Minne mikrokuituliinat käytön jälkeen??
Kyllä, minulla on juuri näin absurdi ongelma. Kiitos siis jo etukäteen siivousviisaille av-mammoille.
Eli: jos esimerkiksi keittiön pintojen pyyhkimiseen menee 2-3 mk-liinaa päivittäin, minne laitatte liinat sen jälkeen? Pyykkikoneeseen ei kannata laittaa ennen kuin aika monta liinaa "koossa".
Kommentit (30)
tai sitten sen liinan voi pestä joka pyyhinnän jälkeen hanan alla ja laittaa esim altaan reunalle tai hanan päälle kuvumaan ja heittää parin päivän välein vaikka pyyhe tai lakanapyykin sekaan koneeseen.
Pesukoneeseen. Minä pesen ne muun pyykin joukossa 60 asteessa.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 18:43"]
Pesukoneeseen. Minä pesen ne muun pyykin joukossa 60 asteessa.
[/quote]
Meillä ei tule siis päivittäin 60 asteen pesuja.
ap
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 18:38"]Kyllä, minulla on juuri näin absurdi ongelma. Kiitos siis jo etukäteen siivousviisaille av-mammoille.
Eli: jos esimerkiksi keittiön pintojen pyyhkimiseen menee 2-3 mk-liinaa päivittäin, minne laitatte liinat sen jälkeen? Pyykkikoneeseen ei kannata laittaa ennen kuin aika monta liinaa "koossa".
[/quote]
Miksi käytät mikrokuituliinaa tuollaiseen? Itse pesen niillä lasipintoja, peilejä ja ikkunoita kun eivä jätä jälkiä. Keittiön päivittäistasopyyhinnät teen sen sijaa shifoneteilla(miten se nyt kirjoitettiinkaan). Käytän yhtä noin viikon, nakkaan roskiin ja uutta tilalle.
Meillä on pyykkikoneen vieressä ämpäri mikroliinoille. Laitan ämpärin reunalle kuivumaan ja kun ämpäri on täynnä lykkään liinat 95 asteen pesuun. Käytän etikkaa huuhteluaineena jotta mikroliinojen pölynsitovuus pysyisi ennallaan.
Chifonetit voi myös pestä, itse pesen kuudessakympissä ja käytän pitkään samoja rättejä.
Miksi menee noin monta liinaa PÄIVITTÄIN? Eikö yhtä liinaa voi käyttää useamman päivän ja huuhdella sitä välissä? Oletko joku pakko--oireinen tai ylihygieeninen? Ja mä ainakin pesen kaiken pyykin 60 asteessa.
Miksi ihmeessä päivittäin menee noin monta liinaa? Itse käytän liinaa muutaman viikon ja pesen koneessa. Muistan toki huuhdella aina käytön jälkeen ja kuivata ilmavasti.
Nakkaan pyykkikoneeseen kun olen käyttänyt samaa 3-4 päivää. Pesen valkopyykissä. Vessaan ja keittiöön on eri rätit. Vessarätin heitän pesuun heti siivouksen jälkeen.
Voit myös keittää liinan kattilassa tai vastaavasti hulauta vedenkeittimwstä kiehuvaa vettä päälle. Tappaa pöpöt mukavasti :).9947
Miksi käytät kolme liinaa? Minä käytän yhden ja huuhtelen sen välillä.
Miten voi mennä 2-3 rättiä päivässä? Mitä ihmettä teet niillä?
Mikrokuitupyyhettä kannattaa käyttää nin, että taittelee sen ja silloin käytössä on taittelusta riippuen 8-16 pintaa. Pintoja vaihtelemalla saat käytettyä pyyhettä taloudellisemmin. Ruokapöydän murusia ja muuta pyyhkimistä varten shifonetit ovat ehdottomasti parhaimpia, tarvittaessa viimeistelyyn voi käyttää mikrokuitupyyhettä. Mikrokuitupyyhe on parhaimmillaan kuivana ja nihkeänä, märkänä se on kurja lärtty, joka kuivuu kauan ja jättää pyyhittäessä pisarajälkeä.
Pyyhkeet kestävät 95 asteen pesun ja alle 60 asteessa niistä ei mahdollinen rasvalika lähde. Pyyhkeen voi kuivattaa väljästi ja heittää sen sitten pyykkiin sopivaa koneellista pestessä. Huuhteluainetta ei tule käyttää pesussa.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 18:57"]
Nakkaan pyykkikoneeseen kun olen käyttänyt samaa 3-4 päivää. Pesen valkopyykissä. Vessaan ja keittiöön on eri rätit. Vessarätin heitän pesuun heti siivouksen jälkeen.
[/quote]Älä käytä vessanpöntön pyyhkimiseen mitään rättejä vaan vessapaperia.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 19:06"]
[/quote]
aikamoista tuhlausta!
Vaihdan meidän rätin kerran viikossa (tai useammin jos tuntuu siltä). Heitän muun pyykin joukkoon, meillä kaikki pestään 60 asteessa.
Mulla on vino pino mikrokuituliinoja, käytän kerran pari ja pesukoneeseen kun on lähes kaikki käytettyjä yleensä 15 min pesu ja välillä tunnin pesu.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 19:06"][quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 18:57"]
[/quote]
Tiskiharja (oma vessaan tietysti) on hyvä pöntön ulkopintoihin ja lavuaariin, vessaharja on eritepintoja varten :) käsisuihku ja domestosta niin hyvä tulee. Millään vessapapereilla/räteillä ei tarvitse räveltää.
[/quote] ei oo erikseen vessarättejä. Pesen talouspaperilla ja desinfioin välillä kasvolapuilla niillä pienillä pyöreillä, en nyt mu9ista sitä sanaa.
Pyykkikorin reunalle