Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun mummon on pakko kumota jokaikinen pyyntö ja ohje?

Vierailija
04.11.2021 |

Nousee taas savu päästä mummon kyläilyn jälkeen. Onko muilla tällaista?

Mitä ikinä sanon lapsille, mummo rientää kumoamaan sen. Jos sanon että "juohan nyt se maito, että päästään lähtemään", mummo ryntää siihen lässyttämään, miten maito on pahaa, ei sitä tarvitse juoda, äiti on tyhmä.

Siis ihan kaikkeen tätä samaa.

Sitten ihmettelee, kun emme halua häntä kyläilemään tai hoitamaan lapsia. Menee näinkin monta tuntia saada lapset rauhoittumaan ylikierroksilta.

Miksi hän tekee tällaista?!

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noi ei kuitenkaan ole millään tavalla lapselle vaarallisia tilanteita. Joten mä jättäisin mummon ihan keskenään lapsen kanssa, hoitaa omalla tavallaan ja tekisin itse jotain ihan omia puuhia, käväisin kaupassa yksin, menisin lenkille tai kuntosalille, jos mummo jaksaa niin voihan sitä olla vaikka yön yli pois ja vähän tuulettaa itseään.

Monelle tää on ihan jokapäiväistä, isi kieltää ja äiti antaa periksi tai toisinpäin, lapsi on etevä tulkitsemaan tilanteita ja saa aikuiset helposti toimimaan tavalla mikä häntä miellyttää, se on oikeastaan vaan hyväkin asia. Tietysti sellaiset perus rajat pitää olla. Lapsi varmasti juo maitoa jos hänellä on jano, ilman että siihen pakotetaan, eikä jätä juomatta vaikka saisi luvan jättää.

Ei tämä mummo halua hoitaa yksin tai tehdä mitään muutakaan.

Kävin kerran pidemmällä koiralenkillä, kun mummo oli mökillämme, ja hän mäkätti monta viikkoa, miten passuutan itseäni.

Lapset siis jo niin isoja, ettei edes tarvitse kenenkään heitä vahtia.

Minun pitäisi istua siinä vieressä jouten, kun mummo briljeeraa. En siis saa tehdä mitään järkevää, koska muuten mummoa mielestään hyväksikäytetään.

ap

Vierailija
22/30 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti tekee sellaista, että vaikka olen ohjeistanut, että tätä ruokaa jääkaapista ja nämä vaatteet päälle, niin eikös hän anna jotain muuta ruokaa ja se siksipäiväksi tarkoitettu meni vanhaksi ja haaskuun. Jä äiti kaivoi kaapista toiset vaatteet, jotka ajattelin seuraavan päivän kyläreissulle, mutta ovatkin sitten likaisina.

Pitäiskö joka ohje vääntää rautalangasta, että MIKSI haluan näin tehtävän. Jos mulle olis ihan sama, mitä syödää ja puetaan, niin sanoisin sen! Arrgghh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti tekee sellaista, että vaikka olen ohjeistanut, että tätä ruokaa jääkaapista ja nämä vaatteet päälle, niin eikös hän anna jotain muuta ruokaa ja se siksipäiväksi tarkoitettu meni vanhaksi ja haaskuun. Jä äiti kaivoi kaapista toiset vaatteet, jotka ajattelin seuraavan päivän kyläreissulle, mutta ovatkin sitten likaisina.

Pitäiskö joka ohje vääntää rautalangasta, että MIKSI haluan näin tehtävän. Jos mulle olis ihan sama, mitä syödää ja puetaan, niin sanoisin sen! Arrgghh

Kirjoita muistilappu, niin toinen ei voi väittää että unohti mitten piti toimia. Lappu vaikka jääkaapin oveen. Jotkut ei vain ”kuuntele” .

Vierailija
24/30 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä juttuhan on täysi provo ,tämä samainen tyyppi tehtailee tänne joka päivä usean typerän aloituksen, aina on valitus päällä narsistisesta äidistä ja niistä hemmetin valkovuokoista. Älkää yllyttäkö ja vastailko hälle mitään.

Vierailija
25/30 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä juttuhan on täysi provo ,tämä samainen tyyppi tehtailee tänne joka päivä usean typerän aloituksen, aina on valitus päällä narsistisesta äidistä ja niistä hemmetin valkovuokoista. Älkää yllyttäkö ja vastailko hälle mitään.

Ei ole provo eikä hajuakaan mistä valkovuokoista sinä puhut.

Haluaisin oikeasti ymmärtää mistä tämä käytös kumpuaa.

Ap

Vierailija
26/30 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äitini haluaa aina auttaa eikä koskaan vahingossakaan tee sitä mitä pitäisi.

Viimeksi sovin että hakee lapsen kanssa jo valmiiksi sovitetut talvikengät kenkäkaupasta.

Tuli sieltä ihan eri kenkien kanssa jotka oli liian pienet ja ihan vääränlaiset. Lapsi muka oli sanonut että haluaa ne.

