Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paskimmat tai epäonnistuneimmat HÄÄT missä ootte ollut?

Vierailija
14.01.2015 |

Mitä tapahtui?

Eikä nyt tänne sit mitään "käy sääliksi kun toisten häitä haukutte" -settiä, täällähän niistä on hyvä avautua!

Itellä ei oo ollut mitään erityisen huonoja, tylsiä häitä on ollut joissa ei selkeää ohjelmaa, yksissä ei ollut esim. mitään puheita ja leikkeinä vaan sulhasen ryöstö joka oli tosi kiusallinen morsiammelle ja sit tää leikki missä vieraat nostelee korista lappuja joissa on jotain tehtäviä.... tuskin kukaan näitä tehtäviä tulee ikinä toteuttamaan.

Kommentit (1007)

Vierailija
941/1007 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käynyt 7 häissä ja vain yhdet olivat mielestäni epäonnistuneet mutta nekin vain koska en itse tuntenut ketään ja olin alle 10v. Muuten kaikissa häissä on ollut ruoka kohdillaan, ohjelmaa tarpeeksi muttei liikaa, istumajärjestys mietitty tarpeeksi hyvin ja ei liikaa odottelua. Yksissä häissä oli "hätäkahvit" kun tiedettiin osalla olevan paha kahvihammas ja ennen kahvia oli kuitenkin vielä ruoka joten halukkaat saivat hätäkahvia. En myöskään ole ollut häissä jossa juotaisiin älyttömästi (osassa ei ole ollut laisinkaan alkoholia) ja ei kukaan ole kaivannutkaan. 

Olen saanut sellaisen kuvan että monet suomalaiset ottavat häät liian vakavasti eivätkä osaa heittäytyä yhtään. Mielipidekysymyksiähän nämä on ja ymmärrän ettei kaikkien mielestä lapset sovi häihin yms. 

Vierailija
942/1007 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tositarina;

Morsian petti hieman enne häitä tulevaa sulhoaan bestmanin kanssa. Nämä kaksi lurjusta päättivät olla asiasta hiljaa, mutta jostain tämä oli sitten sulhasen korviin onneksi kantautunut. Hääpäivä alkoi hyvin ja kaikki vaikutti onnelliselta. Kirkossa ei osannut vielä aavistaa mitään, ja morsian ei vielä silloin tiennyt sulhonsa tietävän pettämisestä. Kunnes tulee papin vuoro kysyä, tahdotko? Mies vastasi: "En tahdo."Ja kääntyi "seurakuntaa" kohti. "Tuleva-tai niin ainakin luulin, vaimoni on pettänyt minua bestmanini kanssa." Ja sulho lähti kävelemään.

Semmosta.

...Pian lähti koko muukin juhlaväki pois, morsiamen juostessa miehensä perään ja bestmanin jäädessä alttarille shokissa seisomaan. Pappi oli kanssa aika sanaton. Nykyään tämä mies onnellisesti uusissa naimisissa, nainen sinkkuilee. 

Ihan tottako tositarina?  Miks mä en oikein usko.  Kuka viitsii nähdä sellaisen vaivan, että hommaa vihkimiset ja valmistelee hääjuhlat ja sitten vielä pettää kaikki häihin tulevat vieraat järjestämällä heille tällaisen näytelmän?   Nolaa siinä samalla omatkin vanhempansa ja sukulaisensa plus kaverinsa, kun kaikki lässähtääkin tämmöiseen.  

Minä en uskonut edes siihen Rysän päältä -ohjelman osioon, missä mentiin vihkipaikalle jonnekin rannalle ja narautettiin sulhanen, joka oli jo ennestään naimisissa.  Kaikki näytti ihan feikiltä.  Hääväki oli pukeutunut miten sattuu ja morsiamen pukukin näytti ihan äkkiä jostain vain halvalla haalitulta ja morsiuskimppukin näytti tekokukilta.   Mikään ei näyttänyt aidolta, paitsi morsiamen rääkyminen ja huutaminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
943/1007 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täsmennän kirjoittamaani. Laulussa oli ehkä neljä tai viisi säkeistöä ja jokaisen säkeistön lopussa toistui jokon sanoma kuolemasta. Kuolema ...

Osaako kukaan vinkata mikä laulu oli kyseessä? Ilmeisesti sitä on esitetty muissakin vihkitilaisuuksissa.

Olisiko tämä?

Vaikka minä voisin vuoret siirtää

Enkeleiden kieltä puhuisin

Mitä muuta olisin kuin tyhjä kulkunen

Jos rakkautta tuntisi mä en

Sillä rakkaus on väkevämpi kuolemaa

Sitä eivät suuret vedetkään voi sammuttaa

Sillä rakkaus on lahja Jumalan

Vaikka minä saisin kaiken tiedon

Kaikki salaisuudet tuntisin

Jeesus sinä lähde kaiken hyvän

Sinä tunnet meistä jokaisen

Tule keskellemme nyt, lahjojasi jaa

Anna meille voimaa rakastaa

Kiitos! Juuri tuo laulu oli kyseessä.

Ainakin minulta vei juhlafiiliksen vaikka lauletaan rakkaudesta mutta myös kuolemasta. Ymmärrän, että uskovaisille on tärkeä.

Olen ollut häissä, jossa kirkossa hyvä laulaja lauloi Auringon lapset. Se on kaunis ja kaikille vihkipareille sopiva laulu.

Mielenkiintoista, minusta tuo laulu on todella kaunis ja romanttinen. Ehkä se on ei-uskovalle liian hengellinen? NImenomaan on tarkoitus sanoa että rakkaus on vahva voima, joka voittaa kaiken, jopa kuoleman. Eikö vihkikaavassakin sanota, että tahdotaan olla yhdessä kunnes kuolema erottaa? Ei se silti tee siitä kaavasta ahdistavaa, vaikka kuolema mainitaankin.

Hyvin kaukana on romanttisesta. Ei voi olla silloin kun mainitaan Jeesus, Jumala ja kuolema. Ei noita voi yhdistää romantiikkaan ja romanttiseen millään.

Tämä on siitä samasta evankeliumista, missä mainitaan usko, toivo ja rakkaus. Etteikö ole romanttista?

Raamatun aikaan, siitä pari tuhatta vuotta eteenpäin ja monesti vieläkin kuolema uhkaa päivittäin. Lisäksi on pelätty sielun kuolemaa.

Muistutan, että jopa hautajaisissa lauletaan ja esitetään vainajan toivomia

kevyitä kipaleita, rockia,  iskelmää ym ja eikä välttämättä puhuta kuolemasta ainakaan lauluissa. Toki siunauspuheessa. Miten sitten jotkut haluuvat häihinsä kuolemasta muistutuksen?

Jos kuolema on sinulle niin paha tabu, että siitä ei saa puhua/laulaa edes hautajaisissa, niin kannattaa ehkä vähän miettiä omaa suhdettaan asiaan.

Vierailija
944/1007 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tositarina;

Morsian petti hieman enne häitä tulevaa sulhoaan bestmanin kanssa. Nämä kaksi lurjusta päättivät olla asiasta hiljaa, mutta jostain tämä oli sitten sulhasen korviin onneksi kantautunut. Hääpäivä alkoi hyvin ja kaikki vaikutti onnelliselta. Kirkossa ei osannut vielä aavistaa mitään, ja morsian ei vielä silloin tiennyt sulhonsa tietävän pettämisestä. Kunnes tulee papin vuoro kysyä, tahdotko? Mies vastasi: "En tahdo."Ja kääntyi "seurakuntaa" kohti. "Tuleva-tai niin ainakin luulin, vaimoni on pettänyt minua bestmanini kanssa." Ja sulho lähti kävelemään.

Semmosta.

...Pian lähti koko muukin juhlaväki pois, morsiamen juostessa miehensä perään ja bestmanin jäädessä alttarille shokissa seisomaan. Pappi oli kanssa aika sanaton. Nykyään tämä mies onnellisesti uusissa naimisissa, nainen sinkkuilee. 

