Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Synnytin eilen, päästiin tänään kotiin - En uskalla nukkua

Vierailija
15.01.2015 |

Pelkään että vauvalle sattuu jotain, joten en yksinkertaisesti uskalla nukkua. Olen tarkistanut varmaan 10 kertaa viimeisen tunnin aikana hengittääkö vauva varmasti ja onko hänellä kaikki hyvin. Äitiys taitaa tehdä minut hulluksi... Toisaalta, tämä kaikki vain siksi että olemme yrittäneet viimeiset viisi vuotta lasta. Olen saanut sinä aikana kaksi keskenmenoa ja synnyttänyt yhden kuolleen lapsen. En vain voi uskoa että tällä kertaa kaikki menee hyvin.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, jos mun ois pitänyt lähteä seuraavana päivänä synnytyksestä kotiin vauvan kanssa... Olin itse ensisynnytäjänä kolme yötä ja pitkän ja vaikean synnytyksen takia koen, etten olisi voinut lähteä yhtään aikaisemmin kotiin. Tsemppiä aplle hirveästi! Mä myös ensimmäisenä kahtena yönä kuuntelin koko ajan hengittääkö vauva, mutta pian tajusin että se on turhaa, kunhan vauva vaan on hyvässä asennossa nukkumaan käydessä ä, ei se pääse noin pienenä kääntymäänkään vielä :)

Vierailija
42/49 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin päästettiin ensisynnyttäjä aikaisintaan 48h synnytyksestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 00:33"]Pelkään että vauvalle sattuu jotain, joten en yksinkertaisesti uskalla nukkua. Olen tarkistanut varmaan 10 kertaa viimeisen tunnin aikana hengittääkö vauva varmasti ja onko hänellä kaikki hyvin. Äitiys taitaa tehdä minut hulluksi... Toisaalta, tämä kaikki vain siksi että olemme yrittäneet viimeiset viisi vuotta lasta. Olen saanut sinä aikana kaksi keskenmenoa ja synnyttänyt yhden kuolleen lapsen. En vain voi uskoa että tällä kertaa kaikki menee hyvin.
[/quote]

Ei kai ensisynnyttäjä koskaan pääse jo heti seuraavana päivänä kotiin sairaalasta??

Vierailija
44/49 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi polikliininen synnytys?

ei ainakaan Suomessa ensisynnyttäjää päästetä noin pian kotiin.

Vierailija
45/49 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kätkythälytin jonka voi laittaa vaunuihin ja pinnasänkyyn, helpottaa oikeasti huolehtimista.

Vierailija
46/49 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lapset 2.5v ja 7kk, olen nukkunut levottomasti viimeiset 2.5v. Joka kerta kun herään yöllä, käyn katsomassa molemmat lapset läpi, ja tätä tapahtuu n. 5krt yössä. Mahtaakohan helpottaa ennen kuin muuttavat omilleen o_O,

Onnea AP lapsesta! :)

Vierailija
47/49 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
48/49 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa normaalilta. Meillä ei edes ollut mitään rankkaa lapsettomuustaustaa, joka olisi tuonut ylimääräistä huolta, hormonit tekee tuon varmaan kaikille. Itse jopa pidin valot päällä yöllä, jotta ei menisi turhaa aikaa valokatkaisijan hapuilemiseen, jos kuulen vauvan liikahtavan/tuhahtavan/inahtavan... :D

Ja myös me päästiin 2 vrk iässä kättäriltä kotiin. Mitäpä sitä turhaan sairaalassa makaa, jos ei näytä olevan huolta missään. Sairaalassa en saanut nukuttua aenkään vertaa... Eka neuvola oli kuitenkin 5 pv iässä, joten mahdollinen painonlasku, keltaisuus tms olisi kyllä siinä huomattu, jos ei itse olisi hoksannut.

Vierailija
49/49 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 10:39"]Meillä on lapset 2.5v ja 7kk, olen nukkunut levottomasti viimeiset 2.5v. Joka kerta kun herään yöllä, käyn katsomassa molemmat lapset läpi, ja tätä tapahtuu n. 5krt yössä. Mahtaakohan helpottaa ennen kuin muuttavat omilleen o_O,

Onnea AP lapsesta! :)
[/quote]

Ei apua tähän kannattaisi hakea? Jos et yhtään yötä ole melkein kolmeen vuoteen nukkunut voit olla jo aika rikki.