Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Xanor 1 mg vaikeaan esiintymisjännitykseeen - onko kokemuksia?

Vierailija
13.01.2015 |

SSRI-lääkkeitä kokeiltiin huonolla tuloksella - nyt on tilannekohtaisena lääkityksenä Xanor 1 mg, lisäksi omatoimisesti kognitiivisen käyttäytymisterapian (CBT) periaatteiden opiskelua negatiivisten ajattelumallien poisoppimiseksi.

Kellään kokemusta...?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On löydettävissä optimiannos, jolla jännitys häviää, mutta pää ei tyhjene ja ajatuksia syntyy normalisti. Joillekin riittää jo puolikas 0,25 mg, toinen tarvitsee useita milligrammoja. Siis hyvin yksilöllistä.

Vierailija
2/47 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrätäänkö bentsoja oikeasti pelkkään jännittämiseen? Minä sain paniikkihäiriöön, sosiaalisten tilanteiden fobiaan ja muuhun paskaan puolen vuoden citalopraami kuurin ja voin sanoa, että ihan paskaa, kohta puoli vuotta syöty, ja ainoa mihin on vaikuttanut on vähentyneet paniikkikohtaukset.. Olen pettynyt lääkkeeseen, odotin toimivan noihin kaikkiin mitä mainitsin.
Siksi kuulostaa oudolta et pelkkään jännittämiseen määrätään xanoreita tjv.

Vierailija
4/47 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärikohtaisia eroja on siinä, millä lääkkeillä oireita yritetään hoitaa.

Vierailija
5/47 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

/

Vierailija
6/47 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaiten esiintymisjännitykseen itselläni auttaa kipulääke Tramal, jo 50 Mg riittää.

Vierailija
7/47 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
8/47 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulemma tuohon lääkkeeseen voi jäädä helposti koukkuun. Ei omia kokemuksia.

Vierailija
9/47 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin Xanoria esiintymisjännitykseen, mutta pienemmällä annoksella (0,25mg tai siitäkin vain puolikas). 1mg on aika iso annos! Pyrin tietoisesti eroon Xanorista, koska huomasin, että se huononsi muistiani ja tuntui tekevän minut jotenkin tyhmemmäksi. En töissä keksinyt ratkaisuja ongelmiin niin hyvin kuin ilman Xanoria ollessani. Vähän kuin olisi ollut pienessä kännissä sen vaikutusaikana.

Nykyään olen jo monta vuotta pärjännyt ilman. Sen sijaan minulla on beetasalpaajaa (Propral), jota saatan joskus ottaa, se vie käsien tärinän ja punastelut pois, eli jännityksen ulkoiset merkit häviävät. Sitten minua ei niin kovasti jännitäkään kun tiedän, ettei minusta sitä huomaa :) Vaikkei se ole mikään rauhoittava lääke.

Vierailija
10/47 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut erittäin pahasti koukussa kys. Lääkkeeseen. Irti pääseminen vei hulluuden partaalle ja noin 2 vuotta aikaa. On niin vahva bentso, että hetken käytettyäni aloin saada entistä pahempia kohtauksia jos en lääkettä ottanut. Siis auttaa varmasti ihan hyvin, mutta kannattaa huolehtia ettei käytä päivittäin. Xanor on myös melko euforisoiva henkilölle jolla ei ole huume-/ lääketoleranssia.

Vierailija
11/47 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri arvioi, että riskini riippuvuuteen on pieni, absolustina lisäksi ei pitäisi olla päihdehakuisuutta. Ap.

Vierailija
12/47 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinulle mahdettiin määrät 1mg tabletteja? Kokeilitko ensin pienempiä?

Vierailija
13/47 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut lento- ja matkustuspelkoon. Otin neljänä päivänä aamuin illoin ja jo sen jälkeen sain vieroitusoireita. Kaiken lisäksi ei juurikaan auttanut.

Vierailija
14/47 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 18:50"]

Lääkäri arvioi, että riskini riippuvuuteen on pieni, absolustina lisäksi ei pitäisi olla päihdehakuisuutta. Ap.

[/quote]

Minäkin olen lähes absolutisti, mutta olen netti- ja miesriippuvainen

Vierailija
15/47 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on 1mg depot. eli pitkävaikutteinen päivittäin otettava ahdistuneisuuteen. onko sulla se "normi" vai depot?
en tiedä olenko koukussa, mutta annosta piti nostaa alle kuukauden aloittamisesta kun elimistö tottui annokseen eikä se enää auttanut.

mutta hyvä kokemus on se että todellakin auttaa ahdistukseen!!

Vierailija
16/47 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aah, vanha kunnon Xanor <3 <3 <3 muistoja muistoja..

Vierailija
17/47 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko kokeillut beetasalpaajia?

Vierailija
18/47 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 mg määrättiin, koska jännitys arvioitiin pahaksi eikä aiemmat lääkkeet juuri auttaneet. Ei ole Depot. Ap.

Vierailija
19/47 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tädilleni määrättiin Xanoria sosiaalisten tilanteiden pelkoon. Ei auttanut, nykyään hän ei uskalla lähteä kotoa ollenkaan ilman vahvaa Xanoria. Annosta piti koko ajan hilata ylöspäin eikä tuo iso annoskaan nyt enää auta.

Vierailija
20/47 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin lääkäri, en missään nimessä suosisi koukuttavia aineita esiintymiskammoiselle tai sosiaalispelokkaalle. Siitähän se kierre helposti syntyy, kun ottaa kaikkiin pelottaviin sosiaalitilanteisiin lääkettä. Kohta tarvii isomman annoksen ja lisää ja lisää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän