teillehän tulee nuoret perinnöt vanhemmiltanne
Ja osalle erittäin isot vielä. Ja vaan siksi että vanhempi polvi oli säästäväinen.
Kommentit (92)
Joillekin tulee ja joidenkin perintö on purkutasoinen rötiskö maalaiskunnassa ja soutuvene.
Vierailija kirjoitti:
Joillekin tulee ja joidenkin perintö on purkutasoinen rötiskö maalaiskunnassa ja soutuvene.
Viime kesänä nekin menivät hyvin kaupaksi ja kohtuu hinnalla.
Ei tule perintöä, on narsisti vanhempana, joka kaikin tavoin pyrkii tuhoamaan lapsensa ja kiusaamaan niitä. On tehnyt testamentin jossa omat lapset ei saa mitään. (Jos alkaa sitten riitauttamaan niin lakiosan kai voisi saada, muttei välttämättä sitäkään sillä omaisuuden siirto on jo käynnissä).
Suurissa ikäluokissa muuten on narsisteja noin kolme kertaa muuta väestöä enemmän. Tästä oli juuri artikkeli terveyslehdessä joku aika sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilkku metsää ja ränsistynyt talo syrjäkylillä jota kukaan ei huoli. Rahat menee hautajaiskuluihin ja laskuihin. Eipä ole kovasti iloa. Toivottavasti käyttävät rahansa itse hyvinvointiinsa eikä turhaan jätä perintojä.
Syrjäkylillä ne on onneks kuitenki omalla tontilla. Tonteista saa aina louvoo vaikka talo ois läpimätä
Louvoo? Eihän niitä kukaan tuolta osta ja perintöverot on sen verran mellevät ettei kannata ottaa edes vastaan.
Takuuvarmasti ostaa., kunhan hinta on kohdillaan, ja tuosta sun kirjotuksesta vois luulla että perintövero vois olla yli 100%.
Niin, se hinta vaan ei sitten kata edes niitä perintöveroja.
Ei tule kaikille, koska joidenkin vanhemmat elävät edelleen 1800-luvun maatalousyhteiskunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viime kesänä nekin menivät hyvin kaupaksi ja kohtuu hinnalla.
Ei ainakaan täällä etelä-karjalassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilkku metsää ja ränsistynyt talo syrjäkylillä jota kukaan ei huoli. Rahat menee hautajaiskuluihin ja laskuihin. Eipä ole kovasti iloa. Toivottavasti käyttävät rahansa itse hyvinvointiinsa eikä turhaan jätä perintojä.
Syrjäkylillä ne on onneks kuitenki omalla tontilla. Tonteista saa aina louvoo vaikka talo ois läpimätä
Ei niitä tontteja kukaan osta, käypä ajeleen Kainuussa, Pohjois-Karjalassa ja muualla harvaan asutuilla seuduilla, ihan selkosilla. Siellä niitä on tönöjä laudat ikkunoissa ja pellot kesannolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Louvoo? Eihän niitä kukaan tuolta osta ja perintöverot on sen verran mellevät ettei kannata ottaa edes vastaan.
Takuuvarmasti ostaa., kunhan hinta on kohdillaan, ja tuosta sun kirjotuksesta vois luulla että perintövero vois olla yli 100%.
Nyt on pakko kysyä että ootko sä käyny ees peruskoulua loppuun?
Joidenkin vanhempien lapset perivät paljon ja toisten vähän, jos lainkaan riippuen niin monenlaisista asioista. Esimerkiksi jos lapsia on lukumääräisesti vanhemmillaan ollut paljon tai vähän, niin perintökin jaettuna tasan kaikkien lasten välillä vaihtelee suuresti per perijä. Eli perintö voi olla suurikin varallisuus, mitä lähdetään jakamaan, mutta perikunnan osakkaita jakamassa monta lasta tai vain yksi lapsi, joka perii kokonaan yksin vanhempansa. Perintöverokin pitää maksaa perijän, jos perittävä varallisuus nousee tietyn rahasumman yli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä tontteja kukaan osta, käypä ajeleen Kainuussa, Pohjois-Karjalassa ja muualla harvaan asutuilla seuduilla, ihan selkosilla. Siellä niitä on tönöjä laudat ikkunoissa ja pellot kesannolla.
Eikö nykyään todellakaan peritä muita kuin röttelöitä?
Yleensähän ne vanhukset ovat joutuneet muuttamaan maalikyliin ja lyöneet mökkinsä lihoiksi jo aikapäivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö nykyään todellakaan peritä muita kuin röttelöitä?
Yleensähän ne vanhukset ovat joutuneet muuttamaan maalikyliin ja lyöneet mökkinsä lihoiksi jo aikapäivää.
Niinpä, yleensä täällä notkuvat ovat "korkeassa asemassa olevia asiantuntijoita" mutta totuuden tullessa esiin ovatkin Kainuun peräkyliltä, lahomökeistä kotoisin olevia työttömiä luusereita.
🤣
Vierailija kirjoitti:
Eipä oo perintöä tulossa. Mummon kuoltua siltä jäi kuudelle lapselleen jaettavaksi joku ~100k muistaakseni. Se raha mikä tuli toiselle vanhemmalleni on tuhlattu jo aikoja sitten. Toisaalta, jos perintö olisikin skipannut yhden sukupolven ja tullut mulle, niin mun olisi pitänyt jakaa se kolmen sisaruksen kanssa. Toiselta puolelta sukua ei ole tulossa mitään.
Näytät olevan ahnetta sukupolvea, tienaa itse rahasi.
Vai että sinun olisi pitänyt saada tuo satatuhatta.
Kaikkea sitä kuulee🐵
Vierailija kirjoitti:
Kenelle tulee ja kenelle ei.
Enkä tiedä lohduttaako se sitten kuusikymppisenä enää hirveästi.
Tuli kuuskymppisenä. Ilahdutti todella paljon. Sain pitää vanhempani pitkään ja surin heitä, mutta samalla oli suuri helpotus siitä että rahahuolet oli takana. Olin nuorena ostanut asunnon lainalla, ja perheen kasvamisen myötä vaihdettiin isompaan, Sitten kun lainat tul maksettua pois ja ostin paremman ja ympäristöystävällisemman auton ja kuukausitulot lisääntyi muutamalla satasella netto, ja laihoja eläkevuosia varten jäi vielä 400 tuhatta. Annoin osan asuntolainakurimuksessa painiville lapsille ja osa jää vanhuudenturvaks.
Minä olen 56 v ja molemmat vanhempani ovat vielä hyväkuntoisia ja golfaavat. Toivottavasti pysyvätkin terveinä elossa vielä pitkään. Saa nähdä, olenko itse vielä silloin hengissä, kun saan perinnän.
Jotta perinnöistä olisi nykypäivänä mitään hyötyä ihmisille esim perheenperustamisiässä, jolloin on menot suurimmillaan, pitäisi yksi sukupolvi aina hypätä yli ja jättää perintö lapsenlapsille. Silloin esim minun lapseni voisi periä isovanhempansa 30-40-vuotiaana.
A Minkä ikäinen ap on?
B Minkä ikäisiä hänen lapsensa ovat?
Niiden perheiden vesat, joihin osui 90-luvun lama kaikista pahiten, eivät tule myöskään saamaan minkäänlaisia perintöjä. Ei näissä perheissä ole edes niitä suvun mökkejä, vanhemmat asuneet vuokralla jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on pakko kysyä että ootko sä käyny ees peruskoulua loppuun?
En vaan perinyt juuri mökin, muutamat tontit, maatilan, peltoa ja metsää.
Tämän perintörahan olisin halunnut käyttää nuoruudessani elämänlaadun parantamiseksi. Nyt tilillä makaa paljon rahaa, koska sitä on haluttu käyttää mahdollisimman vähän meihin lapsiin. Ainoastaan jos itse hyötyy asiasta antoi rahaa, sai anoa esimerkiksi vaatteisiin. Kaipa se sitten jotakin auttaa saada nämä rahat kuuskymppisenä sisaruksien kesken, vaikka tällöin omat rahat.
Olen 46-vuotias. Isovanhemmilta sain 5 vuotta sitten perinnöksi 20 000 € (sama summa viidelle lapsenlapselle) ja äidiltä jäi perinnöksi 100 000 € arvoinen rantakiinteistö kolme vuotta sitten. Isä on pa, joten häneltä ei ole tulossa mitään. Perintöä en ole koskaan odottanut, vaan olen järjestänyt oman elämän siten, että pärjään omillani. ÄIdin kanssa jäi asiat kesken, sitä ei rantakiinteistökään pelasta.