Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Amazonin asiakkaat kertovat arvosteluissa saaneensa piraattikopioita ja feikkituotteita

Vierailija
03.11.2021 |

Tilasin ennen todella paljon Amazonista, mutta jossain ehkä 2017 paikkeilla huomasin, että jotain muuttui. Sain pari kertaa todella huonosti pakattuna näkyvän huonokuntoisia ja likaisia tuotteita. Toki Amazon aina reklamaation kautta hyvitti näistä jotain. Yhden jo matkalla hajonneen paketin tilalle sain kokonaan uuden toimituksen. Mutta siinä oli aina oma vaivansa eikä ollut kiva odotuksen jälkeen vastaanottaa huonokuntoisia tuotteita. Sitten yritin lopettaa asiakkuuteni ja sehän olikin sitten parin päivän prosessi, johon liittyi sähköpostikirjeenvaihtoa ja minulle jopa soitettiin jostain call centeristä ja tivattiin huonolla englannilla, miksi haluan päättää asiakkuuteni ja olenko varma. Tämän jälkeen laitoin boikottiin. Periaatteesta en tykkää siitä, että asiakkaista pidetään väkisin kiinni.

Usein jos jonkun tuotteen googlaa, saa ensimmäisissä linkin Amazonin myynti-ilmoitukseen. Joskus luen sieltä ihan vaan arvosteluja. Olen huomannut, että arvosteluissa toistuu aika ajoin oma kokemukseni: ihmiset saa huonokuntoista ja rikkonaista tavaraa. Viime aikoina olen huomannut myös, että osa väittää tuotteiden olevan väärennöksiä. Joskus kuvin rinnakkain aidon tuotteen kanssa. Tämä pätee niin kosmetiikassa kuin näköjään elokuvissa. Katsokaapa linkin ilmoituksen arvosteluja ja kuvia. Jopa osa positiivisen arvostelun antaneista kuvailee tuotetta "bootleg"iksi, mutta hyvälaatuiseksi sellaiseksi. Miten tuote, joka on noin suosittu ja jopa "Amazon's Choice" voi olla feikki? Olenko jotenkin vanhanaikainen, kun ajattelen että ihan oikeasta kauppaketjusta ostaessa pitää saada aito tuote?

https://www.amazon.com/Harry-Potter-Complete-Collection-Blu-ray/dp/B005…

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä kannattaa ostaa lisäravinteet ja kosmetiikka kun sieltä ei kerran saisi ostaa? Ja mieluiten joku usa liike.

Jokainenhan saa ostaa ihan mistä haluaa, omalla riskillä.

Vierailija
22/50 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä on ollut juttua useassa paikassa. Iso ongelma on palautukset. Ai miten niin palautukset? No siten, että Amazon ei itse asiassa tarkista palautettuja tavaroita. Eli tilaaja voi esim. vaihtaa aidon feikkiin ja palauttaa feikin. Amazon sitten myy sen feikin uudestaan aitona. Yksi huijaus koski tietokoneen prosessoreita joita oli vaihdettu huonompiin, eli tilataan sikakallis prosessori ja vaihdetaan se mopomallin prosessoriin jonka kanteen on tehty uudet merkinnät.

Itse en Amazonista tilaisi mitään arvokasta.

Olen ymmärtänyt, ettei Amazon myy palautuksia enää uudelleen, vaan ne menee myytäväksi ulkopuolisille tahoille. Esim. Youtubessa on videoita kun jengi ostaa Amazon palautuksia näistä paikoista.

Riippuu palautuksesta. Ainahan on joku palautusaika kun voit palauttaa ehjän takaisin. Nämä palautuvat myyntiin uutena. Jos palautat "risana" tms. niin sitten ne päätyvät näihin ylläriboxeihin mitä tubekeijot ostelee.

No tämä on kyllä yksi syy ostaa ihan kaupasta. Kyllähän sielläkin voi olla jotain palautettua, mutta sen yleensä huomaa kertaalleen avatusta pakkauksesta, tai uudelleenkiinnitetyistä lapuista. Nettikauppojen kohdalla ei voi etukäteen tietää saako uuden, vai jonkun palautuksen.

Tietääkseni ne Amazonin palautukset myydään ainoastaan siellä Amazon Warehouse osastolla alennettuun hintaan eikä niillä perusosastoilla, en nyt vannomaan voi mennä mutta näin ainakin itse sanovat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaisi edes hieman katsoa miltä myyjältä tilaa. Kai nyt kaikki ymmärtävät, että Amazon on alusta, jolla lähes kuka tahansa pystyy myymään tuotteita?

Vierailija
24/50 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun Englannissa ja tilaan paljon Amazonilta, en ole ikinä ainakaan huomannut, että jokin tuote olisi ollut selvästi feikki. Jotenkin oletin, että ne Amazonin itse myymät tuotteet ovat aitoja, mutta että ne muiden myymät tuotteet siellä saattaisivat olla feikkejä, mutta en tiedä pitääkö tuo sitten paikkaansa. Myös monet niistä Amazonin 5 tähden tuotearvosteluista ovat feikkejä ja yritykset maksavat ihmisiä kirjoittamaan valheellisia arvosteluja tai kirjoittavat niitä itse. Amazonin asiakaspalvelu puolestaan on kyllä todella hyvä, aina on saanut helposti palautettua ja vaihdettua jos ollut tarvetta.

UK Amazonissa on kyllä myös ihan selvästi feikkejä tuotteita juurikin näiden muiden (ei amazon) myyjien sivuilla. Amazonissahan voi kaiketi myydä melkein kuka vaan. Mielestäni se on silti Amazonin vastuulla valvoa heidän hallinnoimaansa kauppapaikkaa.

Onhan myyntipaikalla säännöt ja jos sääntöjen vastaisesti toimit, niin myyminen loppuu. 

Vierailija
25/50 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa Kärkkäiseltä, siellä sentään vielä on laatua myynnissä. Suomen suurin verkkokauppa

Vierailija
26/50 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kannattaisi edes hieman katsoa miltä myyjältä tilaa. Kai nyt kaikki ymmärtävät, että Amazon on alusta, jolla lähes kuka tahansa pystyy myymään tuotteita?

Aloituksessa kyse "Amazon's Choice" tuotteesta, eli Amazonin promoamasta ja myymästä! Vastaavia esimerkkejä on siellä muitakin.

Vierailija
27/50 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun Englannissa ja tilaan paljon Amazonilta, en ole ikinä ainakaan huomannut, että jokin tuote olisi ollut selvästi feikki. Jotenkin oletin, että ne Amazonin itse myymät tuotteet ovat aitoja, mutta että ne muiden myymät tuotteet siellä saattaisivat olla feikkejä, mutta en tiedä pitääkö tuo sitten paikkaansa. Myös monet niistä Amazonin 5 tähden tuotearvosteluista ovat feikkejä ja yritykset maksavat ihmisiä kirjoittamaan valheellisia arvosteluja tai kirjoittavat niitä itse. Amazonin asiakaspalvelu puolestaan on kyllä todella hyvä, aina on saanut helposti palautettua ja vaihdettua jos ollut tarvetta.

UK Amazonissa on kyllä myös ihan selvästi feikkejä tuotteita juurikin näiden muiden (ei amazon) myyjien sivuilla. Amazonissahan voi kaiketi myydä melkein kuka vaan. Mielestäni se on silti Amazonin vastuulla valvoa heidän hallinnoimaansa kauppapaikkaa.

Onhan myyntipaikalla säännöt ja jos sääntöjen vastaisesti toimit, niin myyminen loppuu. 

Amazon ei ole tehnyt mitään kitkeäkseen väärennoksiä alustaltaan. Siksi esim. Nike lopettamassa Amazonissa myynnin. Lähde ekalla sivulla.

