Miksi teihin sattuu niin paljon Helsingin linjaus lihansyöntiin liittyen?
Ei se tarkoita, että et voisi mennä kauppaan ostamaan lihaa. Ihmeellistä valitusta kaikesta.
Kommentit (100)
Robin Hoodissakin se pahis oli Juhana...
Juhanahan on historiallinen hahmo, jota pidettiin saamattomana julmurina, ja jonka hallitsijakausi sujui onnettomasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvisruoka on yksinkertaisesti pahaa ja siksi sitä vastustetaan. Siinä syy. Kouluissakin piti saada se kasvisruokapäivä ja hävikki on suurin niinä päivinä. Oikea pohjois-Korea on Suomi.
Olisko sitten faktaakin tueksi, etkä vaan mutulla huutelis?
Ihan sellainen fakta että suurin osa ihmisistä olisi kasvissyöjiä, jos niistä ruuista tykkäisi. Suurin osa ei ole kasvissyöjiä, koska eivät tykkää pelkästä kasvisruuasta. Tämä on niin yksinkertaista. Googleta noista pakkokasvisruokapäivistä ja ruokahävikistä.
Mä osaan tehdä hyvää kasvisruokaa-kin. Syön sitä lihan tai kalan lisukkeena niin, että suurin osa on kasvista, protskua vain pieni osa. Eikö kasvispäivän voisi korvata tällä systeemillä?
Ai, että kasvispäivän korvaisi syömällä lihaa joka aterialla? Sopii mulle.
-ohis
Ei kun joka päivä noudatettaisiin lautasmallia. Vähän lihaa/kalaa/muuta protskua ja paljon kasviksia eri tavoin valmistettuna.
Vierailija kirjoitti:
Robin Hoodissakin se pahis oli Juhana...
Juhanahan on historiallinen hahmo, jota pidettiin saamattomana julmurina, ja jonka hallitsijakausi sujui onnettomasti.
Juhana Maaton.
Meil` Juhana Ruotsinkävijä.
Ei satu. Ihmettelen ihmisten ahneutta. Ilmaisesta ruuasta kyse ja kehdataan vielä valittaa. Noloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvisruoka on yksinkertaisesti pahaa ja siksi sitä vastustetaan. Siinä syy. Kouluissakin piti saada se kasvisruokapäivä ja hävikki on suurin niinä päivinä. Oikea pohjois-Korea on Suomi.
Olisko sitten faktaakin tueksi, etkä vaan mutulla huutelis?
Ihan sellainen fakta että suurin osa ihmisistä olisi kasvissyöjiä, jos niistä ruuista tykkäisi. Suurin osa ei ole kasvissyöjiä, koska eivät tykkää pelkästä kasvisruuasta. Tämä on niin yksinkertaista. Googleta noista pakkokasvisruokapäivistä ja ruokahävikistä.
Mä osaan tehdä hyvää kasvisruokaa-kin. Syön sitä lihan tai kalan lisukkeena niin, että suurin osa on kasvista, protskua vain pieni osa. Eikö kasvispäivän voisi korvata tällä systeemillä?
-ohis
Ei kun joka päivä noudatettaisiin lautasmallia. Vähän lihaa/kalaa/muuta protskua ja paljon kasviksia eri tavoin valmistettuna.
En henno viedä eläimiltä niiden ruokaa.
Noista poikkeuksista: antavat mahdollisuuden tarjota vieraille hirvenlihaa ym. Lähiruokaa! Ja te vanhempien ikäluokkien edustajat: muistelkaapa lapsuuttanne ja kouluruokaa silloin. Ei ollut lihaa joka päivä, hyvä jos kerran viikossa!
Pakko saada sitä teurasjätettä koko ajan naamariin kun pelottaa että kikkeli tippuu muuten irti.
Vierailija kirjoitti:
Pakko saada sitä teurasjätettä koko ajan naamariin kun pelottaa että kikkeli tippuu muuten irti.
Liha ei ole teurasjätettä, vaan syy, miksi teurastetaan. Vai tapatko sinä eläimiä huvin vuoksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan aikuinen ihminen ei tykkää siitä, että toiset ihmiset määräävät kuinka hänen tulisi elää. Sekasyöjistä tehdään kasvissyöjiä vastaa sitä kun 40-luvun Saksassa päätettiin siitä mikä on oikein ja mikä väärin. Pieni vähemmistö koettaa määrätä enemmistöä ja se suututtaa kansalaisia.
Millä tavalla tässä yritetään määräillä sitä, kuinka ihmisten pitäisi elää? Olet kai ymmärtänyt, että kaupoista saa edelleen ostaa lihaa, ravintolat tarjoavat edelleen liharuokaa asiakkailleen ja kouluissa ja päiväkodeissa tarjotaan jatkossakin lihaa myös Helsingissä? Miten suurta prosenttiosuutta helsinkiläisistä oletat tämän asian edes koskettavan millään tavalla?
