Tuunasitko 80-90-luvuilla farkun lahkeista leveämpiä?
Puntit leikattiin auki tai niihin ommeltiin lisäksi jotain toista kangasta että saatiin ns. trumpettimalli.
Ne ovat täällä taas <3
Kommentit (14)
Kyllä muista. Lewiksen 555 ja niistä vielä vähän saumaa auki. Näin 90 luvulla
En todellakaan, mutta 70-luvulla tehtiin noin.
Kyllä. Apua onko ne taas muodissa? Jaa samanlaisina, vai vaan leveälahkeisina, ettei niitä ommeltuja levikkeitä kuitenkaan?
Se oli kyllä 70 luvulla, joskus -73-76 tuunasin. Housuihin laitettiin ihan valtavat levennokset :D Sitten oli myös lahkeen pidennöksiä eli lahkeeseen laitettiin jako esi sametista tms ja lahkeet oli niin pitkät että kengät ei näkynyt alta (vaikka ois ollut korkeat tolppakorot). Trumpettilahkeita oli myös joskus 85 vaiheilla mutta niitä ei tuunattu vaan ne oli jo kaupasta ostettaessa sellaset trumpetit.
Toi oli muodissa myös joskus 2000-luvun alussa meidän yläasteella ainakin.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 20:07"]
Se oli kyllä 70 luvulla, joskus -73-76 tuunasin. Housuihin laitettiin ihan valtavat levennokset :D Sitten oli myös lahkeen pidennöksiä eli lahkeeseen laitettiin jako esi sametista tms ja lahkeet oli niin pitkät että kengät ei näkynyt alta (vaikka ois ollut korkeat tolppakorot). Trumpettilahkeita oli myös joskus 85 vaiheilla mutta niitä ei tuunattu vaan ne oli jo kaupasta ostettaessa sellaset trumpetit.
[/quote] siis JATKO ei jako, sorry!
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 20:07"]
Toi oli muodissa myös joskus 2000-luvun alussa meidän yläasteella ainakin.
[/quote] Juups, munkin piti kirjoittaa että niitä valmiita "trumpetteja" oli n95 mut vahingossa laitoin 85 kun tuli ajatusvirhe.
En tuunannut. Minusta trumpettilahkeet olivat ja ovat hölmön näköisiä ja epäkäytännöllisiä. Päin vastoin olen useinkin kaventanut lahkeita, jos vallitsevan idioottimuodin vuoksi ei ole ollut saatavilla parempia.
Ne oli muotia meidän yläasteella Vantaalla 90-luvun alussa. Se levennys laitettiin vaikka jostain kukkakankaasta. Mullakin oli, ja oli kyllä aika järkkyjä :)
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 19:59"]En todellakaan, mutta 70-luvulla tehtiin noin.
[/quote]minäkin muistelin että se oli 70-lukua. Ostin valmiina
80-luvulla minä ainakin kavensin kaikki housut
Kyllä! Madonnalla oli Blond Ambition Tourilla iiiiihana mustavalkoinen pallopuku, jossa oli trumpettilahkeet. Tein itselleni samanlaiset :)
Mä en ole tuollaisia nähnyt edes. Sen muistan että 70-luvun lopulla ja 80-luvulla leveät lahkeet olivat menneet jo muodista, ja minulla oli vain jonkun vanhoja kierrätyshousuja, joten tuskailin alakoululaisena niiden leveiden lahkeiden kanssa ainoana muistaakseni.
Yläasteella 80-luvulla kavensin housuja itselleni isäni vanhoista, kunnes lopulta sain säästettyä rahat farkkuihin, joita pidinkin sitten vielä vuosikausia niiden ratkettua polvista, olinkin sitten edelläkävijä siinä vaiheessa kun maailmalla näytti jossain olevan rikkinäiset farkut muodissa.
Voi kyllä :/ kerran jopa kompastuin DYI levennettyyn lahkeeseen! Ai että hävetti, vielä kaikkien "coolien" tyyppien vieressä :D