Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkyttävää, että Oulun kirvessurmaajan asunnossa näky pelkkä patja

Vierailija
15.01.2015 |

Ehkä sivuseikka, mutta itseäni järkyttää jotenkin todella paljon, että asunnossa oli pelkkä patja. Eikö kukaan sosiaalitäti tai vastaava ole käynyt auttamassa ja laittamassa esim. lakanoita?

Kommentit (132)

Vierailija
1/132 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sillä on ollu muuta mielessä kuin sisustaminen?

Vierailija
2/132 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakava aihe, mutta kiitos että tarjositte naurut :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/132 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus käynyt somalikodissa Suomessa. Oli melko yksinkertainen kalustus, mutta ei sentään patjoja lattialla vaan ihan sängyt. Tuli mieleen sellainen paimentolainen elämäntapa, että on suht vähän tavaraa mukana raahattavaksi, mutta kuitenkin ihan kaunista ja kodikasta.

Vierailija
4/132 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 21:29"]

Tuskin tuo mikään patja on kun noin puhtaan valkoinen.

[/quote]

Voihan se olla uusi.

Vierailija
5/132 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai se oli niin yhteisöllinen, että oli aina varapatja lattialla valmiina.

Vierailija
6/132 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 20:36"][quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 20:25"]

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 19:18"]Ei sillä mitään mielenterveys ongelmia ollut vaan vetänyt päänsä sekaisin mistä kertoo toi kämppäkin = kaikki rahat laitettu huumeisiin. [/quote]Oli urheilija.

[/quote]

Nyt alkaa meneen jo ihmiset sekasin? Siis eikö sitä yhtä uhria kehuttu lehdessä urheilijaksi? Ei kai toi kirvesmies mikään urheilija ollu :D
[/quote]

Kyllä joku taloyhtiön edustaja kuvaili urheilulliseksi.

Vierailija
7/132 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaistoan, että Sanoman siivousporukka lähestyy...

Vierailija
8/132 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tästä jäämieleen vuosien päästä ankea patja vähän kuin Auerin tapauksessa tyhjät tomaattiketsuppipullot . 

Vierailija
9/132 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 18:43"]

Ehkä sivuseikka, mutta itseäni järkyttää jotenkin todella paljon, että asunnossa oli pelkkä patja. Eikö kukaan sosiaalitäti tai vastaava ole käynyt auttamassa ja laittamassa esim. lakanoita?

[/quote]

Mitä väliä? Kirves vaikutti kuvasta päätellen olevan viimeisen päälle, kunnon Fiskarsin laatukirves.

Vierailija
10/132 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä juttu!!! Kun äiti tappaa lapsensa niin puolustellaan ja ymmärretään ja hoetaan kuinka apua ei voi / jaksa masentuneena ja ahdistuneena hakea. Nyt kun kyseessä mamu jolla pelkkä patja niin hoetaan et oma vika kun ei itse hakenut mielenterveys apua. En ole hyysäri mutta en rasistikaan! Osaan olla puolueeton ja ottaa huomioon kaikki näkökulmat olematta jossain kuplassa.
Jännä huomata vaan, ei muuta! Mielestäni molemmat teot yhtä tuomittavia!!

T ohikulkija

Vierailija
11/132 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 22:38"]

Jännä juttu!!! Kun äiti tappaa lapsensa niin puolustellaan ja ymmärretään ja hoetaan kuinka apua ei voi / jaksa masentuneena ja ahdistuneena hakea. Nyt kun kyseessä mamu jolla pelkkä patja niin hoetaan et oma vika kun ei itse hakenut mielenterveys apua. En ole hyysäri mutta en rasistikaan! Osaan olla puolueeton ja ottaa huomioon kaikki näkökulmat olematta jossain kuplassa. Jännä huomata vaan, ei muuta! Mielestäni molemmat teot yhtä tuomittavia!! T ohikulkija

[/quote]

Sehän tässä just mättääkin, että on mahdotonta hoitaa suomalaisessa järjestelmässä ihan erilaisen kulttuurin edustajaa. Esim. terapiassa pitäisi olla yhteinen kieli. Somaliyhteisössä taas on aivan omat käsityksensä henkisten sairauksien syistä ja hoitamisesta. Koko idea tuollaisen ihmisryhmän kotouttamisesta on utopistinen eikä se ole somalien oma vika. Itä-Afrikassa olisi voitu saada aikaan paljonkin hyvää suurelle ihmisjoukolle niillä summilla, mitä täällä uppoaa jatkuvasti pienehkön vähemmistön kotouttamiseen ja paimentamiseen.

Vierailija
12/132 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 22:34"]

[/quote]

Mitä väliä? Kirves vaikutti kuvasta päätellen olevan viimeisen päälle, kunnon Fiskarsin laatukirves.

[/quote]

Joo. On omaksunut yhden kotimaisen laatutuotemerkin. Patja lienee kuitenkin Ikeasta. 

Vierailija
13/132 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 22:44"]

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 22:34"]

[/quote]

[/quote]

Joo. On omaksunut yhden kotimaisen laatutuotemerkin. Patja lienee kuitenkin Ikeasta. 

[/quote]

Voisko jopa ajatella, että haluaa varmistaa lopputuloksen eli ei mitään kiinalaisia kirveitä, joilla ei saa edes koivuhaloista takkapuita.

