Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten välttää huonot vuokralaiset?

Vierailija
03.11.2021 |

Pitäisi laittaa kämppä vuokralle mutta vähän pelottaa. Välillä kun lehdistä saa lukea näistä vuokralaisista jotka on laittanut kämpän uuteen uskoon ja jättäneet vuokran maksamatta ynnä muuta. Onko se vain tuurista kiinni vai voiko asialle tehdä jotain? Onko ainoa mahdollisuus jättää Kelan asiakkaat ulkopuolelle? Etsiä vain työssäkäyviä joilla on varmasti luottotiedot kunnossa.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vuokralainen maksaa vuokran ajallaan ja pitää asunnon kunnossa. Hyvä vuokralainen myös uskaltaa ilmoittaa, jos on jotain korjattavaa asunnossa eli vuokranantajan pitää kannustaa ilmoittamaan jo asumisen aikana näistä vioista. Vuokralaisen myös tavoittaa, jos on jotain asiaa, eli vastaa viesteihin. Jos vuokralaisen maksukyky heikkenee, niin yleensä haluavat itse vaihtaa halvempaan asuntoon, ei pidä väkisin sitoa pitkään vuokrasuhteeseen, vaikka näitä aikaisintaan vuoden päästä irtisanottavia sopimuksia näkee. Tavalliset ihmiset, mielellään työssäkäyvät, ovat ihan ok.

Vierailija
22/34 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyydä entisen vuokranantajan numero ja soita heille?

Tämä on hyvä ja juttele uuden vuokralaisen kanssa kunnolla.

Itse otin 3v sitten vuokralle opiskelevan naisen, jolla pieni lapsi ja hänellä oli luottotiedot menneet vaikean elämäntilanteen vuoksi.

Nyt tosiaan 3v taaksepäin ja vuokra on maksettuna tililleni aina ollut ajallaan.

Asunnossa olen kerran käynyt lähiaikoina ja asunto oli todella kaunis ja siisti.

Soitin entiselle vuokranantajalle, joka kehui ex vuokralaistaan kovasti.

Älkää olko liian tuomitsevia, jos luottotiedot ovat menneet.

On nykyään aika yleistä.

Monilla, joilla on luottotiedot menneet, ei kuitenkaan ole yhtään perintää vuokrasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse luottotiedottomana sain asunnon, isäni tuli vuokratakaajaksi . Tapasin myös vuokranantajan, hän kysyi työstäni. Sopimus syntyi nopeasti ja kaikki mennyt hyvin. Vuokran olen maksanut aina ajoissa.

Vierailija
24/34 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa muita kuin huonoja vuokralaisia.  Ovat korkeintaan työväenluokkaa.

Vierailija
25/34 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut 25 vuotta nyt samassa vuokra-asunnossa, sama omistaja koko ajan.

Ihmistyyppinä ja olemukseltani kuulun todennäköisesti juuri niihin, joille kukaan ei haluaisi vuokrata. Olen tällainen taiteilijarenttu.

25 vuotta olen maksanut vuokran päivälleen.

Muuttaessani 90-luvulla ei luottotietoja tarkistettu, koska se ei ollut silloin edes vielä tapana. Ei tainnut olla edes koko rekisteriä vielä silloin nykyisessä merkityksessä. Soitin välitystoimistoon 90-luvun puolivälissä puhelinkopista, sain kolme osoitetta, kävin tsekkaamassa ja otin tämän. Työttömänä. Ei sillä ollut silloin mitään merkitystä. Silloin oli rento ja luottava meininki verrattuna nykyaikaan, vanhaa Suomea vielä.

Myöskään vakuutusta ei vaadittu. Ei ollut silloin tapana sekään.

Vierailija
26/34 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottotietojen tarkastaminen on tietty olennaista, mutta ei kerro kaikkea. Eräs luottotiedoton on sitä mieltä, että varminta on ottaa luottotiedoton. He kun eivät helpolla saa asuntoa, ja kun sellaisen saavat, tietävät sen olevan sellainen lottovoitto, ettei niiden maksujen kanssa sekoilla.

Minulla on ollut ongelmia vuokralaisen kanssa. Seuraavan kerran otan välitysfirman kantamaan riskit.

Vierailija
27/34 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vuokraa tupakalta haisevalle. Tällä suljet pois 90% huonoista vuokralaista.

Vierailija
28/34 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokralaiset ovat syystäkin kakkosluokan kansalaisia, pahanhajuisia moniongelmaisia pikku paskiaisia.

Vierailija
29/34 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

laita kuuden kuukauden takuu vuokra.

Vierailija
30/34 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

laita kuuden kuukauden takuu vuokra.

Valitettavasti laitonta. 3kk vuokraa vastaava summa on maksimi. Huoneenvuokralaki.

Vierailija
31/34 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luottotietojen tarkastaminen on tietty olennaista, mutta ei kerro kaikkea. Eräs luottotiedoton on sitä mieltä, että varminta on ottaa luottotiedoton. He kun eivät helpolla saa asuntoa, ja kun sellaisen saavat, tietävät sen olevan sellainen lottovoitto, ettei niiden maksujen kanssa sekoilla.

Minulla on ollut ongelmia vuokralaisen kanssa. Seuraavan kerran otan välitysfirman kantamaan riskit.

Ei se välitysfirma mitään riskiä kanna.

Itselläni ainoa ongelmallinen vuokralainen on ensimmäinen vuokralaiseni, otin välitysfirman kautta. Sen jälkeen kun olin teettänyt rempan koko kämpässä, päätin että tästä lähtien valkkaan itse vuokralaiseni. En ole koskaan tarkastanut luottotietoja, luotan ihmistuntemukseeni.

Kaksi edellistä vuokralaista ovat olleet yksinhuoltajaäitejä (mulla on kolmio vuokralla), töissä käyviä. Vuokrat on tulleet päivälleen ja asunto on tosi kaunis. Nyt asuva teki pintaremontin sinne, minä maksoin tarvikkeet. Teki saunastakin todella hienon, irroitti ja käsitteli lauteet. Harmi vaan kun miehet vie ne muutaman vuoden sisällä :) 

Vierailija
32/34 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faktojen tarkastuksen jälkeen (luottotiedot, työsuhde/opiskelu) on pakko luottaa omaan ihmistuntemukseen.

Itse pyrin suosimaan keski-ikäisiä naisia. Lapset ovat lentäneet pesästä, turha mies on heitetty pihalle eikä uudelle ole tarvetta. Todennäköisesti työuraakin takana sen verran, että tulot ovat vakaat vaikka ei välttämättä suuret.

= TÄYDELLINEN vuokralainen. Naiset harvemmin alkoholisoituvat ja syrjäytyvät, lapset eivät aiheuta tuhoa tai melua, ei muuta uuden miehen takia ja arvostaa enemmän kotia kuin baaria.

Nykyinen vuokralainen on juuri tällainen, tulen hänen kanssaan hyvin toimeen ja hän pitää asunnosta huolta. Asunto remontoitu täysin muutama vuosi sitten, joten kummallekin ihan hyvä diili: hän saa uudehkon asunnon ja minä tälle hyvän hoitajan. Ainoa pelko on se, että hän menee ja haluaa eläkkeelle jäädessään muuttaa maalle (ja jättää minut).

Vierailija
33/34 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiössämme osakehuoneiston omistaja on vuokrannut asunnon Kelan asiakkaalle maahanmuuttajalle perheelliselle miehelle. Heti perheen asuntoon muutettua alkoi kannabiksen haju olla lähes päivittäistä ja muutakin häiritsevää on ilmennyt. Ilmeisesti huumekauppaa, epämääräistä väkeä on alkanut liikkua talomme lähistöllä ja muutakin ihmetystä herättävää. Poliisilta emme saa apua kiireisiin vedoten. Itse olemme yrittäneet asiaa selvittää kyseisen perheen kanssa, tuloksena on ollut rasisti syytökset ja asian kieltäminen vaikka todisteita on.

Vierailija
34/34 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli vuokralainen Vuokraturvan kautta asunnossani, kun asuin itse ulkomailla. Suosittelen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi