Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen syömiset kaverilla

Vierailija
15.01.2015 |

Joops, tiedän että tosi noloa valittaa tälläistä, mutta miten te toimisitte? Eli lapseni menee useana päivänä viikossa koulun jälkeen kaverille (pitkä kävelymatka kotiin, kaveri asuu koulun vieressä ja otan sitten kyytiin kun pääsen itse töistä). Ovat siis kahdestaan siellä ja melkein joka päivä syövät herkkuja tai einestä. Esim. jättipussi sipsiä kahteen pekkaan, lihapiirakoita tai pakastepitsoja. Kaveri siis omilla rahoillaan näitä ostelee ja lapsenikin syö. Kyllä siellä on hedelmiäkin ja leipää, muttei kelpaa kaverille ja oma lapseni ei sitten kehtaa sanoa, että tahtoisi terveellisempää. Laihoja tyttöjä kumpikin ei siitä kyse, mutta en haluaisi että lapseni tottuu päivittäiseen mässäilyyn. 

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 18:52"]

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 18:43"]

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 18:40"]

2km on lyhyt matka...

[/quote]

Se 9-vuotiaalle pitkä ja hieman vaarallinenkin matka näin liukkailla keleillä. 

[/quote]

Jos 2km on pitkä 9-vuotiaalle, kannattaisi varmaan kävellä enemmän. Oikeasti, äkkiä se matka "lyhenee" kun kunto kasvaa. Jos liukkaus huolettaa, kannattaa hankkia liukuesteet kenkiin. Pahasti voi kaatua vaikka matkalla kotiovelta postilaatikolle, jos on oikein liukasta.

[/quote]Lapseni on kyllä oikein hyvässä knnossa ja urheilee kiitos vaan kysymästä!Ap.

Vierailija
22/36 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta syö lapsesi mitä tahansa siellä kylässä niin anna lapsellesi rahaa että hänkin voi välillä ostaa. Ei kannata opettaa lasta siivellä eläjäksi. Ja sitten kun on omaa rahaa niin voi myös päättää mitä syödään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 18:54"]

No niin, siis joko omat eväät, tai kävelee kotiin. 2km on oikeasti ihan passeli matka...TAI sitten tyttäresi opettelee sanomaan EI niille herkuille, mutta sitähän tuskin enää tapahtuu.

[/quote]Entä jos kaveri kiusaisi ei:n sanomisesta? Tyttäreni on hyvin arka. Nolaisinkohan tytön täysin jos sanon itse kaverille tytön puolesta, niin voi sitten syyttää minua eikä tyttöä? Ap.

Vierailija
24/36 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot lapselle että siellä oleilu loppuu jos ei osaa sanoa ei. Kerrot, että sen verran toivot häneltä löytyvän itsetuntoa, että osaa sanoa ei. Muutama vuosi niin saat kirjoitella tänne kuinka nuori ei osaa sanoa ei tupakalle, nuuskalle, kaljalle, pilvelle...

Vierailija
25/36 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi saa olla ilmaiseksi toisen luona usemman tunnin, syödäkin ja sinä vaan natiset siitäkin. Jestas.

Vierailija
26/36 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta vierailupaikkaan terveellistä syötävää lapsille.

Pidän hyvin kyseenalaisena sitä, että lapsesi syö ruokaa joka päivä jonkun toisen perheen maksamana. Vaikuttaa mielestäni hyväksikäytöltä.

Vierailija
27/36 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 18:58"][quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 18:54"]

No niin, siis joko omat eväät, tai kävelee kotiin. 2km on oikeasti ihan passeli matka...TAI sitten tyttäresi opettelee sanomaan EI niille herkuille, mutta sitähän tuskin enää tapahtuu.

[/quote]Entä jos kaveri kiusaisi ei:n sanomisesta? Tyttäreni on hyvin arka. Nolaisinkohan tytön täysin jos sanon itse kaverille tytön puolesta, niin voi sitten syyttää minua eikä tyttöä? Ap.
[/quote]
Taidat olla sellainen curling-äiti?

Vierailija
28/36 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 19:05"]

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 18:58"][quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 18:54"] No niin, siis joko omat eväät, tai kävelee kotiin. 2km on oikeasti ihan passeli matka...TAI sitten tyttäresi opettelee sanomaan EI niille herkuille, mutta sitähän tuskin enää tapahtuu. [/quote]Entä jos kaveri kiusaisi ei:n sanomisesta? Tyttäreni on hyvin arka. Nolaisinkohan tytön täysin jos sanon itse kaverille tytön puolesta, niin voi sitten syyttää minua eikä tyttöä? Ap. [/quote] Taidat olla sellainen curling-äiti?

[/quote]

Juuri sellainen... Ja aika paha sellainen, hänen tyttönsä sentään viihdyttää sitä toista, pitää seuraa, ja oma tietty kärsii, kun ei voi sanoa ei, koska ehkä sitten kiusataan... Mutta kävelemään kotiin ei voi laittaa, vaikka...puh.

Vierailija
29/36 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 18:35"]Joops, tiedän että tosi noloa valittaa tälläistä, mutta miten te toimisitte? Eli lapseni menee useana päivänä viikossa koulun jälkeen kaverille (pitkä kävelymatka kotiin, kaveri asuu koulun vieressä ja otan sitten kyytiin kun pääsen itse töistä). Ovat siis kahdestaan siellä ja melkein joka päivä syövät herkkuja tai einestä. Esim. jättipussi sipsiä kahteen pekkaan, lihapiirakoita tai pakastepitsoja. Kaveri siis omilla rahoillaan näitä ostelee ja lapsenikin syö. Kyllä siellä on hedelmiäkin ja leipää, muttei kelpaa kaverille ja oma lapseni ei sitten kehtaa sanoa, että tahtoisi terveellisempää. Laihoja tyttöjä kumpikin ei siitä kyse, mutta en haluaisi että lapseni tottuu päivittäiseen mässäilyyn. 
[/quote]
Kiva provo taas.

Vierailija
30/36 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 18:58"]Entä jos kaveri kiusaisi ei:n sanomisesta? Tyttäreni on hyvin arka. Nolaisinkohan tytön täysin jos sanon itse kaverille tytön puolesta, niin voi sitten syyttää minua eikä tyttöä? Ap.[/quote]

Milloin ajattelit olevan hyvä hetki opetella sanomaan ei? Muutaman vuoden päästä voi olla roskaruoan sijaan jo vähän "vakavampien" houkutusten/yllytysten edessä.

Ja jos kaveri kiusaa siitä, ettei tyttö syö sipsejä, onko se silloin oikea kaveri? Ei kaverisuhteet saa perustua siihen, että toinen sanoo mitä tehdään ja toinen suostuu kaikkeen ettei tule kiusatuksi.

Vierailija
31/36 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 18:56"]Lapseni on kyllä oikein hyvässä knnossa ja urheilee kiitos vaan kysymästä!Ap.[/quote]

No urheilijallehan se pari kilsaa ei ole matka eikä mikään :) 

Vierailija
32/36 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta koulumatkasta, minä kävelin 2. luokalla pidemmän matkan kuin tuo 2 kilometriä. Joten jos tyttösi kerran urheilee jne niin ei tuon matkan pitäisi tuottaa ongelmia.
Ja kuten moni muukin on täällä jo ehdottanut, niin hyvä olisi keskustella lapsesi kanssa siitä, ettei niitä herkkuja voi joka päivä syödä ja on ok kieltäytyä niistä. Se oman rahan antaminen omiin eväisiin on myös hyvä ehdotus.

Vierailija
33/36 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano lapsille, että kävelevät tästä lähtien yhdessä teille viettämään iltapäivää. Syövät teillä sitten sun ostamia välipaloja. Kun menet kotiin, teet terveellisen päivällisen lapsille, ja kaverin vanhemmat hakevat lapsensa teiltä kotiin mennessään.

Vierailija
34/36 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
35/36 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 18:50"]

Tiesitkös Ap että välillä ihan kouluruokailussa tarjotaan kamalia wt-LIHAPIIRAKOITA!

[/quote]

Entäs jos lapsi syö koulussa lihapiirakkaa ja sitten kaverin luona lihapiirakkaa ja sitten ei enää kotona ruoka maistu? Ja joskus voidaan jopa kotonakin syödä lihapiirakkaa, mutta ilmeisesti kotona sitten kaikki muutkin joutuvat syömään superterveellistä aina, koska yksi saa niin paljon roskaruokaa muualla.

Ja vaikka lapset vuorottelisivat eri kaverilla joka päivä, voi se ruoka juuri siellä sinä päivänä olla lihapiirakkaa. Tai vaikka makaronilaatikkoa jos todennäköisempi vaihtoehto otetaan.

Ongelma varmaan tässä tapauksessa on siinä että lapsi on siellä joka päivä, ja syö siellä toisen laskuun.

Mutta kai näin pöljä tapaus täytyy olla provo. Omat hedelmät mukaan ja jollei lapsi kielloista huolimatta ole syömättä niin sitten kävelee kotiin.

Vierailija
36/36 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kerran viikossa käy kaverillaan ja kerran viikossa kaveri tulee teille? Kun kaveri on teillä niin käytte vaikka yhdessä saattamassa hänet?