Vierailija
28/50 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten yritin lopettaa asiakkuuteni ja sehän olikin sitten parin päivän prosessi, johon liittyi sähköpostikirjeenvaihtoa ja minulle jopa soitettiin jostain call centeristä ja tivattiin huonolla englannilla, miksi haluan päättää asiakkuuteni ja olenko varma

Miksi asiakkuus pitää sen kummemmin lopettaa. Sen kun poistaa luottokortiedot ja kieltää mainostuksen. Mutta nykyään taitaa löytyä sieltäkin ihan delete account nappula.

Vierailija
29/50 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten yritin lopettaa asiakkuuteni ja sehän olikin sitten parin päivän prosessi, johon liittyi sähköpostikirjeenvaihtoa ja minulle jopa soitettiin jostain call centeristä ja tivattiin huonolla englannilla, miksi haluan päättää asiakkuuteni ja olenko varma

Miksi asiakkuus pitää sen kummemmin lopettaa. Sen kun poistaa luottokortiedot ja kieltää mainostuksen. Mutta nykyään taitaa löytyä sieltäkin ihan delete account nappula.

Silloin kun poistin pari vuotta sitten ei ollut mitään delete account vaihtoehtoa. Jouduin googlettamaan ohjeet, miten tili poistetaan ja se oli monen askeleen ja yhteydenoton takana. Koko ajan piti olla varmistamassa, haluanko varmasti poistaa tilin. Ja joo, jos en käytä jotain, yleensä poistan asiakastilin kokonaan. Eipä jää mitään väärinkäytösten mahdollisuutta.

Vierailija
30/50 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastuu sysätään kuluttajan niskoille ja myydään poltettuja DVDtä ja feikkejä? Eikö tavallinen rivikansalainen joudu monen maan rajalla vaikeuksiin kun käy ilmi, että yrittää tuoda maahan väärennettyjä tuotteita? Miksi amazonilta sallitaan.

Vierailija
31/50 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastuu sysätään kuluttajan niskoille ja myydään poltettuja DVDtä ja feikkejä? Eikö tavallinen rivikansalainen joudu monen maan rajalla vaikeuksiin kun käy ilmi, että yrittää tuoda maahan väärennettyjä tuotteita? Miksi amazonilta sallitaan.

Ei ole basaarin ylläpitäjän vika jos joku myyjä seillä myy piraattituotteita.

Vierailija
32/50 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma ei ole, kunhan välttelee merkitöntä kiinakrääsää, jota on etenkin a. marketplace täynnään. Varsinainen ongelma on Amazonin hakualgometri, joka työntää kiinakrääsää tulokseksi, vaikka hakisit tarkoilla termeillä high-end hifivalmistajan tuotteita. Eli käytännössä sama ongelma kuin Facen ja Googlen kanssa, työntävät tienaakseen rahaa ruutusi täyteen sontaa, mitä et ole koskaan halunnut.

Vierailija
33/50 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloituksessa kyse "Amazon's Choice" tuotteesta, eli Amazonin promoamasta ja myymästä! Vastaavia esimerkkejä on siellä muitakin.

Ei se amazons choice tarkoita muuta kuin että tuotteella on suht hyvät arvostelut ja että sitä on myyty paljon. Arvostelut voivat olla feikkejä ja se on tullut suosituksi niitten arvosteluiden takia. Voi olla myös että valmistaja on muuttanut tuotetta huonompaan suuntaan kesken kaiken.

Taitaa olla ihan vaan algoritmi joka antaa tuon amazond choicen tuotteille.

Vierailija
34/50 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se amazons choice tarkoita muuta kuin että tuotteella on suht hyvät arvostelut ja että sitä on myyty paljon. Arvostelut voivat olla feikkejä ja se on tullut suosituksi niitten arvosteluiden takia. Voi olla myös että valmistaja on muuttanut tuotetta huonompaan suuntaan kesken kaiken.

Taitaa olla ihan vaan algoritmi joka antaa tuon amazond choicen tuotteille.

Amazon on itse luonut algoritminsä! Tottakai sillä on vastuu siitä, että heidän algoritmi boostaa väärennöksiä ja feikkejä.

Vierailija
35/50 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amazon dokkarilla firman entinen työntekijä kertoi, että valvonnassa ja tuoteturvallisuudessa on puutteita. Samoin työntekijöiden kohtelu on ollut mediassa esillä. Ehkä Amazon on pyrkinyt kasvamaan ja maksimoimaan voittonsa liian nopeasti ja tämä on seuraus?

Amazonia voi käyttää järkevästi vain hintavertailusivustojen kautta, koska ne eivät edes listaa kiinakrääsää.

Vierailija
36/50 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaa sen liskoihmisen varallisuuden kartuttaminen!

Mikä on liskoihminen?

Se on meemi, joka on syntynyt 80-luvun Sci-Fi V-sarjasta. Tässä televisiosarjassa hiiriä syövät liskot ulkoavaruudesta ottivat ihmisten ulkomuodon ja yrittivät näin saada maapallon hallintaansa.

Vierailija
37/50 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä on ollut juttua useassa paikassa. Iso ongelma on palautukset. Ai miten niin palautukset? No siten, että Amazon ei itse asiassa tarkista palautettuja tavaroita. Eli tilaaja voi esim. vaihtaa aidon feikkiin ja palauttaa feikin. Amazon sitten myy sen feikin uudestaan aitona. Yksi huijaus koski tietokoneen prosessoreita joita oli vaihdettu huonompiin, eli tilataan sikakallis prosessori ja vaihdetaan se mopomallin prosessoriin jonka kanteen on tehty uudet merkinnät.

Itse en Amazonista tilaisi mitään arvokasta.

Teillä on hukassa koko Amazonin toimintaidea. Amazon myy itse ainoastaan pienen osan myytävistä tuotteista. Suuri osa on ns. fullfilment tuotteita, joissa Amazon hoitaa tuotteiden logistiikan (varastointi, lähetys), mutta myyjä on ihan joku muu. Lisäksi osassa tuotteita itse myyjä hoitaa logistiikan ja tällöin Amazon ottaa ainostaan tilauksen vastaan. Amazon ei edes käytännössä pysty valvomaan kuin niitä omia tuotteita. 

Vierailija
38/50 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun poistin pari vuotta sitten ei ollut mitään delete account vaihtoehtoa. Jouduin googlettamaan ohjeet, miten tili poistetaan ja se oli monen askeleen ja yhteydenoton takana. Koko ajan piti olla varmistamassa, haluanko varmasti poistaa tilin. Ja joo, jos en käytä jotain, yleensä poistan asiakastilin kokonaan. Eipä jää mitään väärinkäytösten mahdollisuutta.

Vaikea sitä on väärin käyttää jos ostos pitää maksaa ennen tilausta eikä luottokorttitietoja ole. 

Vierailija
39/50 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea sitä on väärin käyttää jos ostos pitää maksaa ennen tilausta eikä luottokorttitietoja ole. 

No minä en halua jättää mitään nimi, osoite, puhelinnumero, sähköposti, tilaustietoja yms minnekään pyörimään. Vasta viime viikolla uutisoitiin torin tietomurrosta.

Amazon ei pysty edes valvomaan myymiään tuotteita, niin miten lienee tietoturvan laita? Ihme jankutusta nämä viestisi, kun jokainen tietoturva-asiantuntija on kehottanut poistamaan tiedot palveluista, joita ei käytä.

Vierailija
40/50 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma ei ole, kunhan välttelee merkitöntä kiinakrääsää, jota on etenkin a. marketplace täynnään. Varsinainen ongelma on Amazonin hakualgometri, joka työntää kiinakrääsää tulokseksi, vaikka hakisit tarkoilla termeillä high-end hifivalmistajan tuotteita. Eli käytännössä sama ongelma kuin Facen ja Googlen kanssa, työntävät tienaakseen rahaa ruutusi täyteen sontaa, mitä et ole koskaan halunnut.

Väärin. Siellä on arvosteluista päätellen väärennöksiä ihan alkaen Lorealin ihonhoitotuotteista. Ja ketjussa joku kertoi saaneensa feikin dermalogican.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan