Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päivähoitomaksuista, mitä ihmettä?

Vierailija
15.01.2015 |

Eli, olen ollut 6kk määräaikaisessa työsuhteessa, joka loppuu tämän kuun lopussa. Olen päättänyt lukea kevään ajan yliopiston pääsykokeisiin tämän jälkeen, jotta pääsisin paremmin työllistävälle alalle. Lähetin tästä tiedon päivähoitomaksuyksikköön (että palkkatyöni loppuu, olen itse säästänyt rahaa jotta olisi mahd. lukea pääsykokeisiin ja elää säästöillä). Nyt sitten lähettivät tiedon, että haluavat opintotodistuksen/ todistuksen kouluun pääsemisestä. Eihän minulla sellaista vielä ole, joten onkohan niin, ettei lapsellani ole oikeutta päivähoitopaikkaan jos minä en työskentele täysipäiväisesti? Tai joudunko maksamaan täysiä hoitomaksuja, vaikka tuloni ovat 0 euroa tuolta ajalta? Tilanne se, että töitä koko ajan tarjolla pätkissä matalapalkka-alalla, olen väsynyt tähän ja siksi toiveena opiskelut. 

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

D

Vierailija
42/50 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 14:51"]

Tuota koko kevään "lukemista" 8 h päivässä en oikeasti ihan ymmärrä. Pääsin itse sisään yliopistoon kahden viikon aktiivisella lukemisella.

[/quote]

Niin, mutta pääsitkö opiskelemaan mihin otentaan vain 8% hakijoista, kuten tämä ap... :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

F

Vierailija
44/50 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
45/50 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 14:37"]Niin tottakai he haluavat opiskelutodistuksen koska ilmoitit aloittavasi omaehtoisen opiskelun. Pääsykokeisiin lukeminen ei nimittäin ole opiskelua... Soitat nyt sinne varhaiskasvatustoimistoon uudestaan ja selität että olit ymmärtänyt väärin. Sanot, että työt loppuu, joten jäät kotiin lukemaan pääsykokeisiin etkä siis saa tältä keväältä mistään mitään rahaa vaan olet säästänyt elämiseen menevät rahat. Päivähoitomaksuun vaikuttaa vain tulot, ei sun muu omaisuus, joten jos ei ole tuloja ei ole päivähoitomaksujakaan vaikka tilillä olisikin rahat elämiseen koko keväälle.
[/quote]

Väärät sanavalinnat ap:ltä. Tämä varmaan johti väärään tulkintaan. Soita ja selitä.

Vierailija
46/50 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dj

Vierailija
47/50 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sinne virastoon ja selvitä asia. Turha tällaisiin on nettipaöstoilta etsiä luotettavia vastauksia.

Vierailija
48/50 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä se kokoomuslainen subjektiivisen päivähoito-oikeuden rajaaminen nyt sitten käytännössä tarkoittaa?

Sitä että sinä etä päätä milloin lapsi tarvii hoitoa, vaan sen päättää kunta.

Äänestäkää jatkossakin Kokoomusta, joka ei aja teidän etunanne vaan lopettaa ne.

Vierailija
49/50 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisen viestin laitoit?! Työt loppuivat, aloitan opistelun syksyllä?!

Vierailija
50/50 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän sinun ilman rahaa kannata olla koska saat työttömyyskorvaustakin. Tuskin tällaisena aikana pahemmin työkkäristä töihin hätyyttelevät. Olet työttömänäkin oikeutettu saamaan lapselle puolipäiväpaikan. Itsekin luin pääsykokeisiin kun lapsi oli pieni, siitä ei todellakaan olisi tullut mitään ellei lapsi olisi ollut päiväkodissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi