Miksi kukaan haluaa mennä naimisiin?
En kyllä ymmärrä että mitä ihmiset näkevät jossain avioliitossa? Miksi jengi haluaa tuhlata omaisuuksia häihin ja avioliittoon kun sen rahan voisi käyttää paljon paremmin. Monet ihmiset ovat menettäneet paljon rahaa avioliiton takia esim Bill Gates ja Elon Musk. Jos he ja monet muut olisivat vain olleet avoliitossa niin olisivat voineet sanoa vaan sille kumppanille että painukoot sinne missä pippuri ei kasva eikä olisi menettäneet penniäkään. Miksi ihmiset siis haluavat menettää rahaa ja tekevät jotain niin typerää että menevät naimisiin?
Kommentit (75)
Meillä ei rahaa mennyt lainkaan avioitumiseen, eli se ei kaduta vaan miehen totaalinen muuttuminen. Vuoden jälkeen mies alkoi juoda, halusi vähemmän seksiä (eikä antanut enää ollenkaan suuseksiä) ja muuttui kylmäksi sekä epäkunnioittavaksi. Ihan kuin nappia olisi painettu. Kyllä tuntuu huijatulta, vuosia kuitenkin oltiin yhdessä ennen naimisiinmenoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä köyhät naiset haluavat naimisiin, niin ja tietysti rauhanyhdistyksen porukka.
Eikö köyhät naiset saa haluta naimisiin? Harvoin nuorilla naimaikäisillä on vielä hirveästi rahaa kertyny. Ei meillä miehen kanssa ollut yhtään rahaa kun mentiin naimisiin. Oltiin vasta työt aloitettu ja pesästä lennetty. Ei siinä kohtaa ole kellään hirveästi ylimääräistä rahaa, ellei satu olemaan rikkaasta perheestä ja nekään eivät kaikki jakele sitä rahaa lapsilleen holtittomasti, mikä onkin ihan järkevää ettei lapsista kasva ihan kermaperseitä.
Puhun vain omasta kokemuksestani, ex-vaimolla oli viiden tonnin velat, mulla taas 150 000 tilillä, hän halusi naimisiin, en minä niinkään. Sovittiin että tehdään avioehto mutta päivää ennen häitä tuumasi hän ettei allekirjoita moista paperia, sanoin ettei mennä sitten naimisiin.
Trolloloo.
Jos ette menneet naimisiin, ei hän ole ex-vaimosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leskeneläke
Kuulostaapa kovin rakastuneelle :D
Naimisiin kannattaa mennä jotta saa lekseneläkkeen. Pitää vain toivoa että se toinen ymmärtää kuolla mahdollisimman pian.
En kyllä todellakaan jonkun roposen takia alkaisi elämääni uhrata jossain tunkkaisesssa parisuhteessa.
Kyllä ahne pitää olla joka sen takia vapautensa myy!
No parisuhde ei ole mikään pakko, ole vain ihan vapaasti yksin. Jotkut myös tykkäävät asua erillään, silloin ei avioliittoa tarvita. Mutta jos yhdessä hankitaan omaisuutta ja lapsia, on hölmöä olla menemättä naimisiin. Kumppani voi kuolla koska tahansa ja toinen jää sitten kuseen kun on yksin vastuussa taloudesta.
Eikö eläkkeen lakkauttamisesta tai ainakin lyhentämisestä ole ollut puhetta?
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että saisi lakkauttaa. Jos taloutta ei pyöritetä yhden ihmisen tuloilla meillä on tässä maassa tukijärjestelmät ja jos ne eivät kelpaa tai riitä niin sitten pitää miettiä elintaso uusiksi.
Leskeneläkkeen lyhentämiselle onkin syytä, varsinkin nykyään kun useammat elää pitkään. Ei kuitenkaan ole perusteluja leskeneläkkeen kokonaan poistamiselle. Ei kaikki ole hyvätuloisia. Suomessa suurin osa hankkii omaisuutensa yhdessä. Ja leskeksi jääneellä pitää olla ainakin aikaa edes järjestää asiansa kuntoon. Ei niin, että jäät esimerkiksi yksin maksamaan asuntoa ja kahta autoa+lapset ja lemmikit, siitä ei monikaan selviä, vaikka olisikin itsellään ihan ok palkka.
Luulenpa että se on statuskysymys tai sitten ei koeta riittävää sitoutumisen tunnetta ilman avioliittoa. Kai jotkut vaivautuvat ajattelemaan toisen kuoleman jälkeistä elämää.
Itselleni riittää avoliitto ja vakuutuksesta saan rahaa jos puoliso kuolee. Ihan täysin sitoutunut olen ollut 15 vuotta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etsikää minulle nainen, jolle kelpaa 50 euron budjetti häille, niin silloin voisin HARKITA naimisiin menoa. -nuori mies
Haluavat naimisiin niiden häiden ja sormuksen takia?
En minä tiedä, miksi naiset haluavat naimisiin. Epäsosiaalisena ihmisenä häät hirvittävät, kun naisten pitää saada kutsua niihin vanhemmat, siskot/veljet, sukulaiset, ystävät, kaverit, exät, naapuri jne. ja köyhänä ihmisenä pippaloihin on minusta absurdia käyttää satoja euroja rahaa. -nuori mies
Kuule, ei me naisetkaan kaikki olla samanlaisia hienoista pönötysjuhlista tykkääjiä ja monella meistäkin on sosiaalisten tilanteiden jännittämistä. Itse asiassa juurikin nämä asiat olivat itselleni se isoin syy haluta maistraatti häät. Ei niinkään rahan säästäminen. Olisi ollut ihan kiva järjestää isot juhlat ja törsätä siihen paljon rahaa ja saada hienot valokuvat jälkipolville, mutta en vaan olisi kestänyt sitä.
Olisin ollut varmaan juuri sellainen kauhumorsian joka ei ole nukkunut moneen vuorokauteen ja stressaa kaikista pikkuasioistakin kukka-asetelmista, pöytäliinoista ja vieraiden istumajärjestyksestä lähtien. Lopulta olisin varmaan kuitenkin pyörtynyt alttarille, vaikka kaikki on tehty hienosti ja täydellisesti.
Mutta avioliitto on minulle silti tärkeää. Olen uskossa ja ehdottomasti yhden miehen nainen ja sellaiset yleensä haluaa naimisiin. Anteeksi vaan siitä.
Avioliitto on paitsi oikeudellinen sopimus, niin myös sopimus "tahtomisesta rakastaa myötä- ja vastoinkäymisissä". Ja sitoutumisella, yhdessä elämisellä ja kasvamisella on monia sellaisia etuja ja siunauksia, joista pika irtosuhteilijat voivat vain unelmoida.
Joku voi olla tai ajatella olevansa sitoutunut jo avoliitossa, mutta se on terminä jo ristiriitainen, vähän kuin pyöreäneliö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä köyhät naiset haluavat naimisiin, niin ja tietysti rauhanyhdistyksen porukka.
Eikö köyhät naiset saa haluta naimisiin? Harvoin nuorilla naimaikäisillä on vielä hirveästi rahaa kertyny. Ei meillä miehen kanssa ollut yhtään rahaa kun mentiin naimisiin. Oltiin vasta työt aloitettu ja pesästä lennetty. Ei siinä kohtaa ole kellään hirveästi ylimääräistä rahaa, ellei satu olemaan rikkaasta perheestä ja nekään eivät kaikki jakele sitä rahaa lapsilleen holtittomasti, mikä onkin ihan järkevää ettei lapsista kasva ihan kermaperseitä.
Puhun vain omasta kokemuksestani, ex-vaimolla oli viiden tonnin velat, mulla taas 150 000 tilillä, hän halusi naimisiin, en minä niinkään. Sovittiin että tehdään avioehto mutta päivää ennen häitä tuumasi hän ettei allekirjoita moista paperia, sanoin ettei mennä sitten naimisiin.
Trolloloo.
Jos ette menneet naimisiin, ei hän ole ex-vaimosi.
No tulihan se nimi sitten paperiin ja mentiin naimisiin, vaikkakin voishan sitä avopuolisoakin kutsua vaimoksi, avovaimoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trolloloo.
Jos ette menneet naimisiin, ei hän ole ex-vaimosi.No tulihan se nimi sitten paperiin ja mentiin naimisiin, vaikkakin voishan sitä avopuolisoakin kutsua vaimoksi, avovaimoksi.
Avovaimo - ex-avovaimo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leskeneläke
Naimisiin kannattaa mennä jotta saa lekseneläkkeen. Pitää vain toivoa että se toinen ymmärtää kuolla mahdollisimman pian.
En kyllä todellakaan jonkun roposen takia alkaisi elämääni uhrata jossain tunkkaisesssa parisuhteessa.
No parisuhde ei ole mikään pakko, ole vain ihan vapaasti yksin. Jotkut myös tykkäävät asua erillään, silloin ei avioliittoa tarvita. Mutta jos yhdessä hankitaan omaisuutta ja lapsia, on hölmöä olla menemättä naimisiin. Kumppani voi kuolla koska tahansa ja toinen jää sitten kuseen kun on yksin vastuussa taloudesta.
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että saisi lakkauttaa. Jos taloutta ei pyöritetä yhden ihmisen tuloilla meillä on tässä maassa tukijärjestelmät ja jos ne eivät kelpaa tai riitä niin sitten pitää miettiä elintaso uusiksi.
Leskeneläkkeen lyhentämiselle onkin syytä, varsinkin nykyään kun useammat elää pitkään. Ei kuitenkaan ole perusteluja leskeneläkkeen kokonaan poistamiselle. Ei kaikki ole hyvätuloisia. Suomessa suurin osa hankkii omaisuutensa yhdessä. Ja leskeksi jääneellä pitää olla ainakin aikaa edes järjestää asiansa kuntoon. Ei niin, että jäät esimerkiksi yksin maksamaan asuntoa ja kahta autoa+lapset ja lemmikit, siitä ei monikaan selviä, vaikka olisikin itsellään ihan ok palkka.
Olen samaa mieltä siitä että pitää antaa aikaa järjestää asiat mutta ihmisten pitäisi myös itse varautua näihin asioihin eikä luottaa sokeasti siihen että ei jää yksin vastuuseen.
Ne menee naimisiin jotka sen kokevat omakseen. Tosin liian moni menee, koska niin vaan muka kuuluu tehdä. Esim. on lapsia tai oltu useampi vuosi yhdessä ja ulkopuoliset utelevat ja ihmettelevät milloin on häät.
Itsellä ei ole lainkaan kiinnostusta avioliittoa kohtaan. Jos joskus menisin, niin se olisi puhtaasti järkisyistä. Tottakai siihen täytyisi kuulua rakkauttakin, mutta se rakkaus ei riitä ensisijaiseksi syyksi.
Yksi tuttavapariskunta meni tänä vuonna naimisiin. Ovat olleet yhdessä vuoden verran. En hetkeäkään usko liiton kestävän. Toinen on ahdistavuuteen asti mustasukkainen ja toiselle maistuu liikaa kalja. Eli ei mitään järkeä.
Aloituksessa on vinha perä. Otetaan esimerkiksi mies, jolla on kohtuullinen palkka vatityössä. Hänellä on siisti yksiö tai kaksio, perusauto. Lasketaan naimisiin menon kustannukset, omakotitalo, ja jälkeläisiin menevät rahat. Mies maksaa ainakin sen 18 vuotta lapsista, ja myös vaimosta. Jos sama mies käyttää, sanotaanko esim 2 kertaa kuukaudessa maksullisia eroottisia palveluita, niin hänellä menee niihin kuukaudessa noin 500 euroa. Loput rahansa mies voi käyttää mihin huvittaa. Avioliitossa ei ole järkeä rahallisesti sille parempituloiselle. Ja avioliiton keskimääräinen kesto on Suomessa 11 vuotta Tilastokeskuksen mukaan. Yli puolet avioliitoista päätyvät eroon. Nainen on eron ottajana miehestään prosenteissa noin 70-80. Miehen kannalta kylmän viileästi laskien, avioliitto ei ole paras mahdollinen kauppa nykypäivän Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Avioliitto on paitsi oikeudellinen sopimus, niin myös sopimus "tahtomisesta rakastaa myötä- ja vastoinkäymisissä". Ja sitoutumisella, yhdessä elämisellä ja kasvamisella on monia sellaisia etuja ja siunauksia, joista pika irtosuhteilijat voivat vain unelmoida.
Joku voi olla tai ajatella olevansa sitoutunut jo avoliitossa, mutta se on terminä jo ristiriitainen, vähän kuin pyöreäneliö.
Et ole selvästi eronnut. Kerro tuo niille yli 50 prosentille avioliittoon menneistä, jotka ovat eronneet. Ne sanat siellä papin edessä ovat yhtä tyhjän kanssa nykyään. Joka toinen naimisiin menneistä eroaa. Kyllä ja ikävä tilastollinen fakta. Emme elä satulandiassa.
Vierailija kirjoitti:
Aloituksessa on vinha perä. Otetaan esimerkiksi mies, jolla on kohtuullinen palkka vatityössä. Hänellä on siisti yksiö tai kaksio, perusauto. Lasketaan naimisiin menon kustannukset, omakotitalo, ja jälkeläisiin menevät rahat. Mies maksaa ainakin sen 18 vuotta lapsista, ja myös vaimosta. Jos sama mies käyttää, sanotaanko esim 2 kertaa kuukaudessa maksullisia eroottisia palveluita, niin hänellä menee niihin kuukaudessa noin 500 euroa. Loput rahansa mies voi käyttää mihin huvittaa. Avioliitossa ei ole järkeä rahallisesti sille parempituloiselle. Ja avioliiton keskimääräinen kesto on Suomessa 11 vuotta Tilastokeskuksen mukaan. Yli puolet avioliitoista päätyvät eroon. Nainen on eron ottajana miehestään prosenteissa noin 70-80. Miehen kannalta kylmän viileästi laskien, avioliitto ei ole paras mahdollinen kauppa nykypäivän Suomessa.
No hyi helkkari, mikä tyyppi. Kyllähän (ainakin meillä taviksilla) se vaimokin käy töissä, maksaa laskuja ja lasten menoja, ellei ole joku kotivaimo rikkaalle miehelle. Ja mitä hittoa on nuo maksullisilla käynnit? Sulla on se vaimo siinä. Vai onko liian työlästä tehdä sitä niin että siitä nauttii toinenkin? Oot oikein malliesimerkki sellaisista miehistä joiden ei pidäkään mennä naimisiin, tai edes olla parisuhteessa muuten kuin kaltaisesi kylmäsydämisen bisnesnaisen kanssa.
Ja vielä IHMETTELET miksi naiset haluaa erota tuollaisista miehistä 😄. "Huono kauppa miehelle".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leskeneläke
Olen samaa mieltä siitä että pitää antaa aikaa järjestää asiat mutta ihmisten pitäisi myös itse varautua näihin asioihin eikä luottaa sokeasti siihen että ei jää yksin vastuuseen.
No mutta siitähän avioliitossa on juurikin kyse, että ei jää heti yksin ja omilleen jos kumppani kuolee. Mikä tässä asiassa on niin vaikeaa ymmärtää?
Kuinka monella tavis duunarilla luulet olevan patjan alla ylimääräistä rahaa sen varalle, jos se kumppani siitä kuolee yhtäkkiä, tai tulee ero?
"Joo ei mua haittaa ollenkaan, oon tässä viimeiset 10 vuotta pimittänyt rahoja itselleni tulevaa eroa tai puolison kuolemaa varten, sori vaan skidit kun en koskaan laittanut rahojani teidän jäkiskamoihin ja tanssitunteihin, kun mä vaan varustauduin jäämään itte yksin."
Ei naimisiinmenoon tarvita mitään pippaloita. Ne on aivan yhtä vapaaehtoiset pitää kuin synttärijuhlatkin.