Miksi lopetit alkoholin käytön ja mitä se on vaikuttanut?
Itse lopetin alkoholin juomisen vuosi sitten, koska:
-Humalat olivat lähinnä pöhnäistä väsymystä
-Krapulat kestivät päiviä
-Olo tuntui krapuloidenkin jälkeen ahdistuneelta ja masentuneelta
Vaikutuksena on ollut:
-Parempi fiilis ylipäätään
-Paino on vähentynyt ihan huomaamatta.
Kommentit (21)
Hyvästä neuvosta ja pienestä painostuksesta, mistä kiitos. :) Olo parantunut kaikin tavoin. Ei tee mieli enää ollenkaan vetää kunnon humalatilaa. Ajatuskin etoo.
Lopetin, koska humalakäyttäytyminen alkoi lähteä käsistä. Sen lisäksi huomasin juovani joka viikonloppu, jolloin lapseni on isällään. Minulla on vaativa työ, joka alkoi myös kärsiä alkoholinkäytöstäni. Nyt olen ollut puoli vuotta juomatta ja olo mitä mainioin. En kaipaa.
Lopetin vuosia sitten silloin kun koulut loppuivat. Ei mitään syytä. En ole koskaan juonut opiskelurientojen ulkopuolella. En vapaaehtoisesti juo olutta koskaan.
m38
Minä lopetin eilen. Kalja loppui eikä tullut tänäänkään haettua lisää. Hieman vituttaa mutta kyllä tästä selvitään.
Lopetin 1,5 v sitten juominen aiheutti aina monen päivän ahdistuksen ja paniikkikohtaukset masennuksen jne. Nyt kaikki on paljon paremmin. N 25
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 21:36"]Lopetin 1,5 v sitten juominen aiheutti aina monen päivän ahdistuksen ja paniikkikohtaukset masennuksen jne. Nyt kaikki on paljon paremmin. N 25
[/quote] Sama. Lisäksi mun mahalaukku ärtyy alkoholista.
Alkoi kyllästyttämään se vähäinenkin alkoholin käyttö eikä tehnyt vaan enää mieli. Myös teki terveydelle hyvää ja krapulat oli yleensä aika kovia.
Paljon kivempaa näin.
Lopetin kun tulin raskaaksi ja sitten imetin 1v 5kk. En nähnyt enää pointtia jatkaa, kun mieskään ei juuri käytä. Enkä halua olla edes teoriassa humalassa omien lasteni edessä (sain toisenkin lapsen ja siksikin tauko jatkui.)
En halunnut palata alkoholin mitenkään säännölliseen käyttöön, koska en oikeastaan kaivannut siitä mitään. Viimeinenkin sosiaalinen paine "osata" käyttää alkoholia jäi jonnekin.
Nykyään jos juon en voi ottaa kahta ravintola-annosta enempää vuorokaudessa tai tulee huono olo ja väsyn saman tien. Käytän alkoholia nykyään varmaan 5-10 kertaa vuodessa. Terveyden kannalta se on kuin en joisi lainkaan.
Alkoi vaikuttamaan elämään ja oma humalakäyttäytyminen oli niin hävettävää. Sammuin lähes aina. Ei pysynyt hallussa!
Olen ollut nyt juomatta kaksi tuntia ja johtuu ihan siitä kun kauppaan ei jaksanut lähteä. Onneksi lähikapakka aukeaa pian, niin tämä selvä putki saadaan katkaistua ajoissa ennen vakavampia seurauksia.
En ole lopettanut mutta valitsen nykyään tarkasti missä juon ja kenen seurassa. Viimeiset viisi vuotta onkin ollut huimaavan hauskaa ja tutustun aina uusiin ihmisiin myös. Käyn ulkona 5-8 kertaa vuodessa.
Lopetin koska:
- olen kännissä ihan täysi idiootti ja varsinkin nolailin itseäni
- krapulat on pahoja ja pitkiä
- aloin olla riippuvainen
- vaikutti yleisvointiin
- aloin laiminlyömään muita asioita juomisen vuoksi
- mielenterveyteni oli vaarassa.
Vaikutukset ovat:
- laihtuminen
- ei enää morkkiksia eikä blackouteja
- paljon parempi elämä ylipäätään
- olen tasapainoisempi.
En ole lopettanut mitenkään ehdottomasti, mutta käytännössä kyllä. Kun tulin raskaaksi, alkoholinkäyttö luonnollisesti jäi enkä ole sitä sittemmin aloittanut uudestaan. Kärsin nykyään krapulasta jo yhden tai kahden siiderin jälkeen, joten eipä innosta. Ex-mieheni on alkoholisti, mikä vaikuttaa myös. En myöskään saa mitään iloa kännäämisestä - pieni humala on ihan ok, mutta se kestää niin pienen hetken ja rahaa palaa ja krapula tulee kuitenkin, että eipä kannata. En pidä alkoholin mausta.
Vaikutukset... No, en ole huomannut mitään. En ole teinivuosien jälkeen ollut mitenkään kova juomaan. Lähinnä ehkä negatiivinen vaikutus siten, että koen itseni tietyssä mielessä ulkopuoliseksi esim. opiskelukavereideni seurassa, koska heistä valtaosa juo reippaasti.
Minä en ole lopettanut, olen vain ollut juomatta nelisen vuotta. Ei ollut juopottelu enää kivaa, vaimo lähti sanoen syyksi juopotteluni joka sittemmin kylläkin paljastui tekosyyksi, en silti alkanut uudestaan juopottelemaan. Ne ilottomat kännit, kaameat kankkuset ja mahdottomat morkkikset samoin kuin krooninen rahapula eivät vain enää kiinnosta.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 21:28"]
mä lopetan tuskin koskaan alkoholin käyttöä
[/quote]
Ketä kiinnostaa?
Alkoi vaikuttaa terveyteen.
Aiheutti hirveitä masennuspuuskia pikemminkin kuin krapulaa seuraavana päivänä.
Couperosaiho alkoi kääntyä ruusufinniksi.
Aloin hävetä juomista.
Aloin kauhistua mitä tein terveydelleni.
Tyhjien pullojen määrä aiheutti kovaa ahdistusta.
Aloin haaveilla raittiudesta elämäntapana, elämästä ilman piilottelua ja häpeää, miettimistä, huomaako joku, näkyykö olemuksestani jne.
Kuukausi sitten aloin toteuttaa haavettani.
Lopetin kun ei huvittanut käyttää, eikä ole vaikuttanut itenkään mihinkään.