Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi tavoitellaan VIRAALIhittiä?

boomeri kyselee
03.11.2021 |

Aamutelkkarissa puhuttiin jostain videopätkästä tai valokuvasta, joka meni viraaliseksi.
Kuulosti siltä, että viraalihitti on jotenkin harvinaista ja tavoiteltavaa.
Kertokaa ihan puhtaasti tietämättömälle boomerille, että miksi?
Saako se tekijä siitä rahaa sen mukaan, kuinka moni on nähnyt valokuvan, vai miksi?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh, eikö kukaan tiedä?

Vierailija
2/8 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerää koko viraalisuus, kun täälläkään ei näköjään kukaan tiedä mitä sillä oikein tavoitellaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä täällä taas. Taidatte tekin olla boomereita koko porukka, kun kukaan ei edes avaa tätä ketjua.

Vierailija
4/8 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
5/8 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha. Kovin pitkään jos vielä jatkan tätä yksinpuhelua, niin tästä aloituksestani taitaa tulla viraalihitti.

Vierailija
6/8 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haa, on olemassa joku toinenkin, jonka jutut eivät kiinnosta ketään! :)

Olen itsekin ihmetellyt tuota viraaliasiaa ja päätynyt siihen, että jotkut innostuvat viraaleistaan sen vuoksi, että on kivaa, kun kaikki katsoo. Ne, joiden taustalla on mainostajia piilossa tai näkyvissä, saavat viraaleistaan aineellista hyvää.

Vierailija
7/8 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Noin se varmaan on.

Kiva hengata täällä palstalla, kun mun jutuista ei kukaan tykkää, eikä mulle kommentoi kukaan. 

Kiitos siis sinulle vastauksesta, olet piristävä poikkeus!

Vierailija
8/8 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viraaliksi pääseminen tarkoittaa hetkessä julkkikseksi nousua. Vähän kuin entisaikaan joku elokuvaohjaaja olisi nähnyt sinut kadulla, pyytänyt pääosaksi uusimpaan leffaansa ja leffasta tulisi jymymenestys. Siinä kun on kaikkien huulilla niin sponsorisopimuksia yms tulvii edestä ja takaa eikä tarvitse miettiä toimeentuloaan. Mutta viraalihitit ovat tähdenlentoja (kun uusia tulee jatkuvasti), joten jos sitä saamaansa huomiota ei osaa hyväksikäyttää niin nopeasti taantuu taas tavikseksi.

Suomessa hyvä esimerkki on Hydraulic press channel. Tekivät muutaman murskausvideon youtubeen ihan huvin vuoksi, mutta katsojat pyörivät sadoissa jos niissäkään ja vähän unohtivat koko kanavan. Sitten paperivideo jaettiin redditiin, jossa siitä tuli viraalihitti ja parissa päivässä video sai miljoonia katsojia. Osasivat brändätä itsensä hyvin ja nykyään tekevät projekteina mitä mieleen juolahtaa, ja selvästi nauttivat tekemisistään.

Tähdenlennosta tulee mieleen kielinainen. Pääsi amerikkoihin asti tekemään uraa, mutta ryssi hommansa eikä nykyään tästä kuule muuten kuin pakollisista lehtijutuista, joissa yleensä on sekoillut jotain.