Exän uusi pitää sormusta nimettömässään, miksi? - ei kihloja
Eli, exäni naisystävä on nyt alkanut 5v seurustelun jälkeen pitää sileää ohutta kultasormusta vasemmassa nimettömässään. Aiemmin hän piti oikean käden nimettömässä vihkosormustaan edellisestä liitosta pitkään (mies kuoli, oletan että se oli miehen muiston kunniaksi tms.), mutta nyt tätä ei enää näy - vain tuo kihlasormuksen näköinen sormus.
Kihloissa eivät ole, eikä exällä ole sormusta.
Asiahan ei minulle kuulu, mutta kiinnostaa: miksi aikuinen 50v nainen toimii näin? Parikymppisenä toimittiin ehkä näin, mutta onko kyseessä omistushalua vai mitä…?
Itse olen uusissa naimisissa ollut jo 15v, joten ei intressejä exään, mutta kunhan täältä kysyn syytä mitä voisi olla - täällä kun naiset tuntuvat tietävän kaiken, ;)
Kommentit (26)
Mistä tiedät etteivät ole kihlautuneet?
Mulla on yks tosi kiva sormus, ja vasemman käden nimetön on ainoa, johon se mahtuu(oikean käden sormi paksumpi) Mutta en silti pidä sitä siinä sormessa, koska en ole kihloissa. Olisko sillä sama tilanne? Toisaalta jos se ei oo mitenkään erikoinen sormus ni en tiiä sitten..
Vierailija kirjoitti:
Olisi varmaan lapsille (jo aikuisia) kertonut asiasta. Sormusta ei exällä ole, toki kaikki eivät pidä, mutta exäni kyllä pitäisi jos kihloissa olisi. Tämähän lähti siitä, että aikuinen poikamme kummasteli asiaa. Sanoin että jos se on vaikka perintökoru ja mahtui vain tuohon, mutta itse jäin miettimään.
Kihlaus on kahden sopimus. Exäni on naimisissa, mutta en tiedä tietääkö lapsemme. Itse sain tietää Facebookista.
Mitä sun exän nyxän sormukset sulle kuuluu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi varmaan lapsille (jo aikuisia) kertonut asiasta. Sormusta ei exällä ole, toki kaikki eivät pidä, mutta exäni kyllä pitäisi jos kihloissa olisi. Tämähän lähti siitä, että aikuinen poikamme kummasteli asiaa. Sanoin että jos se on vaikka perintökoru ja mahtui vain tuohon, mutta itse jäin miettimään.
Miehet eivät käytä kihlasormuksia. Se on tarkoitettu vain naiselle.
Minä käytän sormuksia milloin missäkin sormessa, ja kyllä naurattaisi jos niitä vatvottaisi jossain mammapalstalla. Mitä se kenellekään kuuluu mitä koruja käyttää ja minkä takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistäköhän kivikauden tapaoppaasta tällainen tieto on peräisin? Vai onko peräti laki?
Pistä se sormus kulliisi ja mene nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Suomessa on ihan yleinen käytäntö, että miehet pitävät nimenomaan kihlasormusta, vihkisormus on harvinaisempi.
Se on lahjasormus, jonka seurustelukumppani eli exäsi on viidestä vuodesta hänelle antanut. Hän osoittaa sillä että ei ole vapailla markkinoilla vaan sitoutuneessa parisuhteessa. Kyllä niin voi toimia, koska tilanne on tämä. Jotkut pitävät sormusta ihan vaan sen takia että saavat olla sinkkuina rauhassa ja valita itse seuransa.
Niin ap, sinähän sen sanoit, asia ei kuulu sinulle. Piste.
Pidän sormusta sen takia, että minun luultaisiin olevan varattu. Karsii ison osan epämiellyttävistä miesten lähestymisyrityksistä esimerkiksi kylpylässä.
Vierailija kirjoitti:
Niin ap, sinähän sen sanoit, asia ei kuulu sinulle. Piste.
Samaa mieltä. Ap, keskity omaan elämääsi!
Mistä tiedät, etteivät ole kihloissa? Jospa entisen puolison muistoksi pidetty sormus toimi ja exäsi pyysi, että alkaakin pitää hänen kihlasormustaan sitoutumisen merkiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa Suomessahan miehellä on perinteisesti ollut se kihlasormus eikä vihkisormusta.
Ja asiaan:
Jos ovat teinien tapaan salakihloissa? Salanaimisissa? Sormus on lupaussormus ja mies/nainen kosii kun kun kokee hyväksi?
Nainen on tottunut sormukseen, ja kun on poistanut vanhan sormuksen, niin on alaston ja outo olo.
Nainen käyttää turvallisuussyistä sormusta kuten moni muukin nainen. Sormuksen varjolla karistaa monet epätoivotut lähentymiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä maasta kirjoittelet? Suomessa on ollut tapa kihlautuessa vaihtaa sormuksia tasa-arvoisesti. Maissa, joissa nainen on perinteisesti ollut pidempään miehen omistuksessa on tuo morsiamen merkkaamismenetelmä käytössä. Siellähän on myös morsiamen luovutus vihkitilaisuudessa. Suomessa tuollaistakaan ei ole perinteisesti ollut vaan hääpari on yhdessä astellut vihkipallin päälle.
Ihanko oikeasti kysyt täällä, että miksi joku nainen pitää sormusta?
Pitäisköhän kysyä vaikka naapurilta? Tai kaupan kassalta? Tai keneltä vaan muulta, kunhan ei häneltä itseltään.