Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häät tulossa. YSTÄVÄ LUULEE PÄÄSEVÄNSÄ KAASOKSI!

Vierailija
14.01.2015 |

Apua! Mitä teen?! Meillä on mieheni kanssa kesällä häät, ja kun olen yhden hyvän ystäväni kanssa niistä puhunut, niin hän on sanonut tyylillä "ää mitäs sä haluat että me kaasot puetaan" tai "mitäs sä et halua polttareihin, et tiiän sit vähän kun järkkäilen" APUA! En ole missään vaiheessa koskaan ikinä sanonut/pyytänyt häntä kaasokseni, vaikka ihana onkin. Minulla on monia tärkeitä ja rakkaita ystäviä, ja nyt olin kyllä ajatellut kaasoiksi siskoani ja lapsuudenystävääni. Mitä teen?!

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaasoja on normaalisti yksi, mihin sinä tarvitset monta? Normaalijärkinen kaverisi olisi ehkä tajunnut, että pyydät siskosi kaasoksi, läheisempi varmasti kuin ystävät. Vaikea ymmärtää miksi et heti ensimmäisellä kerralla sanonut, että tuleva kaaso on siskosi? Vai oliko se ongelma, että olit jo ahnehtinut tehtävään kaksi henkilöä?

Vierailija
22/85 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP. Tuntuu, ettei tätä ketjua olisi kannattanut aloittaa, kun ajatukseni ovat yhä enemmän solmussa. Hyviä ehdotuksia toki on tullut. Korjaan muutamaa asiaa; olen erittäin kiitollinen jopa siunattu kun minulla on ihania ihmisiä ympärilläni. Olen heistä todella onnellinen, enkä pidä ketään itsestäänselvyytenä. Minulla on suuri, mutta tiivis ystäväporukka, ja en olisi millään voinut ottaa heitä kaikkia kaasoikseni. Jokainen heistä oli varmasti varautunut, että pyyntö saattaa tulla, mutta kaikki muut ovat olleet erittäin ymmärtäväisiä valintaani kohtaan. Koska olen onnekas, ja valinnan varaa oli, päädyin rakkaaseen pikkusiskooni sekä ystävääni, joka on kulkenut matkassani 5-vuotiaasta asti, nähden minun jokaisen sammakon ennen nykistä prinssiäni. Muiden ystävien kanssa tutustuttiin "vasta" yläasteikäisinä, joten kaikki ovat oikein hyvin ymmärtäneet kaasovalintani. Tätä yhtä lukuunottamatta. Ongelma on seuraava; jos ottaisin hänet kaasokseni vain siksi, että hän oletti niin, niin hän varmasti joskus saisi jotain kautta kuulla, että hän oli tehtävässään vain koska luuli niin, ja koska en uskaltanut sanoa. Se vasta pahalta tuntuisikin. Toki olisin ottanut asian heti puheeksi, mutta hän totesi minulle nämä kaasoasiat eilen, ja menin ihan lukkoon! En vain pystynyt kun hymähtämään. Täytyy vielä pohtia, miten sanon että kaasoja on kaksi, ja hän ei ole yksi heistä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin ohimennen kerrot, että siskosi ja lapsuudenystäväsi tulevat olemaan kaasoja.

Vierailija
24/85 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
25/85 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kun aikoinani naimisiin menin, en ottanut yhtäkään kaasoa

Vierailija
26/85 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 16:09"]

Itse kun aikoinani naimisiin menin, en ottanut yhtäkään kaasoa

[/quote]

No se ei nyt varmaan kiinnosta/helpota tämän morsiamen tilannetta?

Vierailija
27/85 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 15:55"]

Ongelma on seuraava; jos ottaisin hänet kaasokseni vain siksi, että hän oletti niin, niin hän varmasti joskus saisi jotain kautta kuulla, että hän oli tehtävässään vain koska luuli niin, ja koska en uskaltanut sanoa. Se vasta pahalta tuntuisikin.

[/quote]

Kuinka monelle olet mennyt asiasta jo valittamaan?!

Vierailija
28/85 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
29/85 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 16:11"]

Ongelma on seuraava; jos ottaisin hänet kaasokseni vain siksi, että hän oletti niin, niin hän varmasti joskus saisi jotain kautta kuulla, että hän oli tehtävässään vain koska luuli niin, ja koska en uskaltanut sanoa. Se vasta pahalta tuntuisikin.

[/quote]

[/quote]

Ainoastaan tälle palstalle. Mutta jotenkin pelkään, että hän saisi tietää. 

Vierailija
30/85 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minna, ootko se sä? Nyt meni maailmankirjat sekaisin! :D Jotenkin kummasti tunnistan itseni näistä eilisistä keskusteluista, ja kaveriporukoista! Hei, älä hätäile. Eipähän enää tarvii miettiä miten kerrot 15 vuotta sun rinnalla ollelle ystävällesi, ettei hän ole kaaso. Voi luoja Minna! Sitäpaitsi, sä itse annoit näin olettaa! Ei hyvää päivää, jos joku tässä on sekasin, niin se on meidän bridezilla! Palstalle tämmösiä kyselemään? 

Ei mitään Minna, huomiseen!

