Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ai kauhea mitä pöperöitä työkaverit syövät

Vierailija
03.11.2021 |

Olen huomannut että toimistolle palattua aika moni syö omia eväitään, kun ennen coronaa käytiin joka päivä lounaalla. Välillä saa kyllä silmät pyöreinä ihmetellä millaisia pöperöitä ja eineksiä ihmiset syövät päivästä toiseen. Itse foodiena en voisi kuvitellakaan. Toki taidokkaasti valmistettu ja hyvin maustettu kotiruoka on ihan ok, mutta sellainen kulahtaneen keltainen makaroonilaatikko ketsupilla pistää miettimään. 😬Tai alelaarista kauppakoriin nakattu maksalaatikko.Pelkkä haju mikrosta saa 🤮

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo vielä mitään!

Mun keski-ikää lähenevä työkaveri pistänyt palkkansa merkkilogotuotteisiin, ja kauneushoitoloihin, sekä kampaajalle ja kertakäyttövaatteisiin, on avoin rahankulutuksensa suhteen kun aina lesoilee mitä osti ja paljonko ne merkit maksoi, mutta ruokansa on ihan järkyttävää kuraa ja raahaa sitä mukaansa töihin koska ei raaski maksaa hyvästä, terveellisestä lounaasta, eli mieluummin ostaa monta kappaletta yli tonnin arvoista merkkilaukkua, tai viidensadan kengät jota ei sitten raaski käyttää ettei kulu, kuin että maksaisi muutaman euron lounaasta ja meillä on todella hyvä lounasravintola samassa korttelissa! Käy siellä mielellään jos joku muu maksaa yritystilaisuuksissa kuten koulutuspäivien aikana, muttei raaski maksaa niitä euroja itse.

Töissä sekoittanut lautaselle esimerkiksi punaisten hintalappujen vanhaa maksalaatikkoa, kaalisalaattia, öljyssä ja chilissä maustuneita fetajuustokuutioita, todella härkiintyneen hajuista einespakkauslohikuutioita, sekoittaa sen mössöksi ja sitten lämmittää tuota mössöä lautasella mikrossa pari minuuttia. Voitte kuvitella että kaikki lähtee toimiston ruoka- ja kahvitilasta pois kun haisee sen verran järkyttävälle ja se katku leviää joskus sinne toimistotiloihin, ja sinne ei mitkään ruuan hajut ensinnäkään kuulu. Noista hajuista on kaksi henkilöä saaneet astma ja migreenikohtaustakin parisen vuotta sitten.

Joku joskus ystävällisesti asiasta mainitsi että "aika paljon lähtee tuota hajukäryä joskus sun ruuista kun lämmität että pitäisiköhän lisätä vähän ilmastointia", niin hän kilahti ja alkoi syyttää työpaikkakiusaamisesta, vaikka hän on se joka hajuilla kiusasi! Sitä paitsi itse kehtasi valittaa muiden "liian halvan ja huonon hajuisista hajuvesistä kun hän itse sentään käyttää vain kallista Chanelia ja Dioria", eikö sekin ole kiusaamista?

Onneksi on ollut etätyömahdollisuus ja jatkuu, niin on päässyt välttelemään moista hajuhaittaa.

" koska ei raaski maksaa hyvästä, terveellisestä lounaasta"

Ei siis syö työpaikkaruolassa sen "hyvää ja terveellistä" lounasta?

Vain jos joku muu tarjoaa.

Raahaa mössöt töihin.

Eikö opiskelijat ole tuollaisia että säästää jossain ruuassa, syövät makaronia ja nuudeleita, jos säästävät rahaa johonkin muuhun. Siksi ihmettelen moista lähes keski-ikäiseltä.

Luulet olevasi jotenkin suhteessa parempi ihminen kun syöt lounaisruokaloiden "hyviä ja terveellisiä" lounaita? Maksat itse ylihintaa halvoista ja huonoista raaka-aineista tehdyistä mössöistä.

Vierailija
22/54 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä v i tt u on foodie? :D Joku joka tykkää juuri niista ruoista joista ap tykkää?

Ah, vois iskeä maksalaatikon mikroon. Kylkeen hiukan paistettua HK:n sinistä.

Eikö se ole se ässän nettisivu, josta tilataan ostoskassit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit varmaan ihmetellyt minua kun luulin ottaneeni jääkaapista oikean rasian ja lounaalle päästyäni näin eväsrasiassani pelkkää jauhelihakastiketta. Pakkohan se oli nälkäänsä lämmittää, enkä kokonaan pystynyt pelkkää kastiketta syömään.

Ihmeellisen paljon ihmiset syö purkkitonnikalaa töissä ja sit ne rasiat haisee siellä roskakaapissa.

Vierailija
24/54 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä v i tt u on foodie? :D Joku joka tykkää juuri niista ruoista joista ap tykkää?

foodie

/ˈfuːdi/

Ääntämisohjeet

noun

INFORMAL

a person with a particular interest in food; a gourmet.

"he is an avid foodie and successful restaurateur"

Vierailija
25/54 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, mä söin just paahtoleipää jossa päällä ketsuppia, valkosipulijauhetta, oreganoa, juustoa ja koko komeus lämmitetty mikrossa. Mutta olenkin kotona niin en loukkaa ketään foodieta.

Vierailija
26/54 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ravitsemus- tai terveysalalla että sinulla on meriittejä puuttua muiden syömiseen vai oletko niitä jotka vain päättivät olevansa parempi kuin muut?

Vierailija
27/54 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

foodie

/ˈfuːdi/

Ääntämisohjeet

noun

INFORMAL

a person with a particular interest in food; a gourmet.

"he is an avid foodie and successful restaurateur"

Onko henkilö joka kiinnostunut rinnoista sitten boobie?

A person with particular interest in boob(s).

Vierailija
28/54 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo vielä mitään!

Mun keski-ikää lähenevä työkaveri pistänyt palkkansa merkkilogotuotteisiin, ja kauneushoitoloihin, sekä kampaajalle ja kertakäyttövaatteisiin, on avoin rahankulutuksensa suhteen kun aina lesoilee mitä osti ja paljonko ne merkit maksoi, mutta ruokansa on ihan järkyttävää kuraa ja raahaa sitä mukaansa töihin koska ei raaski maksaa hyvästä, terveellisestä lounaasta, eli mieluummin ostaa monta kappaletta yli tonnin arvoista merkkilaukkua, tai viidensadan kengät jota ei sitten raaski käyttää ettei kulu, kuin että maksaisi muutaman euron lounaasta ja meillä on todella hyvä lounasravintola samassa korttelissa! Käy siellä mielellään jos joku muu maksaa yritystilaisuuksissa kuten koulutuspäivien aikana, muttei raaski maksaa niitä euroja itse.

Töissä sekoittanut lautaselle esimerkiksi punaisten hintalappujen vanhaa maksalaatikkoa, kaalisalaattia, öljyssä ja chilissä maustuneita fetajuustokuutioita, todella härkiintyneen hajuista einespakkauslohikuutioita, sekoittaa sen mössöksi ja sitten lämmittää tuota mössöä lautasella mikrossa pari minuuttia. Voitte kuvitella että kaikki lähtee toimiston ruoka- ja kahvitilasta pois kun haisee sen verran järkyttävälle ja se katku leviää joskus sinne toimistotiloihin, ja sinne ei mitkään ruuan hajut ensinnäkään kuulu. Noista hajuista on kaksi henkilöä saaneet astma ja migreenikohtaustakin parisen vuotta sitten.

Joku joskus ystävällisesti asiasta mainitsi että "aika paljon lähtee tuota hajukäryä joskus sun ruuista kun lämmität että pitäisiköhän lisätä vähän ilmastointia", niin hän kilahti ja alkoi syyttää työpaikkakiusaamisesta, vaikka hän on se joka hajuilla kiusasi! Sitä paitsi itse kehtasi valittaa muiden "liian halvan ja huonon hajuisista hajuvesistä kun hän itse sentään käyttää vain kallista Chanelia ja Dioria", eikö sekin ole kiusaamista?

Onneksi on ollut etätyömahdollisuus ja jatkuu, niin on päässyt välttelemään moista hajuhaittaa.

Mistä sinä tiedät syökö hän omia eväitä siksi että säästää rahaa, vai koska pitää niistä omista eväistään?

Käytkö ihan täysillä? Mikä sinä luulet olevasi sanomaan mihin toiset saavat rahansa käyttää ja mitä kenenkin pitää syödä? Taitaa riivata kateus työkaverin leveästä elämäntyylistä.

Ja kyllä on kiusaamista alkaa mussuttaa toisen eväiden hajusta. Jos ilmastoinnin kanssa on ongelmia, oikea osoite mussutukselle on esimies, ei työkaveri.

Vierailija
29/54 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen myös miksi jotkut syövät eineseväitä lounastauolla, kun toimiston vieressä useita lounaspaikkoja meillä lounaskortti käytössä. Säästöä tuosta ei nyt paljoa tule ja lounaspaikoissa voisi täyttää puolet lautasesta salaatilla ja saa vähän happeakin. Kyllä sen huomaa, jos ruokavalio ei ole kunnossa.

Vierailija
30/54 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se sua kaivelee, jos joku vetelee vaikka pahvin palasia, syö sinä vaan just oikein kypsytettyä rotueläinvauvaa tuoresuolattuna villiyrteillä.. huoh tollanen päteminen ja ylemmyyden kokeminen on aika moukkamaista. 

Vierailija
31/54 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se jännä, kun mulla ei kiinnosta mitä muut syö. Monesti minultakin kysytään mitä juomapullossani on. Miksi?

Joskus jopa kysellään miksi käyn esimiehen luona. Kerron hakevani palkankorotuksen ( ilmeet on näkemisen arvoisia).

Vierailija
32/54 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen myös miksi jotkut syövät eineseväitä lounastauolla, kun toimiston vieressä useita lounaspaikkoja meillä lounaskortti käytössä. Säästöä tuosta ei nyt paljoa tule ja lounaspaikoissa voisi täyttää puolet lautasesta salaatilla ja saa vähän happeakin. Kyllä sen huomaa, jos ruokavalio ei ole kunnossa.

En ole sen jälkeen käynyt läheisessä lounaspaikassa kun näin henkilökunnan kaapivan salaattia asiakkaan jättämästä lautaselta tarjolle.

Vierailija
33/54 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole sen jälkeen käynyt läheisessä lounaspaikassa kun näin henkilökunnan kaapivan salaattia asiakkaan jättämästä lautaselta tarjolle.

Kai ilmiannoit terveysviranomaisille? Tuohan on ihan laitonta touhua.

Vierailija
34/54 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon huomannut että monet työkaverit hämmentyvät kun lounasaikaan nostan alkumaljan ja sen jälkeen alan odottamaan pöytään alkupalojen tarjoilua.

Vierailija
35/54 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisikos jotain konkreettisia ohjeita mitä siinä mikrossa saa lämmittää ettei haise pahalle? Kaikki ruoka mikrossa lämmitettynä haisee jonkin verran ja mikä toisen nenään haisee pahalle, ei toisen nenään haise juuri miltään. Vai onko tässäkin nyt asialla nämä hajuherkät, joiden mielestä kaikki mikä maailmassa vaan voi jollekin haista on suuri loukkaus heitä kohtaan ja saa aikaan migreenit ja astmat. Niin että mikä nyt sitten on sellainen taatusti hajuton ruoka, jota saa mikrossa lämmittää? Vesi?

Vierailija
36/54 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai ilmiannoit terveysviranomaisille? Tuohan on ihan laitonta touhua.

Olen kaupungintalolla töissä ja kerroin tästä kaupungin terveystarkastajalle.

Vierailija
37/54 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työväenluokka syö huonosti

Riippuu duunarista. Ei kaikki duunarit ole lihavia autolla joka paikkaan liikkuvia pullansyöjiä.

Vierailija
38/54 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Corona. 😂

Vierailija
39/54 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisikos jotain konkreettisia ohjeita mitä siinä mikrossa saa lämmittää ettei haise pahalle? Kaikki ruoka mikrossa lämmitettynä haisee jonkin verran ja mikä toisen nenään haisee pahalle, ei toisen nenään haise juuri miltään. Vai onko tässäkin nyt asialla nämä hajuherkät, joiden mielestä kaikki mikä maailmassa vaan voi jollekin haista on suuri loukkaus heitä kohtaan ja saa aikaan migreenit ja astmat. Niin että mikä nyt sitten on sellainen taatusti hajuton ruoka, jota saa mikrossa lämmittää? Vesi?

Jos joku valitti ruokani hajuista käskin ruokalasta ulos.

Minulle ei ryppyillä.

Vierailija
40/54 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Foodie= Prisman verkkoruokakauppa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän