Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauanko ruokamyrkytys voi kestää?

Vierailija
15.01.2015 |

Tarkoitan sitä pahoinvointia ja kenties oksentelua ym.

Kauanko sellainen voi kestää jos johtuu ruokamyrkytyksestä?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokamyrkytyksen saaneena se oli aika "nopea" tyhjennys. Eli yhden yön tuli molemmista päistä ulos, kunnes elimistö oli saanut myrkyn pois. Sitten oli päivän pari suht heikko olo kaikesta vatsan ja suoliston kramppaamisesta ja nestehukasta.

Vierailija
2/13 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se voi parikin viikkoa kestää. Itsekin uskoin, että kestää tyyliin päivän, mutta olin väärässä. Riippuu varmaan siitä, millaisen myrkytyksen saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun me emme ole oksentaneet, mutta olo on koko ajan, että kohta lentää. Illalla söimme noutoruokaa ja sen jälkeen alkoi toisella ja kesti yön ja itsellä oli aamulla vatsa to-del-la kipeä ja kävelin lähes kaksinkerroin.

Nyt öklöttää pahasti, mutta ei tule oksennus.

Olen kokenut kyllä myös tuon vastaavan kun sinä joskus. Tämänkin osaa silti yhdistää hyvin tuohon syömiseen, mutta kestää kauan. Ehkä sitten bakteerista ja sen määrästä kiinni?

ap

Vierailija
4/13 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 14:40"]

Kyllä se voi parikin viikkoa kestää. Itsekin uskoin, että kestää tyyliin päivän, mutta olin väärässä. Riippuu varmaan siitä, millaisen myrkytyksen saa.

[/quote]

Komppi. Piti itsekin kirjoittaa, että toki riippuu minkälaisen bakteerin on onnistunut saamaan itseensä. Jos oireet ei ota loppuakseen muutamassa päivässä, kannattaa ottaa yhteys tk.hon. Siinä on jo vaarana elimistön kuiviminen. Oletko ap varma, että kyseessä on ruokamyrkytys, eikä esim noro-virus? Nyt on noroa liikkeellä.

T: 2

Vierailija
5/13 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui! Sinulla 3 kestänyt kauan. :( Juuri siksi kysyin kun hain toivoa siitä ettei tämä vie kovin pitkään kun jo helpottaisi, mutta onpa ikävä kuulla, että vielä voi huonolla tuurilla jatkua kauankin. 

ap

Vierailija
6/13 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akuutti ruokamyrkytys, niin maksimissaan tunnin pari, norovirus ja muut voi kestää jopa päiviä. Itsellä oli Joulun alla noro, ripuli ja oksentelu kesti aika tarkkaan vuorokauden.

Vierailija
7/13 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 14:43"]

Kun me emme ole oksentaneet, mutta olo on koko ajan, että kohta lentää. Illalla söimme noutoruokaa ja sen jälkeen alkoi toisella ja kesti yön ja itsellä oli aamulla vatsa to-del-la kipeä ja kävelin lähes kaksinkerroin.

Nyt öklöttää pahasti, mutta ei tule oksennus.

Olen kokenut kyllä myös tuon vastaavan kun sinä joskus. Tämänkin osaa silti yhdistää hyvin tuohon syömiseen, mutta kestää kauan. Ehkä sitten bakteerista ja sen määrästä kiinni?

ap

[/quote]

Voimia! Kamalia tuollaiset :( Yrittäkää levätä, ja varovasti nauttia nesteitä. Muistan joskus kun olin saanut jonkun vatsapöpön, oireet olivat todella rajut, soitin sairaalalle ja hoitaja puhelimessa neuvoi, että kokoajan tulisi huolehtia nesteytyksestä, mutta vaikka mieli tekisi kehon kuivimisesta ja janosta johtuen vetää ykkösellä alas lasi jaffaa, niin kannattaa aloittaa aivan pienillä annoksilla, eli jaffaa (tms nestettä) ruokalusikallinen kerralla. Kokeilee jos saa sen pysymään alhaalla aina vaikka puolisen tuntia tunnin ja sitten uusi ruokalusikallinen nestettä.

Vierailija
8/13 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
9/13 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aika varma ruokamyrkytyksestä, koska meitä oli 4 syöjää ja kaikille iski sama juttu.

Olen vielä 1 tyypin diabeetikko, että sokeritasapainokin pitäisi huolehia hyvänä. :( Tuolla mun vanhimmalla lapsella on leikattu refluksi, joten oksennus ei vaan tule, kuten luonnostaan voisi. 

Nyt kun 2 muuta kotiutuivat koulusta niin valittivat samaa, pahaa oloa ja ollut kuulemma koko päivän paha olla. Raukat eivät ole silti lähteneet koulusta kesken päivän pois vaan sinnineet siellä. Pidän heidät huomenna kotona jos tämä jatkuu ja pitää seurata tilannetta. Taidan ostaa kauppareissulla hartsport:ia tmv. juomaa mikä tasapainottaa nesteitä.

Kiitos kaikille vastanneille!

AP

Vierailija
10/13 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemuksen perusteella sanoisin että ruokamyrkytys on "vähän huono olo potenssiin 20". Ensin pelkäsin että siihen kuolee ja jonku kolmen tunnin oksentamisen ja ripuloinnin jälkeen aloin pelätä että siihen ei sittenkään kuole.

Vierailija
11/13 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro.11 Minulla on ollut joskus vuosia sitten samanlainen tapaus kun sinulla ja seuraavana päivänä oli muutto!

Siksi olinkin syönyt edellisenä iltana noutoruokaa kun en kerinnyt kunnolla syömään muuton tiimoilla. Olin kuin haavanlehti ja koko ajan pyörrytti. Silloin se alkoi lähes heti syömisestä vatsan kieppumisena ja polttona. Kun ilta vaihtui yöhön, alkoi raju oksentelu. 

Tämäkään versio ei ole kiva kun todella vatsaa polttaa ja sattuu. Vielä ei ole poissuljettua etteikö oksentelukin alkaisi (muistaakseni ruokamyrkytys voi alkaakin vasta 24 tuntia pilaantuneen ruuan syömisestä). Toivottavasti ei. 

Mutta vielä kun jotenkin pystyn niin varaudun pahempaan sillä olen yksinhuoltaja enkä ihan heti saa ketään luokseni avuksi. Lähden nyt kauppaan kun jotenkin pystyn.

ap

Vierailija
12/13 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaista paranemista! Ja hei, soita terveystarkastajat visiitille ko. raflaan josta haitte safkat, että mahdollisimman moni välttyisi samalta.

Vierailija
13/13 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko valittaa hygieniasta tai pakkausmerkinnöistä kaupassa tai epäiletkö, että olet saanut ruokamyrkytyksen ravintolassa?

Anna virheellisistä tuotteista palautetta myymälään, josta tuotteen ostit tai suoraan valmistajalle. Vakavissa tapauksissa ota yhteyttä oman kuntasi elintarvikevalvontaan (terveystarkastajaan). Kunnallinen elintarvikevalvonta tarkastaa elintarvikehuoneistoja, pakkausmerkintöjä ja elintarvikehygieniaa.

http://www.evira.fi/portal/fi/elintarvikkeet/palautetta+elintarvikkeista/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän