Jos neli-viiskymppinen sanoo olevansa "vanha punkkari", millainen mielikuva sinulle tulee hänestä?
Joku jonka saatan joutua tapaamaan töiden merkeissä kuvailee itseään "vanhaksi punkkariksi". Mitä päättelisitte siitä? Itselleni tulee negatiivisia mielikuvia 🙁
Kommentit (28)
Kaffepulla kirjoitti:
Lastenkotitausta tai jotain muuta traumaattista taustalla? Se on ehkä eka ajatus itsellä. Ja päihteet.
Kaffepulla kertoo aina miettivänsä asiat itse ja että olisi niin paljon muita fiksumpi mutta näppikseltä tulee aina ne aivonsa juoneen peräkammarinpojan refleksinomaiset oikeistolaiset ölinät ja aina sama viha kaikkia muita kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelisin, että punkkareita oli 70-luvulla, joten niiden pitäisi nykyään olla 6-kymppisiä.
Niin tai ainakin melkein. Itse olin juuri teini, kun punk oli suurinta hottia ja nyt olen 58 vuotias. Jos nelikymppinen on ollut punkkari niin silloin se on kuunnellut jotain Apulantaa tai vastaavaa, mutta aidot punkkarit on kyllä viettäneet nuoruutensa 70-80-luvun taitteessa, ei ysärillä.
Vierailija kirjoitti:
Kaffepulla kertoo aina miettivänsä asiat itse ja että olisi niin paljon muita fiksumpi mutta näppikseltä tulee aina ne aivonsa juoneen peräkammarinpojan refleksinomaiset oikeistolaiset ölinät ja aina sama viha kaikkia muita kohtaan.
Olen viisikymppinen ja pyörin nuoruuteni metalliskenessä. Siellä liikkui myös punkkareita ja tunsin heitä paljon.
Olen todella pahoillani jos tämä jotenkin loukkaa, mutta kaikki ne tuntemani punkkarit olivat juuri tällaisia. Kiljupönttönuorisoa. Koulut käymättä jne.
Varmasti jossain on ollut joskus myös fiksuja punkkareita. Minä en sellaisia onnistunut tapaamaan.
Anteeksi.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelisin, että punkkareita oli 70-luvulla, joten niiden pitäisi nykyään olla 6-kymppisiä.
Niin tai ainakin melkein. Itse olin juuri teini, kun punk oli suurinta hottia ja nyt olen 58 vuotias. Jos nelikymppinen on ollut punkkari niin silloin se on kuunnellut jotain Apulantaa tai vastaavaa, mutta aidot punkkarit on kyllä viettäneet nuoruutensa 70-80-luvun taitteessa, ei ysärillä.
Minkä ihminen sille voi, jos on syntynyt vasta myöhemmin? Mun punkkarikaveri muuten ei kuunnellut ysärillä Apulantaa, jota piti liian mainstreamina. Hän kuunteli jotain Pelle Miljoonaa, Sielun Veljiä, Hassisen Konetta ja 80-luvun punk-yhtyeitä - joita en tosin itse nyt kauheasti muista, kun en itse ollut punkkari. Ihan yhtä lailla joku englantilainen vanha punkkari voisi sanoa, että aidot punkkarit asuivat Lontoossa eivätkä missään Pihtiputaalla - yhtä ylimielistä on tuo sinun nuorempien punkkareiden dissaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ihminen sille voi, jos on syntynyt vasta myöhemmin? Mun punkkarikaveri muuten ei kuunnellut ysärillä Apulantaa, jota piti liian mainstreamina. Hän kuunteli jotain Pelle Miljoonaa, Sielun Veljiä, Hassisen Konetta ja 80-luvun punk-yhtyeitä - joita en tosin itse nyt kauheasti muista, kun en itse ollut punkkari. Ihan yhtä lailla joku englantilainen vanha punkkari voisi sanoa, että aidot punkkarit asuivat Lontoossa eivätkä missään Pihtiputaalla - yhtä ylimielistä on tuo sinun nuorempien punkkareiden dissaaminen.
En ole tuo 58-vuotias, mutta kommentoin silti.
Mitään ei tietenkään voi sille, että on syntynyt vasta myöhemmin. Maailma 90-luvulla oli kuitenkin paljon pyöreäkulmaisempi kuin aiempina vuosikymmeninä. Tukka ja silmät saivat seisoa päässä paljon vapaammin kuin ennen. Erinäköisenä oleminen oli helpompaa.
Että on todennäköisesti kultaisen Kela-kortin omaava ja työtä vieroksuva taivaanrannan maalari.
Jatkanpa tähän vielä: ihminen, jolla oli luonnetta olla punkkari 70-80-luvuilla, ei ole mikään muiden katsetta kaihtava vellihousu. Maailma oli toisenlainen.