Ihan tottako tositarina?  Miks mä en oikein usko.  Kuka viitsii nähdä sellaisen vaivan, että hommaa vihkimiset ja valmistelee hääjuhlat ja sitten vielä pettää kaikki häihin tulevat vieraat järjestämällä heille tällaisen näytelmän?   Nolaa siinä samalla omatkin vanhempansa ja sukulaisensa plus kaverinsa, kun kaikki lässähtääkin tämmöiseen.  

Minä en uskonut edes siihen Rysän päältä -ohjelman osioon, missä mentiin vihkipaikalle jonnekin rannalle ja narautettiin sulhanen, joka oli jo ennestään naimisissa.  Kaikki näytti ihan feikiltä.  Hääväki oli pukeutunut miten sattuu ja morsiamen pukukin näytti ihan äkkiä jostain vain halvalla haalitulta ja morsiuskimppukin näytti tekokukilta.   Mikään ei näyttänyt aidolta, paitsi morsiamen rääkyminen ja huutaminen.

Tämähän on klassikkotarina Jane Eyrestä. Vähän epärealistiselta kyllä vaikuttaa.

Vierailija
945/1007 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvun puolivälissä tuli oltua häissä, jossa sulhanen kaatoi viinalasinsa erään vieraan päälle ja sulhasen veljen avokki alkoi riehumaan ja oksensi lopulta kotimatkalla autoon.

Muuten ihan kivat häät 😂

Vierailija
946/1007 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täsmennän kirjoittamaani. Laulussa oli ehkä neljä tai viisi säkeistöä ja jokaisen säkeistön lopussa toistui jokon sanoma kuolemasta. Kuolema ...

Osaako kukaan vinkata mikä laulu oli kyseessä? Ilmeisesti sitä on esitetty muissakin vihkitilaisuuksissa.

Olisiko tämä?

Ainakin minulta vei juhlafiiliksen vaikka lauletaan rakkaudesta mutta myös kuolemasta. Ymmärrän, että uskovaisille on tärkeä.

Olen ollut häissä, jossa kirkossa hyvä laulaja lauloi Auringon lapset. Se on kaunis ja kaikille vihkipareille sopiva laulu.

Mielenkiintoista, minusta tuo laulu on todella kaunis ja romanttinen. Ehkä se on ei-uskovalle liian hengellinen? NImenomaan on tarkoitus sanoa että rakkaus on vahva voima, joka voittaa kaiken, jopa kuoleman. Eikö vihkikaavassakin sanota, että tahdotaan olla yhdessä kunnes kuolema erottaa? Ei se silti tee siitä kaavasta ahdistavaa, vaikka kuolema mainitaankin.

Hyvin kaukana on romanttisesta. Ei voi olla silloin kun mainitaan Jeesus, Jumala ja kuolema. Ei noita voi yhdistää romantiikkaan ja romanttiseen millään.

Tämä on siitä samasta evankeliumista, missä mainitaan usko, toivo ja rakkaus. Etteikö ole romanttista?

Raamatun aikaan, siitä pari tuhatta vuotta eteenpäin ja monesti vieläkin kuolema uhkaa päivittäin. Lisäksi on pelätty sielun kuolemaa.

Muistutan, että jopa hautajaisissa lauletaan ja esitetään vainajan toivomia

kevyitä kipaleita, rockia,  iskelmää ym ja eikä välttämättä puhuta kuolemasta ainakaan lauluissa. Toki siunauspuheessa. Miten sitten jotkut haluuvat häihinsä kuolemasta muistutuksen?

Jos kuolema on sinulle niin paha tabu, että siitä ei saa puhua/laulaa edes hautajaisissa, niin kannattaa ehkä vähän miettiä omaa suhdettaan asiaan.

Olen eri, mutta kommentoin omalta osaltani. Kuolema ei ole tabu, ei monellekaan eikä itselleni. Päinvastoin. Olen hyvinkin sinut kuoleman kanssa ja kohdannut sen satoja kertoja.

Silti en halua pilata iloisia juhlia kuolemasta muistuttamalla. Hautaan siunaamisessa kyllä, mutta enää muistotilaisuudessa ei ole tarpeen palata kuolemaan. Vainajatkin haluavat, että muistotilaisuus olisi iloinen tapahtuma jossa muistellaan vainajan elämän iloisia asioita ja jopa hassuja juttuja. Noin on suurin osa " kuolevista " eläissään kertonut ja toivonut.

Ehkä tämä kiteytti monen muun ajatukset jotka eivät halua virren veisuuta myös häihinsä.

Vierailija
947/1007 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellekään tullut sellaista tilannetta, että häät olisi viime hetkellä peruutettu? Eli olet jo matkalla paikalle/paikalla ja ilmenee, että sulhanen tai morsian on jättänyt tulematta tai ovat riitaantuneet.

Ja jos näin on käynyt, syövätkö häävieraat kuitenkin ruokaa ja juovat juomia ilman ohjelmaa, vai lähetetäänkö kaikki kotiin?

Tällaista tuntuu tapahtuvan paljonkin elokuvissa, mutta tosielämässä kai on harvinaisempaa.

Vierailija
948/1007 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko tämä?

Täytyy minunkin todeta, että sinulla on erikoinen käsitys romanttisesta laulusta? Tuohan on kuin virsi ja sitä lauletaan ilmeisesti kuin virsi. Ei siis ole millään tavalla kepeä. Itse en tuota kelpuuttaisi kenenkään läheiseni häihin laulettavaksi.

Romanttinen ja kepeä eivät ole synonyymeja. Jos haluat kepeän sano kepeä eikä romanttinen.

Naimisiin meno on kaikessa ilossaan ja riemussaan myös vakava juttu tai ainakin pitäisi olla.

Eroja saattaisi olla vähemmän jos tämä tajuttaisiin eikä keskityttäisi pelkästään siihen että miltä kaikki näyttää .

Ehkä ei mentäisi naimisiin vain sen takia että saa sen prinsessapäivän.

Vierailija
949/1007 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut tosi harvoissa häissä, kun ottaa huomioon, että olen 50+. Minä en nimittäin mielelläni häihin mene. Niissä on harvemmin oikeasti kivaa. Silloinkin, kun ne ovat onnistuneet, eli mikään ei varsinaisesti ole pielessä, niin tilaisuutena häät nyt vain ei ole mun makuuni. Itse vihkiminen on kaunis tapahtuma, mutta se juhla sen jälkeen.. boring.

Joidenkin ihmisten elämä on kyllä todella mielenkiintoista koko ajan kun hääjuhla on niin pitkästyttävää .

Harvalla niitä sentään joka viikko on.

Se miten viihtyy jossakin vaikka juuri häissä on kyllä jossain määrin itsestäkin kiinni.

Vierailija
950/1007 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laulun sanoja mukaillen häissä oli meno linjalla "siellä juotiin, siellä nussittiin".

Vierailija
951/1007 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa nyt siitä "kuolemalaulusta" jauhaminen! Lisää hauskoja ja kamalia tarinoita häistä, kiitos! Itselläni ei ole kerrottavana mitään, sillä en ole ollut häissä sitten lapsuuden jälkeen.

Vierailija
952/1007 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exän veljen häät, tiesin että mies pettänyt tulevaa vaimoaan vastikään. Otin asian puheeksi aamiaispöydässä exän perheen kanssa ja kysyin, pitäiskö jonkun kertoa morsmaikullekin asiasta kun oli yleisesti tiedossa kylillä, suuttuivat minulle silmittömästi ja kielsivät asiaa tapahtuneen ja minua sotkeentumasta muiden elämään. Häävalmistelut jatkuivat ja tämän jälkeen morsmaikkukin alkoi käyttäytyä minua kohtaan erikoisesti, tiedä sitten mitä perhe satuillut hänelle. Terveisiä Kaisalle.

Vierailija
953/1007 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani.

Nopealla aikataululla halvalla budjetilla.

Osa vieraista jätti tulematta, ilmoittamatta.

Vanhempani olivat jostain syystä koko juhlan naama norsun veellä :(

Tunnelma lässähti heti alkuunsa, kun mieheni piti hakea kaverinsa kauempaa ja myöhästyimme sen takia reippaasti juhlista.

Vieraat joutuivat odottamaan pihalla kuivin suin.

Alkoholia ei tarjoiltu.

Jouduin itse viihdyttämään vieraita (olin siis morsian).

Tunnelmaa ei ollut ja monet lähtivätkin jo parin tunnin päästä :(

Mutta eniten loukkasi tuo vanhempieni naama nurinpäin oleminen.

Tosiaan, miksi edes tulla häihin, jos ei voi olla onnellinen toisten puolesta?

Ja tosiaan, älkää odotuttako vieraita ilman tarjoiluja :D

Vierailija
954/1007 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskoja juttuja kamalsita häistä. Luin ketjun läpi aamukahvin aikaan monena aamuna. Mutta sivujen 48-49 inttäjät pilasivat lopun, kun eivät pysyneet asiassa, jota kysyttiin.

Vierailija
955/1007 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkon (tai missä se vihkiminen nyt tapahtuu) ja juhlapaikan välinen pitkä välimatka on itselleni iso miinus.

Yhdet häät on ollut missä ensin piti ajaa pitkähkö matka toiselle paikkakunnalle kirkkoon. Kirkon ja juhlapaikan välissä oli puolentoista tunnin ajomatka kun "sukulaisen luona sai viettää häitä ilmaiseksi". Juhlapaikalla venattiin toista tuntia hääparia saapuvaksi. Ohjelmaa ei ollut. Ruoka yms oli itsetehtyä sillä samalla säästöbudjetilla.

Vierailija
956/1007 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoista kun nimenomaan uskovaisten häät ovat alkoholittomat, vaikka Raamatussa kerrotaan miten Jeesus muutti veden viiniksi Kaanan häissä. No näitä rusinat pullasta -uskovaisia kyllä riittää joka lähtöön, perustellaan ties mitä pöljyyksiä Raamatulla mutta ei kuitenkaan oteta sitä kirjaimellisesti sitten kun itselle ei sovi.

Vieläpä siksi, ettei alkuperäisestä vinkusta tultu tarpeeksi känniin!

Vierailija
957/1007 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin häät joitain vuosia takaperin. Yrittivät kiihkeästi tehdä omannäköiset, lopputulos oli väkinäinen ja eloton:

- mainostivat häämarssiaan että on urkuversio jostain pop-kappaleesta -> kukaan ei tunnistanut

- morsiusneitoja oli amerikkalaiseen tyyliin puolen tusinaa ja olivat kaikki puettuina morsiamen valitsemiin mekkoihin...joista puolet vaihtoi heti juhlapaikalle päästyään itselleen mieleisempiin juhlavaatteisiin

- morsiusparin ystävät oli sijoitettu niin kauas pääpöydästä ettemme edes nähneet heitä, sen sijaan he istuivat lähekkäin kaukaa tulleiden sukulaisten kanssa (oli tarkoitus juhlistaa heidän paikalle pääsyään näin), mutta nämä sukulaiset keskittyivät rähinäviinan kiskomiseen ja antoivat piut paut morsiusparille

-hääleikeistä oli tehty oikein raflaavat versiot...tai siis näin kuulin jälkikäteen, juhlatila oli niin sokkeloinen että en kuullut enkä nähnyt niitä

-häävalssina oli yksi lähivuosien pop-hitti, morsiamen sukulaistytön korviariipivästi tulkitsemana.

Vierailija
958/1007 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kanssa hyviä kokemuksia uskisten häistä. Hyvällä maulla toteutettua hauskaa ohjelmaa, johon osallistujat sovitaan etukäteen. Ketään ei tarvitse mankua osallistumaan väkisin. Alkoholia ei ole ollut tarjolla, nekin rahat on voitu panostaa hyvään, riittävään ruokaan, ja riittävän kokoiseen juhlatilaan. Koristelut ja ohjelma on ollut ystävien suunnittelemaa ja hyvin toteutettua.

