Väitän, että vaatteet näyttävät AINA paremmalta hoikan ihmisen päällä
Ajatellaanpa esim. Didemiä jota te kaikki inhoatte. Kukaan ei voi kuitenkaan kieltää, etteikö hän näyttäisi hyvältä lähes missä vain vaatteessa mitä päälleen pistää. Monesta kuvasta katson, että onpa ihanan näköinen asukokonaisuus, mutta joudun sitten palautumaan maanpinnalle: se ei ikinä näyttäisi noin hyvältä minun päälläni, vaikka olenkin normaalipainoin (57/169). Pitäisi olla todella laiha jos haluaisi olla vaatteet päällä kuuma.
Kommentit (47)
Se johtuu siitä, että muotiteollisuus tekee kaiken muodin laihoille ihmisille.
Saattaa olla totta, mutta kun ne vaatteet ottaa pois, näyttää lihaksikas ja terveen kokoinen kroppa huomattavasti paremmalta ;)
t mies
Isorintaisen superkurvikkaan on myös vaikea pukeutua. Mun päällä kaikki näyttää oudolta, vaikka olisin alipainoinen. :(
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 17:30"]
[/quote]
Karl Lagerfeld sanoi, että vaate lihavan päällä näyttää karmealta. Eli pakko suunitella hoikalle.
Oman painosi perusteella olet kyllä itsekin hoikka.
Kyllä mäkin ajattelen näyttäväni paremmalta hoikkana. Vaatteet istuu ja laskeutuu paremmin kuin pullukkana. Mutta siitä olen eri mieltä, että pitäisi olla laiha ollakseen kuuma. Mun silmissä laihat ei näytä hyviltä, ja pelkillä vaatteilla ei ihminen kuumaksi muutu.
Samaa mieltä. Olen 51/160 ja kaikki näyttää Didemin päällä paremmalta. Laiha näyttää hyvältä missä tahansa yksinkertaisessa vaatteessakin.
Joo. Voin valita täydelliset vaatteet, ihanan asukokonaisuuden, hyvin istuvan mallin, eikä se ikinä näytä päälläni yhtä hyvältä kuin perus hm-vaatteet näyttävät näiden 50-kiloisten tylleröiden päällä.
Katkera?
Oh yes.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 17:35"]
Kyllä mäkin ajattelen näyttäväni paremmalta hoikkana. Vaatteet istuu ja laskeutuu paremmin kuin pullukkana. Mutta siitä olen eri mieltä, että pitäisi olla laiha ollakseen kuuma. Mun silmissä laihat ei näytä hyviltä, ja pelkillä vaatteilla ei ihminen kuumaksi muutu.
[/quote]
Joo, olen mä semihoikka. Tai en hoikka, vaan normaali. Sitä juuri yritän sanoa: normaalipainoinen on liian iso näyttääkseen hyvältä muotivaatteissa, ja se on ihan perseestä! Kuten joku tossa sanoikin, ilman vaatteita normaalipainoiset vie voiton.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 17:32"][quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 17:30"]
[/quote]
Karl Lagerfeld sanoi, että vaate lihavan päällä näyttää karmealta. Eli pakko suunitella hoikalle.
[/quote]
Ja välimuotoa ei ole??????
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 17:39"][quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 17:35"]
[/quote]
Joo, olen mä semihoikka. Tai en hoikka, vaan normaali. Sitä juuri yritän sanoa: normaalipainoinen on liian iso näyttääkseen hyvältä muotivaatteissa, ja se on ihan perseestä! Kuten joku tossa sanoikin, ilman vaatteita normaalipainoiset vie voiton.
[/quote]
Ei, vaan pelkät laihat ei näytä ilman vaatteita hyvältä vaan treenattu normaalipainoinen. Se että painosi on normaali, ei tarkoita että näytät alasti paremmalta kuin laiha ihminen. Se että olet treenattu missä tahansa painossa tarkoittaa että luultavasti näytät hyvältä alasti.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 17:41"]
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 17:32"][quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 17:30"] Se johtuu siitä, että muotiteollisuus tekee kaiken muodin laihoille ihmisille. [/quote] Karl Lagerfeld sanoi, että vaate lihavan päällä näyttää karmealta. Eli pakko suunitella hoikalle. [/quote] Ja välimuotoa ei ole??????
[/quote]
Ilmeisesti ne, jotka eivät ole huippumallin mitoissa, ovat muotimaailman silmissä läskejä.
No vartalonmalli vaikuttaa kyllä aika helvetin paljon. Olen itse todella hoikka, mutta mallia tikku. Normaalipainoisella, tiimalasivartaloisella kaverillani kaikki näyttää huomattavasti paremmalta.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 17:39"]
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 17:35"]
[/quote]
[/quote]Jos satun katselemaan muiden naisten pukeutumista irl (kuvathan voi huijata), niin kyllä ne vaatteetkin näyttävät paremmilta normaalipainoisilla. Laihoissa huomio kiinnittyy vain alipainoon, ja silloin on aivan sama mitä designriepua on päällensä vetänyt.
Myös erityisen isot rinnat harvoin näyttävät hyvältä vaatteissa. Joko liian tyrkky, tai piilotettuna saavat henkilön näyttämään pulskemmalta kuin onkaan.
Enkä tarkoita, että vika olisi normaalipainoisissa tai isokokoisissa naisissa (en siis sano, että meidän pitäisi laihduttaa näyttääksemme hyvältä), kirjoitin vaan ulos tekemäni surullisen havainnon. Miten kauneusihanteet pääsee meidän korvien väliin.
ap
Voi olla tottakin, että vaatteet näyttävät paremmilta laihoilla, mutta jos vaate on malliltaan sopiva, niin ei tartte muistuttaa tyhjää heinäseivästä ollakseen hyvännäköinen. Ja toisekseen, näytimmepä sitten miltä tahansa, niin kyllä meidän vankkatekoistenkin on vain vaatteet päällemme puettävä. Ei näissä keleissä oikein tarkene peppu paljaana. Ei edes läski lämmitä riittävästi!
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 17:41"]
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 17:32"][quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 17:30"] Se johtuu siitä, että muotiteollisuus tekee kaiken muodin laihoille ihmisille. [/quote] Karl Lagerfeld sanoi, että vaate lihavan päällä näyttää karmealta. Eli pakko suunitella hoikalle. [/quote] Ja välimuotoa ei ole??????
[/quote]
Minun mielestä kyllä, mutta Lagerfeld voi ajatella toisin. Jos hän sanoo, että tosi hoikkien mallien sanominen anorektikon näköiseksi on vain lihavien propagandaa, niin hänen naisihanne on ehkä toisenlainen kun minulla.
Alapeukkuja, muttei kunnollisia vasta-argumentteja? Alapeukuttavatko vain ihmiset, jotka tietävät väitteen olevan totta, mutta jotka samalla pahoittavat mielensä?
Hear, hear. Valitettava totuus.