- Jenni

Vierailija
31/85 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 16:13"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 16:11"]

[/quote]

[/quote]

Ainoastaan tälle palstalle. Mutta jotenkin pelkään, että hän saisi tietää. 

[/quote]

Jos et kerran muualle ole mennyt mitään sanomaan, niin ei saisi tietää. Vaikka ihmeen kaupalla saisikin, voisit kuitata pahantahtoisina juoruina.

Vierailija
32/85 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ilman muuta otat ystäväsi ainakin auttamaan järjestelyissä, jos auttaa haluaa. Onhan se parempi, että on useampia "kaasoilemassa", koska siinä on jos jonkinlaista hommaa. Minä pyysin kolmea läheisintä ystävää kaasoksi, joista yksi ilmoitti, että "ei halua" mutta voi auttaa kaikessa keittiöjuttuihin liittyvässä. Ja niinpä hän oli kaatamassa viiniä ja vastaamassa tiedonkulusta keittiön ja seremoniamestarin välillä. Meillä siis catering hoiti ainoastaan ruoan, ei alkoholijuomia. Hän osallistui kyllä jollain lailla polttareidenkin järjestelyihin, en ole ihan varma kun ei mulle kerrottu :) Pointtina siis on, että mieluummin useampi kaaso kuin liian vähän, varsinkin jos aikoo teettää kaasoilla paljon hommia. Me itse koristelimme hääpaikan ja ideoimme ohjelman, eli bestmanin ja kaasojen tehtäväksi jäi oikeastaan vain vieraiden ohjaaminen ja vieraskirjan & lahjapöydän hoitaminen. Sekä minun auttaminen kirkkoon astuessa (onko puku hyvin jne.) Bestman juonsi tilaisuuden. 

Vierailija
33/85 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummi ja kaaso nyt on vähän eriasia. Kummina ollaan koko elämä, kaasona vain häiden järjestämisen ja hääpäivän ajan.

Vierailija
34/85 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro asiasta mahdollisimman nopeasti. Laita vaikka viesti, että hämmästyit hänen puheistaan niin paljon ettet tajunnut silloin kertoa kuinka asia on. Tai miten nyt haluatkin asian kertoa, pääasia ettet venytä pidempään. Ystävä nyt ilmeisesti olettaa olevansa kaaso, saattaa jo innoissaan alkaa suunnitella polttareita, hääjuttuja ym, jolloin totuuden paljastuminen on vielä ikävämpää.

Vierailija
35/85 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 16:16"]

Minna, ootko se sä? Nyt meni maailmankirjat sekaisin! :D Jotenkin kummasti tunnistan itseni näistä eilisistä keskusteluista, ja kaveriporukoista! Hei, älä hätäile. Eipähän enää tarvii miettiä miten kerrot 15 vuotta sun rinnalla ollelle ystävällesi, ettei hän ole kaaso. Voi luoja Minna! Sitäpaitsi, sä itse annoit näin olettaa! Ei hyvää päivää, jos joku tässä on sekasin, niin se on meidän bridezilla! Palstalle tämmösiä kyselemään? 

- Jenni

[/quote]

O OU :DD

Vierailija
36/85 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 15:00"]

Apua! Mitä teen?! Meillä on mieheni kanssa kesällä häät, ja kun olen yhden hyvän ystäväni kanssa niistä puhunut, niin hän on sanonut tyylillä "ää mitäs sä haluat että me kaasot puetaan" tai "mitäs sä et halua polttareihin, et tiiän sit vähän kun järkkäilen" APUA! En ole missään vaiheessa koskaan ikinä sanonut/pyytänyt häntä kaasokseni, vaikka ihana onkin. Minulla on monia tärkeitä ja rakkaita ystäviä, ja nyt olin kyllä ajatellut kaasoiksi siskoani ja lapsuudenystävääni. Mitä teen?!

[/quote]

Onpa erikoinen oletus ystävältäsi,että hän jotenkin "automaattisesti" olisi kaaso.Kun asia seuraavan kerran tulee puheeksi,selitä ystävällisesti että kyseessä on väärinkäsitys.

Vierailija
37/85 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiystävä ymmärtää?
Tosiystävä ei anna ymmärtää ettei ole kaasona.
Lapsellista tuollainen peli ystävyydellä.

Miten joku voi edes saada sellaista mieleensä että olisi kaasona?

Vierailija
38/85 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP. Jenni rakas. Soita mulle kun kuitenkin luet näitä. Selvitetään tämä pois alta niinkuin aikuiset tekee. Ei jauheta täällä, kaikkien nähtävillä? Oon tosi tosi pahoillani, että sun piti saada kuulla tätä kautta. Anna anteeksi rakas. 

Vierailija
39/85 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 16:16"]

- Jenni

[/quote]

*kaivaa popparit esiin*

Toivottavasti ei ole provo, ja toivottavasti kuulemme vielä ap:n kommentit :D

Vierailija
40/85 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 16:17"]Kummi ja kaaso nyt on vähän eriasia. Kummina ollaan koko elämä, kaasona vain häiden järjestämisen ja hääpäivän ajan.
[/quote]

Niin, kaason juhlahan ne häät ovat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi