Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajatteleeko kukaan muu että uskovaiset ovat hieman yksinkertaisia?

Vierailija
14.01.2015 |

tai ei hieman vaan todella yksinkertaisia. Uskovat satuihin ja siihen, että jossain olisi joku taivas minne kuoleman jölkeen mennään.  haudassa ne mädäntyy myös uskovaiset

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä ajattelen. Eivät kykene alkeellisempaakaan kriittisyyteen. 

Vierailija
2/53 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fundamentaalisuus ainakin kertoo jotain ihmisen henkisestä kyvykkyydestä. Sellainen kevyt ns. hyvänmielenuskovaisuus ei laske ihmisen pisteitä silmissäni ainakaan kovin kamalasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muutkin niin ajattelee. Harvoin sitä kyllä päin naamaa esim. naapurille tai sukulaiselleen kertoo.

Vierailija
4/53 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Tosin ajattelen kyllä, että ns. hurahtaneet, lahkolaiset ja fundamentalistit ovat yksinkertaisia. Vaikka ei kai se ihan niinkään mene. Osa heistä on vain tehokkaasti aivopestyjä mm. vanhempiensa taholta.

Vierailija
5/53 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä taidan näin ajatella. Mitä enemmän lukee eri alueiden ja eri aikakausien uskomuksista, sitä hassummalta ja pudommalta tuntuu, että mekin täällä Suomessa niin vahvasti uskomme omaan uskonjärjestelmäämme ja sen tarinoihin. Toisaalta ihmisellä VOI olla jokin jumalkaipuu, joka pitää jollain täyttää - mutta toisaalta en ole kuitenkaan varma tuostakaan tarpeesta.

Vierailija
6/53 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä monikin niin ajattelee, sehän on selvä totuus.

Vierailija
7/53 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päin vastoin. Ajattelen, että uskosta osattomat ovat vähän säälittäviä. En voi käsittää miksi heitä ei kiinnosta syntien anteeksi saaminen ja iankaikkinen elämä. Eivät ihan ymmärrä hyvän päälle kai.

Vierailija
8/53 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus on tie, totuus ja elämä.

Vierailija
9/53 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ajattelen.

Vierailija
10/53 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isaac Newton oli uskovainen.

Vierailija
11/53 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatteleeko kukaan, että tuollaisia aloituksia tekevät ovat typeriä ja vainoharhaisia?

Vierailija
12/53 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ymmärrän halua uskoa tuonpuoleiseen, parempaan paikkaan tai uusiin mahdollisuuksiin. Siitähän siinä varmaan lopulta on kyse. Minä en pysty pitkään uskomaan tällaisiin asioihin, koska tiedän nuo alitajuntaiset syyt jo. Uskovaiset ovat varmasti ainakin onnellisempia uskossaan kuin minä. Ja hyvä se on heille jos pitävät sen itsellään eivätkä yritä omillaa luuloillaan muuttaa muita samanlaisiksi. Minä vain en pysty.

Vierailija
13/53 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai sä tiedät ap mitä kuoleman jälkeen käy... Olet ainoa ihminen maailmassa jos niin on. 

Uskomista on sekin mitä ap sanoo. Samalla viivalla muiden uskovaisten kanssa.

Vierailija
14/53 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä voi vaikka uskovisilta itseltään kysyä joskus, miksi ne uskoo. Vaikka helpompi se on ajatella, että joku ajattelee eri tavalla kuin minä, koska on niin tyhmä.

Vierailija
15/53 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä olis aika yksinkertaista ja sivistymätöntä ja kapeakatseista ajatella noin, ottaen huomioon että koko maailman väestöstä  aika moni uskoo jollain lailla kuoleman jälkeiseen elämään. Kaikki nuo kristityt, muslimit, juutalaiset, buddhalaiset ymsyms... Kaikki jotka uskoo on yksinkertaisia..? Varsinkin kun mikään tiede ei pysty todistaan etteikö uskovaiset voi olla oikeassa.

Vierailija
16/53 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 14:50"]Kyllä minä ymmärrän halua uskoa tuonpuoleiseen, parempaan paikkaan tai uusiin mahdollisuuksiin. Siitähän siinä varmaan lopulta on kyse. Minä en pysty pitkään uskomaan tällaisiin asioihin, koska tiedän nuo alitajuntaiset syyt jo.
[/quote]

Ei siinä kyllä yleensä oo siitä kyse. Jos ei oo itse ollut uskovainen, kaikki tälläiset on vaan arvailua.

Vierailija
17/53 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ajattele noin! Mielestäni ihmiset joilla ei ole uskoa mihinkään he vasta ovat niitä yksinkertaisia. Minä uskon jumalaan . En kuulu mihinkään uskontoon kuitenkaan. En myöskään usko taivaaseen, mutta kyllä uskon sieluun. Miten voit olla noin ahdasmielinen ja kapeakatseinen ihminen että menet tuomitsemaan ihmiset jotka uskovat johonkin? Mielestäni juuri sinä ap olet yksinkertainen. Uskonto tai ei , mutta kaikilla on oikeus uskoa siihen miltä tuntuu ja kaikilla meillä on oma käsityksemme tästä maailmankaikkeudesta ja se on henkilökohtaista. 

Vierailija
18/53 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep.

Vierailija
19/53 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 14:42"]Isaac Newton oli uskovainen.
[/quote]

Et uskokaan kuinka monet matemaattisesti lahjakkaat osaavat olla todella yksinkertaisia muissa asioissa. Monia matematiikkaneroja ei kukaan kutsuisi normaalielämässä älykkäiksi. T. Teknillisessä opiskeleva

Vierailija
20/53 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne ovat yksinkertaisia. Syy siihen että paljon on päin persettä on siinä kun suurin osa mailman ihmisistä uskoo johonkin satuun.