Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Exän uusi pitää sormusta nimettömässään, miksi? - ei kihloja

Vierailija
03.11.2021 |

Eli, exäni naisystävä on nyt alkanut 5v seurustelun jälkeen pitää sileää ohutta kultasormusta vasemmassa nimettömässään. Aiemmin hän piti oikean käden nimettömässä vihkosormustaan edellisestä liitosta pitkään (mies kuoli, oletan että se oli miehen muiston kunniaksi tms.), mutta nyt tätä ei enää näy - vain tuo kihlasormuksen näköinen sormus.

Kihloissa eivät ole, eikä exällä ole sormusta.

Asiahan ei minulle kuulu, mutta kiinnostaa: miksi aikuinen 50v nainen toimii näin? Parikymppisenä toimittiin ehkä näin, mutta onko kyseessä omistushalua vai mitä…?

Itse olen uusissa naimisissa ollut jo 15v, joten ei intressejä exään, mutta kunhan täältä kysyn syytä mitä voisi olla - täällä kun naiset tuntuvat tietävän kaiken, ;)

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisköhän kysyä vaikka naapurilta? Tai kaupan kassalta? Tai keneltä vaan muulta, kunhan ei häneltä itseltään.

Vierailija
2/26 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät etteivät ole kihlautuneet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yks tosi kiva sormus, ja vasemman käden nimetön on ainoa, johon se mahtuu(oikean käden sormi paksumpi) Mutta en silti pidä sitä siinä sormessa, koska en ole kihloissa. Olisko sillä sama tilanne? Toisaalta jos se ei oo mitenkään erikoinen sormus ni en tiiä sitten..

Vierailija
4/26 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi varmaan lapsille (jo aikuisia) kertonut asiasta. Sormusta ei exällä ole, toki kaikki eivät pidä, mutta exäni kyllä pitäisi jos kihloissa olisi. Tämähän lähti siitä, että aikuinen poikamme kummasteli asiaa. Sanoin että jos se on vaikka perintökoru ja mahtui vain tuohon, mutta itse jäin miettimään.

Vierailija
5/26 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ = ap

Vierailija
6/26 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihlaus on kahden sopimus. Exäni on naimisissa, mutta en tiedä tietääkö lapsemme. Itse sain tietää Facebookista.

Vierailija
7/26 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sun exän nyxän sormukset sulle kuuluu?

Vierailija
8/26 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi varmaan lapsille (jo aikuisia) kertonut asiasta. Sormusta ei exällä ole, toki kaikki eivät pidä, mutta exäni kyllä pitäisi jos kihloissa olisi. Tämähän lähti siitä, että aikuinen poikamme kummasteli asiaa. Sanoin että jos se on vaikka perintökoru ja mahtui vain tuohon, mutta itse jäin miettimään.

Miehet eivät käytä kihlasormuksia. Se on tarkoitettu vain naiselle.

Vierailija
9/26 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän sormuksia milloin missäkin sormessa, ja kyllä naurattaisi jos niitä vatvottaisi jossain mammapalstalla. Mitä se kenellekään kuuluu mitä koruja käyttää ja minkä takia.

Vierailija
10/26 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistäköhän kivikauden tapaoppaasta tällainen tieto on peräisin? Vai onko peräti laki?

Vierailija
11/26 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä se sormus kulliisi ja mene nukkumaan.

Vierailija
12/26 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Suomessa on ihan yleinen käytäntö, että miehet pitävät nimenomaan kihlasormusta, vihkisormus on harvinaisempi.

Vierailija
13/26 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on lahjasormus, jonka seurustelukumppani eli exäsi on viidestä vuodesta hänelle antanut. Hän osoittaa sillä että ei ole vapailla markkinoilla vaan sitoutuneessa parisuhteessa. Kyllä niin voi toimia, koska tilanne on tämä. Jotkut pitävät sormusta ihan vaan sen takia että saavat olla sinkkuina rauhassa ja valita itse seuransa.

Vierailija
14/26 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ap, sinähän sen sanoit, asia ei kuulu sinulle. Piste. 

Vierailija
15/26 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän sormusta sen takia, että minun luultaisiin olevan varattu. Karsii ison osan epämiellyttävistä miesten lähestymisyrityksistä esimerkiksi kylpylässä.

Vierailija
16/26 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ap, sinähän sen sanoit, asia ei kuulu sinulle. Piste. 

Samaa mieltä. Ap, keskity omaan elämääsi!

Vierailija
17/26 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät, etteivät ole kihloissa? Jospa entisen puolison muistoksi pidetty sormus toimi ja exäsi pyysi, että alkaakin pitää hänen kihlasormustaan sitoutumisen merkiksi.

Vierailija
18/26 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa Suomessahan  miehellä on perinteisesti ollut se kihlasormus eikä vihkisormusta.

Ja asiaan:

Jos ovat teinien tapaan salakihloissa? Salanaimisissa? Sormus on lupaussormus ja mies/nainen kosii kun kun kokee hyväksi?

Nainen on tottunut sormukseen, ja kun on poistanut vanhan sormuksen, niin on alaston ja outo olo.

Nainen käyttää turvallisuussyistä sormusta kuten moni muukin nainen. Sormuksen varjolla karistaa monet epätoivotut lähentymiset.

Vierailija
19/26 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä maasta kirjoittelet? Suomessa on ollut tapa kihlautuessa vaihtaa sormuksia tasa-arvoisesti. Maissa, joissa nainen on perinteisesti ollut pidempään miehen omistuksessa on tuo morsiamen merkkaamismenetelmä käytössä. Siellähän on myös morsiamen luovutus vihkitilaisuudessa. Suomessa tuollaistakaan ei ole perinteisesti ollut vaan hääpari on yhdessä astellut vihkipallin päälle.

Vierailija
20/26 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko oikeasti kysyt täällä, että miksi joku nainen pitää sormusta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä