Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apuja, tänään pitäisi keskustella jatkosta miehen kanssa. PITKÄ sepustus.

Vierailija
13.01.2015 |

Ollaan tapailtu parisen kuukautta nyt. Sain alusta asti miehestä oudon kuvan. Hän oli heti muuttamassa meille, olisi pitänyt olla 24/7 yhdessä. Jatkuva piereskely ja röyhtäily alkoivat toisilta treffeiltä. Hän kulki myös rikkinäisissä vaatteissa. Hän puuttui kotonani kaikkeen ruoanlaitosta alkaen ja oli sitä mieltä että hän tekee asiat paremmin. Neuvoi minua kolmen lapsen äitiä kaikessa mahdollisessa.

Alusta asti hän puhui taukoamatta myös exästään. Siellä tulee laukattua jatkuvasti, ja joulun asui entisessä perheessään, muutenkin viettää siellä öitä kuulemma lasten takia. Isot lapset (6-13v) eivät voi tulla isän pieneen kämppään, ja ovat niin takertuneita äitiin, että tämä järjestely on kuulemma paras. Exä tarvitsee koko ajan remppamiestä ja muutenkin viettävät aikaa yhdessä. Mies menee vanhaan kotiinsa samalla tavalla kuin ennenkin, mutta heillä ei ole enää suhdetta. Kai.

Miehen puheet kulkevat samaa pinttynyttä rataa: ruoanlaitto ja tarjousten perässä juokseminen Lidlissä ja Prismassa, ex, eräs vapaa-ajaviettopaikka luonnossa jossa pitäisi istua joka viikko grillaamassa. Hänellä on pari kaveria, jotka ovat myös jumiutuneet tiettyihin maneereihin. Kiinnostusta muuhun maailmaan tai ihmisiin ei ole. Keskustelu ei ole kovinkaan monipuolista. Hän jumittaa menneessä aivan liikaa ja pitää kiinni neuroottisesti vanhoista kuvioista vaatteistaan ja exästä lähtien.

Miehellä oli työpaikkaromanssi vuosi sitten, joka kesti kaksi viikkoa. Jatkuvasti mies puhui myös tuosta työpaikan naisesta ja haukkui häntä. Miehen mielestä suhteessa oli jotain epäselvyyttä, ja niinpä hän piinasi naista koko vuoden erilaisilla tapaamisehdotuksilla ja nolasi häntä työpaikalla. Minulle mies lähetti jostain syystä noita naisen kanssa käytyjä mailikeskusteluja. Niissä nainen pyysi miestä jättämään rauhaan.

Otin yhteyttä naiseen, ja nainen sanoi että miehellä ei todellakaan ole kaikki muumit laaksossa. Heti piti olla koko ajan yhdessä, ei olisi saanut meikata, tarjousten perässä piti juosta eikä nainen olisi saanut käyttää omia rahojaan miten halusi. Nainen varoitti minua miehestä.

Mies oudoksuu erilaisia ihmisiä ja elämäntapoja. Minäkin olen eläväisenä ihmisenä ollut melkoinen kauhistus ja ihmettelynaihe, jopa epäilyttävä. Jopa käyttämäni stringit ovat saaneet epäuskoista ihmettelyä: "Ikinä en ole kenenkään nähnyt tuollaisia käyttävän, eihän noihin naruihin mene edes kangasta, mikä niissä edes maksaa?!" Erään kerran avauduin hänelle huolella noista kaikista häiritsevistä asioista. Mies pillahti itkuun ja toivoi toista mahdollisuutta. Noh, sikailevat tavat ovat melkolailla loppuneet, rikkinäisiä vaatteita hän ei ainakaan nähteni käytä, eikä muita kauheita lumppujaan. Minun neuvomisen ja ohjailun on lopettanut.

Mutta sitten paukahti taas suuri ongelma kuvioihin, eli miehen ex. Mies kertoi suhteestamme, ja ex kilahti täysin. Jostain ihmeen syystä mies kertoi minusta henkilökohtaisia, arkaluontoisia ja kipeitä asioita exälleen. Sanoin ettei itsekään tiedä miksi niin teki, sanoi että ex kuulemma vain halusi tietää minusta ja osasi kysellä oikein :/ Oli tästä kuitenkin pahoillaan. Nyt vaan tämä ex vainoaa miestä minun haukkumisellani, lapsianikin arvostelee, "varoittelee" miestä minusta ja on todella aloittanut mustamaalaamiseni. Sanottakoon etten ole syynä heidän eroonsa, joka tapahtui kolme vuotta sitten. Mies oli meillä kerran, ja exänsä soitti puhuen miehelle kaksi tuntia (!) paskaa minusta. Mies vain kuunteli, eikä tehnyt elettäkään lopettaakseen puhelua, kuunteli vain. Ja minä istuin vieressä syvästi ihmetellen. Tästä huolimatta mies pyörii exän kanssa ja tekee yhteisiä juttuja. Pelkää kuulemma, että ex käskee hakemaan autotallista miehen tavarat.

Ex on kieltänyt etten saa tulla lapsineni esimerkiksi uimahalliin miehen ja hänen lastensa kanssa, ja se oli miehelle ok, eihän exää saa loukata. Ja mikä parasta, mies toistelee minulle exänsä huomiota minusta ja pitää niitä aiheellisina! Vaikken koko exää tunne, enkä ole koskaan tavannut häntä. Käsittämätöntä.

No, miehessä on ne hyvätkin puolet. En kai muuten olisi yrittänyt hänen kanssaan. Hän on avulias, hellä, huumorintajuinen, ja ihan oikeasti on yrittänyt tsempata asioissa mistä olen hänelle huomauttanut. Kuitenkin miehen typerät edesottamukset, suhde exään ja omituinen alku suhteessa ovat saattaneet minut aivan hämilleni. Mies on kuitenkin kouluja käynyt, vastuullisessa työssä, ja joissakin asioissa tavattoman älykäs. Hänen kirjallinen ulosantinsa on kiitettävää.

Miten ihmeessä hänessä on noin kaksi eri puolta? Mies on kärsinyt vakavasta masennuksesta ja syö siihen lääkettä. Olisiko tuolla osuutta asioihin? Ei olla nähty nyt muutamaan päivään tuon exänsä haukkumispuhelun jälkeen, ja tänään meillä olisi tarkoitus keskustella "vakavasti". Mies sanoi että on ollut varpaillaan minusta alusta alkaen. Miksi? Nyt mies syyllistää että olen "ryssinyt" koko jutun. Mitä mä sille miehelle sanon? Olenko minä hullu vai tuo mies??

Kuulostaa tosi sekavalta tekstiltä varmaan. Pahinta on, että jollakin tapaa pidän miehestä ja tunnen sympatiaa häntä kohtaan. Pelkään myös, että itse jään ikuisesti yksin. Myönnän, olen ihmissuhteissani särkynyt monta kertaa, ja kaipaisin rakkautta enemmän kuin mitään :( Antakaa jotain rakentavia kommentteja. 

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo mies sinun mielestäsi ihan terve ja tasapainoinen? Mietipä rehellisesti.

Minä en tuollaisen ihmisen kanssa olisi muuta kuin korkeintaan ystävä. Parisuhde kannattanee lopettaa.

(Harvoin esitän näin suoria mielipiteitä, mutta tämä vaikuttaa aika selvältä tapaukselta. Jos jatkat, joudut vain syvemmälle ja syvemmälle hankaluuksiin. Olet myös saanut varoituksia miehestä. Mieti, hyvä ihminen.)

Vierailija
2/23 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokse .. ja kovaa. Se on ainoa neuvo minkä osaan antaa. Aivan sama miten mies tuon teidän eron tulkitsee, laita poikki ja kerralla ja yksiselitteisesti. Jos voit vaihda puhelinnumero ja spostiosoitteesi. Jos ei ole mahdollista, ilmoita selkeästi (mielummin kirjallisesti), että ET halua, että mies on sinuun ikinä enää missään yhteydessä.Seuraavasta yhteydenotosta suoraan yhteys poliisiin. Aivan karmivaa luettavaa.. Ukko on tossun alla ja ex on täysi narttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko tosissas?

Sulla on lapsia, niin voisit keskittyä vaikka niihin... eikä avohoitopotilaisiin.

Onks sulla oikeesti sellanen käsitys, että toi tilanne tosta muuttuu? Onnea sitten vaan ja muista että sulle annettiin hyvä neuvo jatkaa elämää ilman tämmöstä hoitotapausta.

Vierailija
4/23 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ap, lue itse tekstisi oikein ajatuksella. Mieti, että se olisi jonkun toisen av-mamman kirjoittama. Mitä neuvoisit? No niin just.

JSSAP.

Vierailija
5/23 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 14:10"]

Onko tuo mies sinun mielestäsi ihan terve ja tasapainoinen? Mietipä rehellisesti.

Minä en tuollaisen ihmisen kanssa olisi muuta kuin korkeintaan ystävä. Parisuhde kannattanee lopettaa.

(Harvoin esitän näin suoria mielipiteitä, mutta tämä vaikuttaa aika selvältä tapaukselta. Jos jatkat, joudut vain syvemmälle ja syvemmälle hankaluuksiin. Olet myös saanut varoituksia miehestä. Mieti, hyvä ihminen.)

[/quote]

Siksi olenkin niin hämilläni, kun mies on muuten todella jämpti hoitamaan asioitaan, iloinen seuramies ja kykenee jo työnsäkin puolesta toimimaan tarpeen vaatiessa vakuuttavasti. Mietin olenko itse hullu vai onko mies. No, mulla onkin melkoisen huono itsetunto.

Ap

Vierailija
6/23 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on vaan sellainen juttu, että jos mies ryhtyy piinaamaan minuakin, niin mihin von ottaa yhteyttä? Mitä poliisi mahtaa poliisille?

Ap

Vierailija
7/23 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä nyt ainakaan sen takia jatka suhdetta, että pelkäät miehen alkavan piinaamaan sinua... Ihan hullun hommaa.

Vierailija
8/23 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tekstin kokonaan. Tuhlasin aikaani yhtälailla kun sinä tuhlaat aikaasi tuon miehen kanssa. Hän ei ole selvästikään terve järkinen. Suosittelen pysymään hänestä erossa jatkossa.

Vierailija
9/23 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi apua, tuo kuulostaa ihan mun mieheltäni. Lasten iät ihan samat, muutenkin KAIKKI piirteet täsmää. Mutta me ei olla erottu eikä miehellä ole omaa asuntoa. KAIKKI ap:n tarinassa täsmää mieheen, joka on ihan piemee. Mä luulen, että se kärsii jostain epävakaasta persoonallisuudesta tms. Ja en provoa!

AP, oletko käynyt miehen omassa asunnossa? Eli oletko nähnyt asunnon omin silmin ja tiedät että sellainen asunto on olemassa eikä mies valahtele sulle? Voisiko oikeasti asua vaimonsa luona kuitenkin ja sitten vaan käy sun luona? Käykö sun luona päivisin vai iltaisin? Nukkuuko öitä sun luona? Onko koskaan nukkunut?

Oletko oikeasti KUULLUT vaimon äänen, kun se soitti miehelle? Eli istuit kuuloetäisyydellä ja kuulit naisen äänen ja jopa puheenaiheita?

Voi luoja jos se on mun mies niin heitän heti pihalle. PLEASE kerro jotain miehestä. Ikä? Nimikirjaimet?Koulutus? Millä kirjaimella alkaa firman nimi missä työskentelee? Monta lasta miehellä on? Lasten sukupuolet?

Mun sydän hakkaa oikeasti! Voi vittu.

Vierailija
10/23 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja missä kaupungissa se ap:n mies asuu ja työskentelee?

- 10

Vierailija
11/23 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

10, olen pahoillani jos kärsit samanmoisesta miehestä, mutta ei tämä sama ole. Olen käynyt monta kertaa miehen kotona. Ja olen kyllä kuulut exän äänen puhelimen läpi. Mies on valtion virkamies ja asuu pk-seudulla.

Ap

Vierailija
12/23 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sekopäinen mies, ei hyvää päivää. Tuo on juuri miehen aikaansaamaa, että sinä jopa omassa päässäsi mietit, että kumpi teistä oikeasti on "hullu" ja sekopäinen. 

Isäni on narsisti, ja äitini huonoina aikoinaan mietti juuri samalla tavalla, että onko hän tässä se joka käyttäytyy ihan sekopäisesti ja alkoi oikeasti jopa uskoa siihen. Nyt tilanne parempi, kun otimme siskon kanssa asian omiin käsiimme ja taoimme hiukan järkeä äidin päähän.

Miksi ihmeessä sinun pitäisi olla tuollaisen miehen kanssa? Mieti oikeasti. Olen ihan takuuvarma, että sinä löydät jonkun tervejärkisemmän. Vaikka nyt olo tuntuu siltä, että olisi mukava olla jonkun kanssa ja miehellä on niitä ns. selviäkin aikoja kun osaa olla normaalimpi. Mutta miksi sinun pitäisi kestää sellaista? Miksi et halua miestä, joka on kaikessa tekemisessään normaali ja ymmärtää sosiaalisen kanssakäymisen normit ja sen kuinka toisen ihmisen seurassa käyttäydytään.

Huhhuh, ota vaan jalat allesi ja nopsaan. Ei tuon ikäiset miehet muutu mihinkään, luonne on sellainen kun on ja piste. Tsemppiä :)

Vierailija
13/23 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ap! Ei se sitten ole minun mies mutta kuinka voikaan olla noin täsmäävät piirteet!

Ja olen kohta itse hulluuden rajalla. Annan vain neuvon, että juokse ja lujaa, nuo piirteet vain pahenevat koko ajan! Olen jo ollut 16 vuotta sen kanssa, yrittänyt ottaa eroa, mutta nykyään se uhkaa mua niin lujaa, että pelkään nyrkkiä (ei ole vielä lyönyt).

Uhkaa viedä multa lapset ja kaikki perheen rahat jos otan eron. Sanoo tuntevansa hyvät lakimiehet, että pystyy siihen.

Pelottavinta on se, että nyt ottaa musta salaa alastonkuvia tai kuvia jos tulen vaikka suihkusta ja vaihdan vaatteita. Pelkään että se käyttää jotenkin niitä kuvia mua vastaan.

Ja joo, kaikki alkoi alun jälkeen sillä että alkoi arvostelemaan ulkonäköä, hiusten väri oli väärä, hiuten pituus oli väärä ja hän ilmoitti miten hiukset pitää olla. Ei saa olla ponnaria, pitää roikkua auki. Vaatteet pitää olla paljastavat, jopa vielä nelikymppisenä. Haukkuu, jos pidän siistejä verkkareita (ei ole kuulmma tarpeeksi seksikkäät). Teen kuulemma pahaa ruokaa.

En pese ikkunoita tarpeeksi usein (mies ei pese koskaan). En soita miehelle tarpeeksi usein kuulemma (pitäisi kuulemma soitella joka päivä työmatkallakin, että tietää, että ajattelen sitä). Tulen hulluksi!

Mies on myös johtavassa asemassa suuressa yrityksessä ja joo, myös pettänyt mua vuosi sitten. Miehen sanojen mukaan vaan joku kertahoito.

Ja mun mies kulkee myös tosi kulahtaneissa vaatteissa kotona. Rikkinäisiä, likaisia, vanhoja. Töissä on ok- vaatetus. Ja on sairaan pihi, juoksee tarjousten perässä samoissa kaupoissa ja haukkuu, jos ostan lapsille uutta vaatetta. Ei kuulemma saisi, koska kuulemma riittää kun vanhimmalle ostaa ja sitten nuorimmalla asti vaan kierrättää niitä. Ei ymmärrä että vaatteet menee joskus rikki, lika pinttyy ja kengät menee puhki.

Kyllä, olisi pitänyt jo lähteä.

Ei , en uskalla kun uhkailee koko ajan.

Voimia!

-10

Vierailija
14/23 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

vakavasti läheisriippuva ja epävakaa. jalat alle nyt.

Vierailija
15/23 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi 10 :( Kuulostaa kauhealta. Yhtäläisyyksiä löytyy paljon. En tiedä mikä näiden miesten diagnoosi on. Onko se narsismia vai mitä. Mä koitan päästä irti. Sydämestäni toivon, että saat itsesikin pelastettua, ja lapset!

Ap

Vierailija
16/23 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette te naisetkaan ihan terveitä taida päästänne olla.

Vierailija
17/23 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 14:16"]

Tässä on vaan sellainen juttu, että jos mies ryhtyy piinaamaan minuakin, niin mihin von ottaa yhteyttä? Mitä poliisi mahtaa poliisille?

Ap

[/quote]

Exään? Käske sen eksän käskeä mies jättämään sut rauhaan :)

Vierailija
18/23 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi he ovat eronneet exänsä kanssa?

Vierailija
19/23 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti teksti lähinnä nauratti. Jos olisit kirjoittanut ensin hyvät puolet ja sitten vähän vähemmän laveasti huonoista puolista, niin vastaanotto olisi voinut olla erilainen, mutta nyt tuo oli vain sellaista naurettavaa höpötystä. Tiedät hyvin itsekin mitä tehdä, mutta jos nyt tuosta avohoitopotilaasta itsellesi avomiehen otat, niin älä tule enää tänne valittamaan kirjasta ja oudosta elämästäsi. Itse olet itsesi tuohon suohon ajanut ja siellä iloisesti naureskellut ja muille onnellisena vilkutellut kun olet saanut noin täydellisen miehen rakkauden kohteeksesi.

Olisiko aika suoristaa selkä ja alkaa ihan itse miettimään mitä haluaa elämältään? Ta mielummin itsellesi koira paijattavaksi, hellittäväksi ja sinua vahtimaan, kuin tuollainen kuvatus.

Vierailija
20/23 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin joskus netistä paljon artikkeleita epävakaasta persoonallisuushäiriöstä ja kaikki mitä luin, kaikki arkielämän esimerkkitilantetkin, täsmäävät mieheeni täysin.

Lisäksi luulen, että sillä on narsisitisia piirteitä. Jos ei siis ole puhdas narsisti niin narsistisia piirteitä.

Vai onko jollakin muulla mielipide, onko mies vaan täyshullu? Vai minäkö olen hullu? Tässä rupeaa jo epäilemään itseään.

Hän sanoo minulle välillä, että en ihaile häntä tarpeeksi. Siis kuulemma pitäisi esimerkiksi kehua reippaaksi mieheksi, kun on vaikka ajanut nurmikon. Eihän minuakaan kehuta reippaaksi naiseksi, kun pesen pyykkiä tai tiskaan. Eikö se ole normaalia arkirutiinia vai olenko itse ihan väärässä?

Tuo stringijuttu on meilläkin tuttu. Ostin uudet stringit niin mies vaan sanoi, että noin vähän mennyt kangasta ja noin kalliit. Lisäksi on sanonut, että en saa käyttää puuvillaisia pyjamia kun ne tappaa seksihalut, pitää olla satiinia. Ja tavallisen malliset pikkuhousut on kielletty, nekin kuulemma tappaa seksihalut, pitää olla stringiä (jotka nekin kuulemma liian kalliita). Rintaliivit kuulemma pitää olla pitsiset ja toppauksia pitää olla että tissit törröttää. Arvaa törröttääkö muutenkaan, kun olen kolmea lasta imettänyt jokaista vuoden aikoinaan :(

-10