Xanor 1 mg vaikeaan esiintymisjännitykseeen - onko kokemuksia?
SSRI-lääkkeitä kokeiltiin huonolla tuloksella - nyt on tilannekohtaisena lääkityksenä Xanor 1 mg, lisäksi omatoimisesti kognitiivisen käyttäytymisterapian (CBT) periaatteiden opiskelua negatiivisten ajattelumallien poisoppimiseksi.
Kellään kokemusta...?
Kommentit (47)
Kokeilepa varsin Bachin Rescue-remedy sprayta. Voi kuulostaa huuhaalta, mutta minua on ainakin auttanut.
Alpratsolaami on oikein hyvä lääke ahdistukseen. Itse syönyt 6mg/vrk yli vuosikymmenen ajan ja hyvin tehoaa vieläkin.
Meditaatio. Parempi kuin sata bentsoa. Muuttaa aivoja, ei vain vaimenna oireita.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 18:50"]Lääkäri arvioi, että riskini riippuvuuteen on pieni, absolustina lisäksi ei pitäisi olla päihdehakuisuutta. Ap.
[/quote]
En itsekään ole ollut muuhun kuin Xanoreihin koukussa. Outo lääkäri, varmaan tietää että vierotuksessa on nykyään paljon ihmisiä jotka ovat jääneet kipulääkekoukkuun esim.leikkauksen jälkeen. Jokainen voi jäädä koukkuun, jos hyvänolontunnetta lääkkeestä saa.
Bentsot on aivan helvetillisiä vieroittautua. Et tiedä ap ennen kuin kokeilet pyristellä irti.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 20:23"]
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 18:50"]Lääkäri arvioi, että riskini riippuvuuteen on pieni, absolustina lisäksi ei pitäisi olla päihdehakuisuutta. Ap. [/quote] En itsekään ole ollut muuhun kuin Xanoreihin koukussa. Outo lääkäri, varmaan tietää että vierotuksessa on nykyään paljon ihmisiä jotka ovat jääneet kipulääkekoukkuun esim.leikkauksen jälkeen. Jokainen voi jäädä koukkuun, jos hyvänolontunnetta lääkkeestä saa.
[/quote]
Miten sait kipulääkekoukun ja Xanorin sotkettua keskenään?
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 20:36"][quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 20:23"]
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 18:50"]Lääkäri arvioi, että riskini riippuvuuteen on pieni, absolustina lisäksi ei pitäisi olla päihdehakuisuutta. Ap. [/quote] En itsekään ole ollut muuhun kuin Xanoreihin koukussa. Outo lääkäri, varmaan tietää että vierotuksessa on nykyään paljon ihmisiä jotka ovat jääneet kipulääkekoukkuun esim.leikkauksen jälkeen. Jokainen voi jäädä koukkuun, jos hyvänolontunnetta lääkkeestä saa.
[/quote]
[/quote]
En mitenkään, sehän oli esimerkki. On paljon potilaita joilla ei ole alkoholi - tai huumeriippuvuutta mutta jotka tulevat voimakkaasti riippuvaiseksi saadessaan sedatiivi- lääkityksen esim. Fyysiseen kipuun tai vaikkapa esiintymiskammoon, paniikkihäiriöön. Näitä hoidetaan paljon.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 20:39"][quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 20:36"][quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 20:23"]
[/quote]
[/quote]
En mitenkään, sehän oli esimerkki. On paljon potilaita joilla ei ole alkoholi - tai huumeriippuvuutta mutta jotka tulevat voimakkaasti riippuvaiseksi saadessaan sedatiivi- lääkityksen esim. Fyysiseen kipuun tai vaikkapa esiintymiskammoon, paniikkihäiriöön. Näitä hoidetaan paljon.
[/quote]
... Ja riippuvuus voi johtaa yhtä pahoihin elämänhallinnan ongelmiin kuin niillä jotka vetävät samoja nappeja sekavuushakuisesti.
Xanor tuli markkinoille nimenomaan turvalliseksi vaihtoehdoksi diapamille, koska ei aiheuta riippuvuutta. Auttaa myös hyvin krapulaan.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 05:04"]
Puoliso käyttää 3 mg/vrk ja on mennyt ihan vieraaksi ja oudoksi eikä muista mitään Voiko johtua xanorista tuolla annoksella? On riippuvainen koska ei ole pystynyt lopettamaan.
[/quote]
Hengenvaarallinen aine, suoraan helvetistä. Vei mieheni mielisairaalaan, itsemurhan partaalle ja avioero oli hyvin lähellä. Etsikää nopeasti apua riippuvuuden katkaisemiseksi! Vie todellakin muistin ja yksinkertaisiakin asioita tuntui olevan vaikea hahmottaa ja suorittaa. Pitäisi lailla kieltää koko huume.
Maailman paras krapulalääke, mutta pirullinen lopettaa. Olen kokeillut ja viiden viikon helvetillinen tuska nopeassa lopetuksessa. Ei siis krapulaan määrättynä.
Mulla on toiminut alprox muutaman kerran viikossa työelämän esiintymistilanteisiin. Annos ei oo noussut, enkä ole koulussa. Käyttänyt jo 10 v. silloin tällöin. Ilmeisesti en ole addiktoituvaa sorttia
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 18:39"]
Käytin Xanoria esiintymisjännitykseen, mutta pienemmällä annoksella (0,25mg tai siitäkin vain puolikas). 1mg on aika iso annos! Pyrin tietoisesti eroon Xanorista, koska huomasin, että se huononsi muistiani ja tuntui tekevän minut jotenkin tyhmemmäksi. En töissä keksinyt ratkaisuja ongelmiin niin hyvin kuin ilman Xanoria ollessani. Vähän kuin olisi ollut pienessä kännissä sen vaikutusaikana.
Nykyään olen jo monta vuotta pärjännyt ilman. Sen sijaan minulla on beetasalpaajaa (Propral), jota saatan joskus ottaa, se vie käsien tärinän ja punastelut pois, eli jännityksen ulkoiset merkit häviävät. Sitten minua ei niin kovasti jännitäkään kun tiedän, ettei minusta sitä huomaa :) Vaikkei se ole mikään rauhoittava lääke.
[/quote]
Mulla ihan sama. Tosin olen saanut tuon lääkkeen sydäntä suojaamaan. Kärsin rytmihäiriöistä. Huomasin tuon "sivuvaikutuksen" ihan itse aikoinaan ja olen ihan tyytyväinen siihen, koska olen kova jännittäjä. Helpottaa kyllä kun tietää etukäteen, että lääke estää esiintymispelon merkit, eikä pasmat ole niin sekaisin. Suosittelen tätä ap, sitten voit opetella jännityksestä pois pikkuhiljaa jos haluat.
Oöen syönyt Xanoria 11 vuotta. Koukkua en ole huomannut missään vaiheessa.
Korkeintaan olen tuntenut joskus olon normaalia tyhmemmäksi, mutta en tiedä onko sekään ollut tuosta johtuvaa vai muista ongelmista (stressi, masennus).
Söin alkuun depottina 3mg/vrk + tarpeen vaatiessa 0,5mg tabletteja. Noin viiden vuoden kuluttua koin, että uskallan yrittää vähemmällä ja pudottelin annosta 0,5mg kerralla, muutaman viikon välein.
Nykyään syön päivittäin 2x 0,25mg - tosin tuntuu ettei siihenkään ole tarvetta jatkuvana joten olen siirtymässä käyttämään tarpeen vaatiessa - jos lääkäri tähän suostuu.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 21:46"]Aina riittää kauhutarinoita, jolloin unohtuu se suuri enemmistö, jotka käyttävät rauhoittavia lääkärin ohjeiden mukaan ja ongelmitta.
[/quote]
Niin tämä. Sille joka tästä saa hyötyä saa sitä valtavasti, pelastaa käytännössä elämän. Voitte miettiä pitäisikö pelastunut elämä vai jonkun väärinkäyttö painaa enemmän vaakakupissa. Väärinkäyttö ei muutenkaan ala lääkkeistä van yleensä ongelmasta jota lääkitään laittomasti.
Tekeekö tuo joillain olon sellaiseksi että pää on tyhjä? Esimerkiksi ei oikein edes pysty osallistumaan keskusteluun kun ajatuksia ei synny.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 18:38"]
kuulemma tuohon lääkkeeseen voi jäädä helposti koukkuun. Ei omia kokemuksia.
[/quote]
Limukkaan voi myös jäädä koukkuun samoin kuin seksiin sillä hyvää tekee aina mieli ? ja lähde tähän kuulemaasi tarinaan xanorista? Et selvästi paljon lääkkeistä tiedä
Mulla on satunaiseen käyttöön Xanor. 1x 0.50mg. Aika isolta kuulostaa tuo 1mg. Mä nukkuisin sillä viikon. Itse käytän jännityksen hoitoon noin 2 pilleriä per 3kk.