Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Ohoi sinä suomenkielinen äiti, jonka lapsi on ruotsinkielisessä koulussa
16.01.2015 |
Voitteko kertoa miten teillä asiat hoituvat, yhteydenpito kouluun yms.? Kuka teidän perheessä hoitaa vanhempainillat ja muun yhteydenpidon? Ehkä ruotsia puhuva isä, sinä vai molemmat? Ja onko teidän koulussa ollut ok hoitaa keskustelut suomeksi? Oletko kokenut jääväsi "ulkopuoliseksi"? Oletko ollut mukana vanhempainyhdistyksen toiminnassa? Mitkä vaan kokemukset ovat tervetulleita. Ja jos vielä kerrot mistä päin Suomea olet, niin olisi jättekiva! :)
Kommentit (61)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Mitä tekisitte minun sijassani?
Olen suomenkielinen lähivanhempi, isä ruotsinkielinen. Vanhempi lapsi ekalla ruotsinkielisessä koulussa. Isä ei juurikaan osallistu lasten elämään, haluaa kuitenkin että ruotsinkieli säilyy hyvänä. Olen itse aivan loppu, koulumatka pitkä, täytyy kuljettaa autolla.
Aivan naapurissa on suomenkielinen koulu, lapsi voisi kävellä sinne. Koulu ei suju kovin hyvin ja äidinkielen tehtävissä tarvitsisi jo nyt paljon enemmän apua kuin pystyn antamaan. Lapsi lisäksi ” adhd- tyyppinen” tapaus.
Siirtääkö lapsi lähikouluun vai jatkaako nykyisessä ja kenties mahdollistaa paremmat jatko-opiskelumahdollisuudet?