Päiväkodeissa ja kouluissa lihan ja maitotuotteiden määrä aiotaan puolittaa vuoteen 2025 mennessä. Kai ymmärrät, että tämä tuskin jää ainoaksi aloitteeksi jossa ihmiset pakotetaan syömään kasvisruokaa. Esimerkiksi armeijassa kasvissyöjät voivat syödä joka päivä ideologiansa mukaisesti kasvisruokaa mutta nykyisin sekasyöjät pakotetaan armeijassa syömään kasvisruokaa vähintään kerran viikossa.
Tällainen aatteen tuputtaminen on vastenmielistä, ja tarpeettomasti ajaa ihmisiä toisiaan vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Hevosena olen tästä sitä mieltä että IHAHAHAAAA
Mä näin juuri sun äitisi tirauttavan muutaman kyynelen mun metvurstipaketista. Nami nami!
Vierailija kirjoitti:
Pinaattiletut tosin ovat olleet kouluissa suosituimmasta päästä jo pitkään. Kuten myös ollut puuropäivä. Voisiko olla, että kasvisruokaa on monenlaista?
Vierailija kirjoitti:
Tällainen aatteen tuputtaminen on vastenmielistä, ja tarpeettomasti ajaa ihmisiä toisiaan vastaan.
Kouluissa ollut kasvisruokaa ainekin 80-luvulta. Miksi koittaa luoda tästä jotain aatetta?
Koska voin nähdä mielessäni ne ylimieliset, hullunkiilto silmissä -ilmeet kun päätöstä on tehty. Se rasauttelee. Ei niinkään se kasvisruoka.
Ihan sellainen fakta että suurin osa ihmisistä olisi kasvissyöjiä, jos niistä ruuista tykkäisi.
Ihan sellainen iso fakta että ihminen on karvaton , pystyyn noussut apina jonka elimistö vaatii oikein toimiakseen sekaravintoa.
Nykyään on toki olemassa teollisesti tuotettuja vitamiineja, hivenaineita ja eläinperäisen ravinnon korvikkeita että panostamalla aikaa, rahaa ja vaivannäköä ihmisruumis saadaan toimimaan pitkiä aikoja suht normaalisti.
Mitä nyt kuuppa alkaa heittää niin että uskotellaan itselleen kalojen tai kanan sikiöiden tappamisen olevan jotenkin eettisempää ja eliittiin kohoamisen jälkeen suljetaan oma sidosryhmä kokonaan rajoitteiden ulkopuolelle.
Ainoastaan ne pikkuihmiset saavat tyytyä pupeltamaan sitä mihin me annamme luvan. Kabinetissa vedetään niiden piikkiin veristä pihviä kaksin käsin.
Miten sinuun ap sattuu niin paljon, että joku arvostelee moista uutta sääntöä? Miksi se kiinnostaa ja kaivelee niin syvältä?
Kaksinaismoralismin ja pakkotuputuksen vuoksi. Pelkkää hyvesignalointia ja vielä typerästi mainittu "ei koske kaikkia vierailuja" joka sinänsä on oikeasti älykästä, ettei valtiovierailujen jne menut mene tyystin porkkanaraaste ja soijanakit linjalle. Tai onko se sitten älykästä. Ainahan voi sanoa, että meitä johtaa mielivaltakomissio, jonka tehtävänä tuntuu olevan alamaisten kurjistaminen.
Helsinkiläisenä Ei satu yhtään. Koko asia ei kiinnosta. Johtuuko siitä lihan sijaan aina valitsen Kalan?
Vierailija kirjoitti:
Kunnat voivat lopettaa kaikki tarjoilut. Ottakoon vierailijat omat eväät mukaan, jos on tarpeen.
Raittiina lihasyövänä kahvinsa kerman kanssa juovana valkoihoisena heteromiehenä olen sitä mieltä että kaupungit ja kunnat voisivat luopua kaikesta alkoholin tarjoilusta. Minua ei sinällään häiritsi muiden ihmisten kaljoittelu ja viinan juonti kunhan se ei johda tarpeettomiin järjestyshäiriöihin. Eli siihen että julkisia paikkoja särjetään ja ihmiset eivät saa nukkua yölliseen aikaan humalaisten örveltämisen takia.
Raittiina pakanana en saarnaa muille että heidän pitäisi luopua alkoholista, niin miksi vegaaneille ei riitä se että he itse suosivat omassa elämässään kasvisravintoa ja antavat sitten muiden syödä niin kuin he haluavat. Jos vedotaan siihen ilmaston muutokseen, niin minun oma panokseni siinä on mm. autottomuus, lapsettomuus, jätteiden kierrätys ja erittäin vähäinen into matkustaa. Siitä hyvästä syön hyvällä omallatunnolla naudan-, sian- ja kananlihaa eri muodoissa sekä käytän maitotuotteita kuten kurria, edamjuustoa ja kevytkermaa.
-ohis