Vierailija
14/132 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 22:43"][quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 22:38"]

Jännä juttu!!! Kun äiti tappaa lapsensa niin puolustellaan ja ymmärretään ja hoetaan kuinka apua ei voi / jaksa masentuneena ja ahdistuneena hakea. Nyt kun kyseessä mamu jolla pelkkä patja niin hoetaan et oma vika kun ei itse hakenut mielenterveys apua. En ole hyysäri mutta en rasistikaan! Osaan olla puolueeton ja ottaa huomioon kaikki näkökulmat olematta jossain kuplassa. Jännä huomata vaan, ei muuta! Mielestäni molemmat teot yhtä tuomittavia!! T ohikulkija

[/quote]

Sehän tässä just mättääkin, että on mahdotonta hoitaa suomalaisessa järjestelmässä ihan erilaisen kulttuurin edustajaa. Esim. terapiassa pitäisi olla yhteinen kieli. Somaliyhteisössä taas on aivan omat käsityksensä henkisten sairauksien syistä ja hoitamisesta. Koko idea tuollaisen ihmisryhmän kotouttamisesta on utopistinen eikä se ole somalien oma vika. Itä-Afrikassa olisi voitu saada aikaan paljonkin hyvää suurelle ihmisjoukolle niillä summilla, mitä täällä uppoaa jatkuvasti pienehkön vähemmistön kotouttamiseen ja paimentamiseen.
[/quote]

No olen eri mieltä kanssasi. Olen itse psykoterapeutti ja Suomessa on somalinkielisiä ja siltä kotoisin olevia terapeutteja ja pahimmassa tapauksessa tulkki (joskin on ei niin suotava vaihtoehto)...kyllä nyky-yhteiskunnassa apua pystytään tarjoamaan muillekin kuin kantaväestölle!

Vierailija
15/132 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 21:47"][quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 21:40"]Oivoi teidän mamupatja-lohkaisuja... nauran kyynelet silmissä.. :D:D
[/quote]te ootte sairaita. Läpipaskoja ihmisiä. Ihmissontaa
[/quote]

No et säkään kovin fiksulta ja viehättävältä ihmiseltä vaikuta.

Vierailija
16/132 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 21:17"]Mua kiinnostaa lähinnä mitä hemmettiä tämä tyyppi on tehnyt Suomessa? Miten on saanut tulla tänne?!
[/quote]
No eikös se ilmiselvästi ole tommosta työperäistä maahanmuuttoa? Kirvesmies...?

Vierailija
17/132 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 22:48"][quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 22:43"][quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 22:38"]

[/quote]

[/quote]

No olen eri mieltä kanssasi. Olen itse psykoterapeutti ja Suomessa on somalinkielisiä ja siltä kotoisin olevia terapeutteja ja pahimmassa tapauksessa tulkki (joskin on ei niin suotava vaihtoehto)...kyllä nyky-yhteiskunnassa apua pystytään tarjoamaan muillekin kuin kantaväestölle!
[/quote]

Anteeksi virheet, olen liikenteessä ja näpit jäätyy. Pointti kuitenkin varmasti tuli perille kuitenkin.

Vierailija
18/132 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinainen handyman.

Vierailija
19/132 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 22:48"]

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 22:43"][quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 22:38"] Jännä juttu!!! Kun äiti tappaa lapsensa niin puolustellaan ja ymmärretään ja hoetaan kuinka apua ei voi / jaksa masentuneena ja ahdistuneena hakea. Nyt kun kyseessä mamu jolla pelkkä patja niin hoetaan et oma vika kun ei itse hakenut mielenterveys apua. En ole hyysäri mutta en rasistikaan! Osaan olla puolueeton ja ottaa huomioon kaikki näkökulmat olematta jossain kuplassa. Jännä huomata vaan, ei muuta! Mielestäni molemmat teot yhtä tuomittavia!! T ohikulkija [/quote] Sehän tässä just mättääkin, että on mahdotonta hoitaa suomalaisessa järjestelmässä ihan erilaisen kulttuurin edustajaa. Esim. terapiassa pitäisi olla yhteinen kieli. Somaliyhteisössä taas on aivan omat käsityksensä henkisten sairauksien syistä ja hoitamisesta. Koko idea tuollaisen ihmisryhmän kotouttamisesta on utopistinen eikä se ole somalien oma vika. Itä-Afrikassa olisi voitu saada aikaan paljonkin hyvää suurelle ihmisjoukolle niillä summilla, mitä täällä uppoaa jatkuvasti pienehkön vähemmistön kotouttamiseen ja paimentamiseen. [/quote] No olen eri mieltä kanssasi. Olen itse psykoterapeutti ja Suomessa on somalinkielisiä ja siltä kotoisin olevia terapeutteja ja pahimmassa tapauksessa tulkki (joskin on ei niin suotava vaihtoehto)...kyllä nyky-yhteiskunnassa apua pystytään tarjoamaan muillekin kuin kantaväestölle!

[/quote]

Sehän on upeaa, että ovat kouluttautuneet terapeuteiksi ja että Suomessa on varaa tarjota terapiaa tulkattunakin. Ovatko he julkisella vai yksityisellä sektorilla? Voitko antaa muutaman somalinkielisen terapeutin yhteystiedot? Tarjoaisin mielelläni eräälle tuttavalle sellaisia, koska hän on ollut masentunut tässä pimeydessä. Mieluiten Helsingin seudulta.

Vierailija
20/132 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sille nyt auto oli kuitenkin tarjottu. Miten se sieltä myllyojalta tuiraan meni ? Hävytöntä jos bussia joutui käyttämään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan