Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun bloggaaja saa tuotteen "testiin"

Vierailija
15.01.2015 |

Olen miettinyt tuota ilmaisua, kun bloggaaja sanoo, että hän saa tuotteen testiin. Mulla on ihan liikaa aikaa töissä :D Kun mun päässä testaamisesta tulee sellainen mielikua, että kun tuote on testattu, niin sitten se palautetaan. Bloggaaja oli nyt saanu meikkipeilin "testiin" valmistajalta, hän käytti just tuota ilmaisua, niinkuin kymmenet muutkin bloggaajat silloin kun saa vaikka meikkejä, vaatteita yms. Tuli vaan semmonen mieleen, että noi varmaan käyttää tuota "testiin" sanaa sen vuoksi, kun siitä tulee enemmän sellainen fiilis, että nyt blogisti tekee jonku testijakson, jonka aikana juts testaa kaikki tuotteen ominaisuudet ja sit kertoo vaikka lopuksi arvionsa ja sitten palauttaa tuotteen. Eikö testaaminen sitä ole? Mulla syntyy tuotsta "testata" sanasta myös se tunne, etä tuote palautettaisiin testijakson jälkeen. Tuskin niin kuitenkaan on. Mutta siis lähinnä oikeesti vaan peittävät sitä, että taas on tullut blogin kautta ilmaisia tavaroita ja lahjoja tuolla sanavalinnalla. En nyt saa omaa pointtia selvästi sanottua, mutta että bloggaajat haluavat antaa ihan eri kuvan tästä lahjonnasta, mitä se todellisuudessa on.

Menikö nyt ihan liian salaliittoteoriaksi? :)

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain erään arvokkaan elektroniikkajutun kokeiltavakseni ja alkuperäisessä sähköpostivaihdossa oli puhetta, että tuote palautetaan kokeilun päätteeksi. Tuotteen mukana luvattiin laittaa palautusohjeet. No tuote tuli ilman palautusohjeita eikä säpokyselyihini vastattu. Elektroniikkajuttu on edelleen kovassa käytössä ilman bloginäkyvyyttä :)

Vierailija
2/28 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pupulandiassa taisi olla meikkipeili "lainassa". Ihmettelin itsekin mitä se tarkoittaa, ja palautetaanko peili todella myöhemmin lähettäjälle. Mutta menepä näitä kysymään bloggaajalta - saa vaan haukut siitä että on nillittävä av-poliisi, kateellinen jne jne jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Canon on ainakin sellainen, jonne lainakamerat/-objektiivit pitää palauttaa. T. edellinen

Vierailija
4/28 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tulee siitä että ne testaavat niitä juttuja siinä blogillaan, eli käyttävät niitä käyttötarkoitukseensa testimielessä, eli eivät autenttisesti, se on siis sellainen julkinen testaus sille asialle. Ei siinä mitään sen ihmeellisempää ole.

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 08:57"]

Mutta siis lähinnä oikeesti vaan peittävät sitä, että taas on tullut blogin kautta ilmaisia tavaroita ja lahjoja tuolla sanavalinnalla. En nyt saa omaa pointtia selvästi sanottua, mutta että bloggaajat haluavat antaa ihan eri kuvan tästä lahjonnasta, mitä se todellisuudessa on.

[/quote]

Ai oot kateellinen blogien pitäjille kun ne saa ilmaisia tuotteita testattavaksi. Keskity niihin töihin.

Vierailija
5/28 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uups, se meikkipeili tulikin tosiaan testiin, ei lainaan. Mutta kiitos, vitonen, tuo selityksesi selvensi asiaa.

Vierailija
6/28 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei toi kateuskortin viskaaminen jokaiseen blogienilmiöitä käsittelevään keskusteuun on jo aika nähty. Köyhä ja tehoton keino.

Olisin halunnut kysyä kommentilla aiheesta suoraan bloggaajalta, mutta sieltä tulis luultavasti vaan huutoa vastauksena..

-ap

Vierailija
7/28 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ruokabloggaajana saan ruokatarvikkeita ja ruoanlaittovälineitä toisinaan. Käytän tarkoituksella sanaa "kokeiltavana", koska ei sitä ruokaa oikein voi palauttaakaan :D Enkä ole tehnyt sellaisia sopimuksia, joissa olisi edellytetty tuotteen palauttamista, vaikka kattilaa. Minä kokeilen sitä, eli käytän sitä keittämiseen ja se on sitten kyllä minun omani. Toisinaan saan toisen arvottavaksi blogissa tai saatan laittaa sen kerran pari kokeilemani tuotteen arvottavaksi, jollei se olekaan sellainen, että minulla olisi sille jatkuvaa käyttöä. Tällöin olen varmistanut tuotteen toimittajalta, että se käy heidän puolestaan ja tuote on uuden veroinen.

Minäkään en pidä parhaana ilmaisuna tuota testaamista, vaikkei se nyt ihan yksiselitteisesti tarkoitakaan varmana, että tuote palautettaisiin, siinä vain on sellainen vivahde.

Vierailija
8/28 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 09:22"]

Hei toi kateuskortin viskaaminen jokaiseen blogienilmiöitä käsittelevään keskusteuun on jo aika nähty. Köyhä ja tehoton keino.

Olisin halunnut kysyä kommentilla aiheesta suoraan bloggaajalta, mutta sieltä tulis luultavasti vaan huutoa vastauksena..

-ap

[/quote]

Huvitus kyllä alkaa jo pikkuhiljaa muuttuun ärtymykseksi, kun kaikki on muka aina "kateutta". Hyvänen aika sentään.

Vierailija
9/28 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin voisi toivoa enemmän läpinäkyvyyttää.

Vierailija
10/28 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 09:52"]

[/quote]Minä ainakin voin aivan hyvin myöntää, etten mitenkään perusteellisesti mitään testaa, vaikka jotain elintarviketta, teen siitä ruokaa, mainitsen postauksessa, että tuote on saatu blogiin ja sanon tykkäänkö siitä vai en. En minä tee mitään kummempia testisarjoja, että onko tää ruokakerma nyt hyvä vai ei tai mihin kaikkeen se sopii. Ymmärtääkseni sitä ei edes haeta, vaan firmojen näkyvyyttä joko bannerilla tai kertalogolla. Mielipiteeni eivät ole kaupan, joten mitään kehuja minulta ei voi ostaa.

Vierailija
11/28 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 10:11"]

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 09:52"]

[/quote]Minä ainakin voin aivan hyvin myöntää, etten mitenkään perusteellisesti mitään testaa, vaikka jotain elintarviketta, teen siitä ruokaa, mainitsen postauksessa, että tuote on saatu blogiin ja sanon tykkäänkö siitä vai en. En minä tee mitään kummempia testisarjoja, että onko tää ruokakerma nyt hyvä vai ei tai mihin kaikkeen se sopii. Ymmärtääkseni sitä ei edes haeta, vaan firmojen näkyvyyttä joko bannerilla tai kertalogolla. Mielipiteeni eivät ole kaupan, joten mitään kehuja minulta ei voi ostaa.

[/quote]Ja olin siis se ruokabloggaaja, joka kirjoitti viestin 8 (muistaakseni)

Vierailija
12/28 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähestyykö nää yritykset/maahantuojat/tms. todella näitä bloggaajia tarjoten tuotteita "testiin", vai onko nää testit sellasia, että bloggaaja on pommittanut kinuamis-sähköposteja sinne niin kauan, että ovat lopulta heltyneet ja myöntyneet?

Vierailija
13/28 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan oikeasti on olemassa ihmisiä joit kiinnostaa jonkun bloggaajan PEILIN kohtalo!!!!!!!

Vinkatkaa nyt verottajallekin.

Vierailija
14/28 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni testiin-sanasta tulee myös mieleen että tuote palautetaan myöhemmin. En kuitenkaan ole koskaan huomannut että mitään muuta palautetaan kuin juuri kamerat ja objektiivit. Ehkä tällä testauksella tosiaan tarkoitetaan sitä että tuote on saatu, jotta voi itse testata pitääkö siitä. Oma mielikuvani oli myös se että tuote pitäisi palauttaa..

Ja toi on mahdollista että tuote annetaan "lainaan" ja ei sitten koskaan pyydetäkään takaisin. Koska eihän se käytetty tuote myyntiin mene.

Vierailija
15/28 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 10:14"]Lähestyykö nää yritykset/maahantuojat/tms. todella näitä bloggaajia tarjoten tuotteita "testiin", vai onko nää testit sellasia, että bloggaaja on pommittanut kinuamis-sähköposteja sinne niin kauan, että ovat lopulta heltyneet ja myöntyneet?
[/quote]

Joskus lähestyy ja tarjoaa tuotetta, joskus kinutaan. Silloin yleensä puhutaan kyllä vaan yhteistyöstä eikä että on saatu testiin.

Vierailija
16/28 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 10:14"]

Lähestyykö nää yritykset/maahantuojat/tms. todella näitä bloggaajia tarjoten tuotteita "testiin", vai onko nää testit sellasia, että bloggaaja on pommittanut kinuamis-sähköposteja sinne niin kauan, että ovat lopulta heltyneet ja myöntyneet?

[/quote]En ole vielä kertaakaan kinunnut mitään :D Kyllä niitä ehdotuksia ja tarjouksia tulee aika paljon, vähän aalloissa. Esim kesälomakauden jälkeen ja näin alkuvuodesta. Firmat hakee näkyvyyttä ja vissiin se on aika halpaa lähettä joku kirja tai leikkuulauta ja bloggaaja niitä sitten "testailee", kuka mitenkin. Muotipuolen juttuihin en osaa ottaa kantaa, kun en yhtään tunne sitä genreä (ja sen kyllä huomaa minusta)

-8-

Vierailija
17/28 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 10:17"]

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 10:14"]Lähestyykö nää yritykset/maahantuojat/tms. todella näitä bloggaajia tarjoten tuotteita "testiin", vai onko nää testit sellasia, että bloggaaja on pommittanut kinuamis-sähköposteja sinne niin kauan, että ovat lopulta heltyneet ja myöntyneet? [/quote] Joskus lähestyy ja tarjoaa tuotetta, joskus kinutaan. Silloin yleensä puhutaan kyllä vaan yhteistyöstä eikä että on saatu testiin.

[/quote]Minusta tuo ilmaisu "yhteistyö" on kaikkein huonoin. 

-8-

Vierailija
18/28 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 10:21"][quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 10:17"]

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 10:14"]Lähestyykö nää yritykset/maahantuojat/tms. todella näitä bloggaajia tarjoten tuotteita "testiin", vai onko nää testit sellasia, että bloggaaja on pommittanut kinuamis-sähköposteja sinne niin kauan, että ovat lopulta heltyneet ja myöntyneet? [/quote] Joskus lähestyy ja tarjoaa tuotetta, joskus kinutaan. Silloin yleensä puhutaan kyllä vaan yhteistyöstä eikä että on saatu testiin.

[/quote]Minusta tuo ilmaisu "yhteistyö" on kaikkein huonoin. 

-8-
[/quote]

Se on paras ilmaisu sille että on kinuttu jotain ilmaiseksi tai puoli-ilmaiseksi. Näyttää tyhmemmältä kirjoittaa "Postaus toteutettu kinuamalla hieno Vespa käyttöön kesäksi".

Vierailija
19/28 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa miettinyt itsekin. Että ihan testiin olet saanut. Mutta se nyt vaan näyttäisi huonolta jos siinä lukisi, että tein yhteistyösopimuksen meikkifirman kanssa, ja nyt yritän myydä tätä ripsaria.

Vierailija
20/28 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 10:23"]

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 10:21"][quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 10:17"] [quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 10:14"]Lähestyykö nää yritykset/maahantuojat/tms. todella näitä bloggaajia tarjoten tuotteita "testiin", vai onko nää testit sellasia, että bloggaaja on pommittanut kinuamis-sähköposteja sinne niin kauan, että ovat lopulta heltyneet ja myöntyneet? [/quote] Joskus lähestyy ja tarjoaa tuotetta, joskus kinutaan. Silloin yleensä puhutaan kyllä vaan yhteistyöstä eikä että on saatu testiin. [/quote]Minusta tuo ilmaisu "yhteistyö" on kaikkein huonoin.  -8- [/quote] Se on paras ilmaisu sille että on kinuttu jotain ilmaiseksi tai puoli-ilmaiseksi. Näyttää tyhmemmältä kirjoittaa "Postaus toteutettu kinuamalla hieno Vespa käyttöön kesäksi".

[/quote]No joo, tuossa mielessä kyllä :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi