Järkyttävää, että Oulun kirvessurmaajan asunnossa näky pelkkä patja
Ehkä sivuseikka, mutta itseäni järkyttää jotenkin todella paljon, että asunnossa oli pelkkä patja. Eikö kukaan sosiaalitäti tai vastaava ole käynyt auttamassa ja laittamassa esim. lakanoita?
Kommentit (132)
Ihanko totta se on niin kamalaa? Itselläni ei ole patjaakaan. Eikä sohvaa tai mitään.
Ehkä ap:n huumoria arvostettaisiin enemmän hommafoorumilla? Siellä ne muutkin nilviäiset meuhkaa.
Oon ollut kahden mamun kotona eikä niillä kummallakaan ollut lakanoita tai muita vuodevaatteita, pelkkä sänky. Kotimaassaan ei varmaan käytetä semmoisia, joten eivät vaan tajua ostaa niitä. Pitäisikö mamuille järjestää kurssi tommosista perusasioista.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 19:30"]
Missä tämä kuva surmaajan asunnosta on?
[/quote]
Saman haluaisin tietää.
Jaa, mä katoin vain, että pelkistettyä skandinaavista modernia.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 19:10"]
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 18:53"]Kyllä ihmetyttää, että jos on niinkin kauan kuin 7 vuotta asunut Suomessa ja lattialla pelkkä patja. Kotouttamisprosessi ei ole ehkä mennyt aivan prikulleen nappiin. [/quote] Joo ei ole mennyt: ei ole ilmaantunut hienoa nahkasohvaa sun muita vermeitä vimosen päälle, ei tusinaa kakaraa valkoisen horoperseen kanssa ja sitä rataa. Kylläpä se on elämä ollut kurjaa, johan siinä kirves tarvitaankin...
[/quote]
Tai sit on ilmaantunut mutta ne on laitettu kiertoon hyvään hintaan.
Maksetaanhan näille sossusta ajokortitkin!
Patja-arvoituskin taisi ratketa. Kaamea ex-vaimo vienyt kaiken ja miesrukalle ei jäänyt kuin patja ja Fiskarsin kirves (mitäpä naisihminen kirveellä)
Huu. Mä en kyllä murhaa ketään, kun heti sitten oltais arvostelemassa mun sisustusta, jossa ei näy lakanaa....
Pitäkää kirveenne! PRKL!
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 07:56"]
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 19:43"]
Oon ollut kahden mamun kotona eikä niillä kummallakaan ollut lakanoita tai muita vuodevaatteita, pelkkä sänky. Kotimaassaan ei varmaan käytetä semmoisia, joten eivät vaan tajua ostaa niitä. Pitäisikö mamuille järjestää kurssi tommosista perusasioista.
[/quote]
Oletko tyhmä vai provo? Missäköhän maissa ei käytetä sänkyjä tai lakanoita? Mieheni on mamu ja kyllä hänen sukulaisillaan on kaikilla ihan normaalit sängyt, joustinpatjat, petarit, täkit ja puuvillasatiinilakanat.
Tämän surmaajan sisustus todellakin kertoo enemmän mt/päihdeongelmasta kuin kulttuurista.
[/quote]
Itse taidat olla tyhmä. Tuossahan lukee, että sängyt kyllä oli. Tuskinpa joka ikisessä maassa laitetaan makuualustan päälle lakana, tyynyn päälle tyynyliina ja peiton päälle pussilakana. Ilmankin pärjää.
mitä sitä yksinasuva mies muuta tarvitsee kuin patjan, pleikkarin ja jääkaapin
[/quote]niin ja kirveen
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 19:44"][quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 19:30"]
[/quote]
Saman haluaisin tietää.
[/quote]
Yhdessä kuvassa näkyi, samassa muistaakseni näkyi ehkä mahdollinen tekoväline?
Mutta kylläpä on kauheaa että tällaista tapahtuu. Liene ikuinen mysteeri miksi mies meni tappamaan
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 18:53"]
Kyllä ihmetyttää, että jos on niinkin kauan kuin 7 vuotta asunut Suomessa ja lattialla pelkkä patja. Kotouttamisprosessi ei ole ehkä mennyt aivan prikulleen nappiin.
[/quote]
No kyllä se on narkeilla / mielisairailla / syrjäytyneillä ihan arkipäivää tommonen. Patja lattialla, ei petivaatteita, paskainen tyyny ja joku viltti. Joku olematon pöytä ns. ruokapöytänä / yleispöytänä plus siinä sit jakkara vieressä ja ehkä bonuksena joku nojatuoli, josta täytteet pursuaa ulos. Keittokomero paskanen lattiasta kattoon, ei mattoja tai verhoja huushollissa, kämppä täynnä paskaa ja rojua, pitsalaatikoita, pulloja ja roskaa. Vessa kuin sikolätti. Ja huonompiakin kämppiä olen nähnyt mut tuo on se vakiokalustus ongelmakämpissä. Entisessä ammatissa näitä näin usein ja tuli vierailtua. Ei ollut mukava näky mut semmosta se on.
Vaahtomuovipatjat pitäisi tehdä valmiiksi lakanoitettuina. Esim. Kaksikymmentä pois repäistävää lakanapäällystä päällekkäin. Menis ainakin neljä vuotta ennen kuin lakanat loppuisivat.
Tämä kertoo karua kieltään yhteiskunnan eriarvoistumisesta. Toimeentulotukeen pitäisi tehdä reilu korotus, ja samalla rikkaita verottaa enemmän, jotta jokaisella olisi varaa edes kunnon sänkyyn ja huonekaluihin.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 20:01"]
mitä sitä yksinasuva mies muuta tarvitsee kuin patjan, pleikkarin ja jääkaapin
[/quote]niin ja kirveen
[/quote]
Repesin :D
Mua taas järkyttää että kaksi viatonta ihmistä menetti henkensä ja heidän läheisensä joutuvat kärsimään suuresti.