Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään fysiatrille...

Vierailija
15.01.2015 |

Tiedän ettei tämä ole oikea foorumi mutta toivoisin että täällä olisi joku terveydenalan ammattilainen joka tietäisi edes jotain.

Eli, multa löydettiin 2011 lopulla kookas välilevynpullistuma, joka oireili silloin kipuna selässä, ei niinkään jaloissa. Oireilu kesti pahana 3-4 vko jonka jälkeen helpotti ja vähitellen katosi, ilman mitään sen suurempia operaatioita.

Selkä pysyi hyvänä aina 3 vkoas sitten tapahtuneeseen juttuun: olin harrastanut moneen otteeseen erittäin repivää,ja raskasta urheilua. Sitten yhtenä iltana kotona tein jonkun pienen liikkeen jolloin tunsin aivan saatanallisen kivun selässä. Taivuin parissa tunnissa kaksinkerroin enkä saanut selkää suoraksi enää. Lääkäri määräsi buranaa ja lähetti kotiin, vaikka kerroin että mulla oli v. 2011 selässä välilevynpullistuma jne, lääkäri käski vaan jatkaa liikuntaa ja "kyllä se siitä". Kipu oli todella, todella jäätävä ja söin vanhoja Tramadoleja joita kaapista löysin. Kipu hellitti, ja noin viikossa oli jo semihyvä.

Viikon ajan ehdin tehdä töitä, kun selkäkipu vei jalat kirjaimellisesti alta. Ja nyt selkäkivun sijaan se pahin kipu oli lantiossa ja  vasemmassa jalassa + pakarassa. Kipu oli niin kovaa että sai ajoittain oksentamaan :( menin eri lääkärile joka määräsi tramadolia ja hermosärkyyn Lyricaa. Syön tällä hetkellä joinain päivinä 600mg annosta Lyricaa eikä sekään tunnu vievän vielä kokonaan kipua pois! Pahin on särky vasemman jalan pakarassa, pohkeessa ja kantapäässä. Myös lantio tuntuu ajoittain olevan tulessa. Istuminen pahentaa, samoin liikkuminen. MAkaaminen paikallaan polvet koukussa rauhoittaa jalkasärkyä, mutta taas pahentaa selkäsärkyä. :(

Olen ollut nyt sairaslomalla 2 viikkoa, eikö viitteitä paranemisesta näy. En ole koskaan käynyt Fysiatrilla, joten haluaisin tietää mitä hänen luonaan tapahtuu? Onko toivoa paranemisesta, niin että ei tarvitse leikata ja voisinko palata töihin jossain vaiheessa? Sairauslomaa on tämän vkon loppuun, mutta ellen koen ihmeparantumista, joudun pyytämään että mahdollisesti Fysiatri tänään jatkaisi sairauslomaani?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi