Tavallinen, yleisesti pidetty syötävä, josta ette pahemmin perusta? Minulla mansikka ja tomaatti
En ilahdu, jos saan kesällä mansikoita. Syön ne kyllä, mutta se on pakkopullaa. Tomaatit ovat myös pakkopullaa. Kypsennetyt tomaatit jätän syömättä kokonaan, jos kehtaan.
Kommentit (56)
Nakit, grillattu makkara tai samantyyppiset, joku uunilenkki tms🤮
Mansikoihin minulla on sellainen omituinen suhde että ne maistuvat kyllä minusta hyville mutta ei silti koskaan tee mieli niitä syödä. Eli jos niitä jossain eteen kannetussa annoksessa on tai vaikka kyläpaikassa tarjotaan niin hyvältä maistuu, mutta en koskaan oma-aloitteisesti esim aamiaisbuffetissa niitä valitse saati kotiin osta.
Tonnikala, minulla on laihdutusajoilta tullut tonnikalatrauma kun tuli usein syötyä suoraan purkista. Laihtui hyvin mutta nyt en enää pysty syömään, varmaan liikaa tuli syötyä aikoinaan. Ei vaan pysy sisällä vaan oksennan tosi helosti.
Täytekakut eli kermakakut varsinkaan mansikkakakut.
Katkaravut on kaameinta mitä tiedän 🙊
Lisäksi en pysty voileivän päälle laittamaan mitään voita tai margariinia, en ole käyttänyt lapsuuden jälkeen (nyt ikää 48v). Hassuinta on, että olen löytänyt miehen rinnalleni joka myöskään ei käytä leivän päällä voita tms. Kun meille syntyi lapsi niin piti oikein opetella ostamaan margariinia.
Ökäyksen saa jo näky voisilmästä puurossa tai voisilmäpulla.
Nirsot ihmiset ovat rasittavia tapauksia. Yäk sitä ja yäk tätä, toivottavasti ette koskaan näe nälkää ja koe puutetta..
Graavilohi, silakatyms kala, aika suppeaa muutenkin mun kalan syönti. Inhottavan tuntuisiakin valmistaa. Syödessä pakko tilsiä pieneksi ettei vaan olis ruotoja.
Yhden kerran oon ollut kesällä mukana kalassa, kokoajan toivoin ettei vaan tulisi kalaa, tietenkin tuli. Yök minkä tuntunen se kala on. Tietysti niitä kaloja oli illalla pöydässä, isäntäväki vielä hehkutti kun saatiin pöytään kalaa ja on hyvää kun itse pyydetty. No ei ollut, kohteliaisuudesta yhden ahven fileen maistoin. Onneksi oli tehneet myös kunnon karjalanpaistia, se maistui.
Bataatti. Maistuu jotenkin muoville, liian makea.
Vierailija kirjoitti:
Nirsot ihmiset ovat rasittavia tapauksia. Yäk sitä ja yäk tätä, toivottavasti ette koskaan näe nälkää ja koe puutetta..
Tätä on tosi rasittava kuunnella nirsona ihmisenä. Luuletko, että huvikseni en tykkää jostain ruuista?? Nirsous on myös nirsolle ongelma. Yritän aina olla kohtelias ja aiheuttaa mahdollisimman vähän mielipahaa muille. Yhtenä jouluna sukulaisten luona yökkäsin, koska jouduin syömään perunalaatikkoa. Olisin halunnut vajota maan alle. Olisin valmis maksamaan, että saisin nirsouteni loppumaan! En tarvitse sinunlaisiasi ilkeilijöitä arvostelemaan minun ongelmaani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä on tosi rasittava kuunnella nirsona ihmisenä. Luuletko, että huvikseni en tykkää jostain ruuista?? Nirsous on myös nirsolle ongelma. Yritän aina olla kohtelias ja aiheuttaa mahdollisimman vähän mielipahaa muille. Yhtenä jouluna sukulaisten luona yökkäsin, koska jouduin syömään perunalaatikkoa. Olisin halunnut vajota maan alle. Olisin valmis maksamaan, että saisin nirsouteni loppumaan! En tarvitse sinunlaisiasi ilkeilijöitä arvostelemaan minun ongelmaani.
Ei se välttämättä ole nirsoutta, vaan joku ruoan koostumus voi yökäyttää. En pysty syömään helposti jogurtteja ja vanukkaita, koska koostumus yökäyttää jostain syystä nykyään. Niiden maussa ei ole sinänsä vikaa.
- Kahvi
- Olut
- Lohi
- Pulla
- Piparkakut
Banaaneista en pidä. Voin arvata, että tämä saattaisi juontaa lapsuudestani. Mummolaan mentiin bussilla mutkaisia pikkuteitä ja kärsin matkapahoinvoinnista. Ja sitten äiti kaivoi eväspussin esiin ja eväänä oli yleensä ainakin banaaneja... Hyytelöpäällyste kakuissa on toinen yhhhh. En vain tykkää.
Sipuli. Hyvin pieneksi hienonnettuna kauan muhineessa ruoassa se vielä menee, kun sitä ei huomaa, mutta jotkut bolognesen seassa hampaissa rapisevat sipulinpalat... hrrr.
Toinen on puuro, sen löllö koostumus tuntuu suussani ihan kamalalta.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki makea. Ihmiset eivät vaan voi käsittää, etten pidä pullista, kakuista tai jäätelöstä.
Kyllä käsitetään, useimmat holistit eivät tykkää makeasta, alkoholi riittää mielihyvään. Sitten toinen ryhmä on vaihdevuodet ylittäneet naisihmiset joilla johtuu naishormonien vähenemisestä, harvemmin miehetkään on persoja makealle.
Kaikki keksit ja piparkakut. Liian makeita ja suutuntuma on epämiellyttävä. Viinerit ja pulla menettelevät, jos ei ole päällä raesokeria tai valkoista sokerikuorrutusta.
Silli, mäti, graavikala, katkaravut, feta ja ruusukaalit. Hyi hitto 🤢
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"nirsoilu" saattaa joskus mennä myös syömishäiriön puolelle. Tällainen on esimerkiksi ARFID eli avoidant/restrictive food intake disorder, jota valitettavasti ei suomessa tunnisteta. Itseni kyllä tunnistan hyvin noista kuvauksista, eikä tämä kivaa ole. Kivaa ei ole myöskään kuunnella ihmisten haukkuja siitä, että en jotain pysty tai halua syödä.
Tomaatti. Syön kyllä jos sitä valmiiksi vaikka salaatissa on, mutta en juuri pidä enkä itse osta.
Mansikka minullakin. Hedelmistä etenkin sitrushedelmät, vaikka sitruunan mausta pidän ruoassa ja leivonnaisissa. Muitakaan hedelmiä en juuri ostele, mutta banaani, persikka ja viinirypäleet menevät, jos niitä "tyrkytetään". Kasviksista taas pidän kovasti.
Mausteista en voi sietää rosépippuria. Curryn kanssa hassu, että hajua pidän kauheana, mutta makua hyvänä. :D