Surkeimmat häät olivat serkkuni häät. Itse olin ihan lapsi tuolloin, ja oli tylsää. En tuntenut oman perheeni lisäksi ketään, en edes sitä serkkua (emme ole sen puolen suvun kanssa koskaan olleet läheisiä). Ohjelmaa ei juuri ollut, joku toinen lapsi halusi kauheasti esiintyä ja lauloi pitkin päivää epävireisesti lastenlauluja mikrofoniin. Vieraita oli noin 300, ja ruoka oli tarjolla yhdessä seisovassa pöydässä. Sitä en muista riittikö ruoka, oletan että riitti, morsiamen äiti oli ammattilainen siinä asiassa, mutta jonotusaika sillä vierasmäärällä oli älytön. Ensimmäiset ruokailijat olivat syöneet jo pari tuntia ennen kuin viimeiset saivat ruokansa. En muista oliko alkoholia tarjolla vai ei, itse en tietty sitä saanut, ja perhe oli autolla, joten tuskin vanhemmatkaan joi. Sulhanen kyllä oli niin humalassa jo aikaisessa vaiheessa, että muistan hieman pelänneeni häntä, eikä morsiankaan paljoa perässä tullut. Niistä häistä puhuttiin meillä pitkään hieman ihmetellen, kun kaiken piti olla niin suurta ja fiiniä, mutta lopulta homma meni pieleen sulhasen takakonttibaarin ja jatkuvan odottelun takia.

Vierailija
959/1007 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

omista häistä 25v edelleen yhdessä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle kävi sillain hauskasti, että yks ei-niin-lähisukulainen jonka kyllä olin kuullut menevän naimisiin laittoi mulle Facebookissa viestiä (ilmeisesti sama viesti oli lähtenyt useemmalle muullekkin viestin sisällön perusteella) jossa luki jotakuinkin näin "Meidän hääjuhlaan tuli peruutuksia joten muutamia paikkoja olisi vielä vapaana, laittakaa viestiä jos haluatte osallistua." Sanomattakin lienee selvää etten paljon laittanut :D 

Olipa todella jaloa. Että olisit saanut peruutuspaikan heidän arvovaltaisiin kemuihinsa. Minä sain viime kesänä hääkutsun, josta ei selvinnyt edes mihin minut kutsuttiin. Siinä oli sulhasen koko nimi ja morsiamen etunimi. Sulhasesta en ollut koskaan kuullutkaan ja morsian paljastui sukulaiseksi, jota en ollut nähnyt ainakaan 20 vuoteen. Lähestyvän eläkeiän kynnyksellä päätti viimein avioitua. Lahjatoive oli rahaa eikä sitten mitään pikkusummia. Kutsu meni roskiin. 

Joskus peruutuspaikoille on hyvä syy. Olin jonkin aikaa sitten ystävän häissä, jonne meidät kutsuttiin, kun osa sukulaisista ilmoitti etteivät pääse. Syynä oli se, että häät järjestettiin nopealla aikataululla, ja hääpaikaksi joka ei olisi hirveän kaukana kaikesta saatiin hyvin pieni (mutta kaunis) tila. Etusijan kutsuissa saivat läheiset sukulaiset, mikä on mielestäni luonnollista. Ystäviä kutsuttiin sitten sen mukaan, kun ”paikkoja vapautui”. Minä tai mieheni ei kumpikaan loukkaantuneet tästä. Häätilan pienuuden vuoksi myöskään mitään ohjelmaa ei ollut, mutta häät olivat silti yhdet mukavimmista missä olen koskaan ollut.

Vierailija
960/1007 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kutsua häihin muita kuin kaverit ja ehkä läheisimmät sukulaiset, jos morsiuspari ei huomioi kuitenkaan ketään muita? Tätä ihmettelin yksissä häissä... Eikä olleet mitkään isot häät joten pari olisi hyvin ehtinyt muutaman sanan vaihtaa kaikkien vieraiden kanssa niin halutessaan. Itselle jäi tosi ulkopuolinen fiilis häissä juurikin sen takia, että tuntui ettei sillä olenko juhlissa vai en ollut kai merkitystä.