Vierailija
27/30 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten jo todettu, ketjussa kuvatut käytösmallit ovat vallan käyttöä.

Mun äiti tekee myös ketjussa kuvailtuja asioita.

Eli jos joskus, erittäin harvoin, on pyydetty apua, ei sitä olla saatu, mutta muutamaa päivää myöhemmin huokailee puhelimessa, että voisipa hän joskus jotenkin auttaa.

Tai jos joskus on 'auttanut', apu on sellaista, josta ei meille ole mitään oikeaa apua, vaan pikemmin haittaa, lisää työtä, harmia.

Ja jos harvoin erehdymme käymään äitini luona, toiminta on juuri ketjussa kuvatun tapaista, jos hetkeksikään harhaudut tekemään jotain äidin tiukan agendan ulkopuolelta, saat kuulla 'passuuttamisesta', tai kuinka hän vanha ja raihnainen ihminen (perusterve 66 v. ) ei sittenkään olisi jaksanut vieraita.

Tämän show'n voi käynnistää se, että äiti tarjoaa jotain omaa ristipistolehteään mulle luettavaksi, ja sanon, että kiitos, mutta luen nyt hetken tätä kirjaa. (Rauhallinen iltahetki, jolloin lapsetkin omien kirjojensa tai piirustustensa ääressä) Äitini huokailee hetken ja sitten keksii jonkun tarpeettoman työn, joka pitää tehdä heti ja mieluiten niin, että minä teen. Ja jos en tee, ah kauhea, kun tullaan vanhan ihmisen vaivoiksi, eikä auteta yhtään.

Ja tätä rataa.

Asia on ratkennut niin, että käydään erittäin harvoin ja vain päiväseltään, vaikka ajomatkaa kertyykin.

En myöskään ikinä pyydä apua, koska tiedän jo, etten sitä tule saamaan sellaisessa muodossa josta jotain apua olisi.

Olen myös alkanut suhtautua äitiini kuin kehen tahansa puolituttuun, mutta tunnetusti hieman höppänään ihmiseen.

Näin ei onnistu möläytyksillään loukkaamaan, eikä pääse enää mulle ihon alle.

Tähän vaiheeseen pääsemiseen on kyllä mennyt vuosikausia ja alistetulle suntipukkityttärelle, joka olen ollut melkein koko elämäni, tämä tuntuu uskomattoman vapauttavalle.

Vierailija
28/30 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, että yksittäisessä tuollaisessa tilanteessa voi jäätyä, mutta tuo kuulostaa niin loukkaavalta, etten oikeastaan tajua, miksi jatkat hänen tapaamistaan. 

Mä en kerta kaikkiaan tapaisi kyseistä henkilöä. Mies saisi sitten käyttää lapsia hänen luonaan yksin.

Ap ei ole kertonut kummasta on kyse, omasta vai miehen äidistä.

Menee hankalaksi ja ilmiselväksi välttelyksi, jos kyseessä onkin oma äiti.

Eikä lapsiakaan pitäisi tuollaiselle epäjohdonmukaiselle isovanhemmalle viedä.

On todella julmaa ja lopullista, jos katkaistaan välit myös lasten puolesta. Minusta siinä pitää olla raskaat perusteet.

Ajattelin tässä, että tuo kitka olisi nimenomaan mummon ja äidin välistä, eli mummo tuntee jostain syystä halua vähätellä ja ohittaa äidin sanoja, mutta käyttäytyisi normaalimmin esimerkiksi lasten isän seurassa.

Jos hän on yleisemmin ihan vain järkyttävä narsisti ja haukkuu kaikkia ihmisiä lasten kuullen, on ehkä parempi tehdä selväksi, että välit katkeavat kokonaan, jollei käytös muutu.

Pitää olla raskaat perusteet, jos se mummo on ollut vanhemman roolissa lapselle suurin piirtein. Muussa tapauksessa välit saa säädellä ihan millaiseksi itse haluaa ja lapsi ei siitä kyllä traumatisoidu. Suurin osa mummoista ei ole missään varaäidin roolissa, josta etääntyminen aiheuttaa lapselle peruuttamatonta vahinkoa. Mummo on sukulainen siinä missä muutkin. Joitakin mummoja tavataan tiheämmin, toisia harvemmin ja kolmansia ei ollenkaan.

Vierailija
29/30 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole provo eikä hajuakaan mistä valkovuokoista sinä puhut.

Haluaisin oikeasti ymmärtää mistä tämä käytös kumpuaa.

Ap

Tiedät kyllä, älä viitsi.täällä ja Kaksplus palstalla meuhkaat samoja juttuja päivästä toiseen.

Vierailija
30/30 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa meillä ollut 50 v anopin taholta, mutta nyt dementoitunut, eikä muista, että miniä ei osaa koskaan mitään.

Itsekin jo olen mummo, mutta en koskaan arvostele ikävästi lasteni perheasioita.