-hei.

Ei hoitaja ole koskaan kysynyt syytä. Joskus korkeintaan kysytty että onko kiireellistä asiaa.

Vierailija
19/24 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapeukkuja tulee siksi että monet saavat apua, kuten minä.
- masennuslääkitys terveyskeskuksesta
- ammattitaitoinen psykologi 12 kk
- sairaanhoitaja ( psyk.) tapaamiset

En ymmärrä miten joku ei apua saa, ehkä asuu pienellä paikkakunnalla? Itse olen ollut aiemmin potilaana Kuopiossa ja sittemmin Helsingissä.

Vierailija
20/24 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 09:06"]Menen jotenkin ihan lukkoon kun asiasta pitäisi soittaa terveyskeskukseen. Mitä ihmettä mä sanon sinne? Kertokaa joku ihan sanasta sanaan mitä mä sille puhelimeen vastaavalle ihmiselle sanon? Tästä on jotenkin ihna mielettömän hankala puhua, saati sitten myöntää että ei pärjää itse vaan tarvitsisi apua. Voisiko joku siis auttaa ja kertoa että mitä mä oikein sanon?
[/quote]

Miten meni ap?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi