Ikävä perhettä ja kotipaikkakuntaa
En tiiä onko tää oikea paikka tälle aiheelle, tänne oli helppo tehdä aihe. Toivon että, täältä sais jotain tukea ja apua.
Mulla on kauhea koti-ikävä. Muutin noin puoli vuotta sitte miehen kanssa, hänen kotiseuduille yhteiseen kotiin noin. 450km päähän omalta kotipaikkakunnaltani, missä vanhempani ja sukulaiseni asuvat. Olemme vähän päälle parikymppisiä, eikä meillä ole lapsia.
Meillä on vuokra-asunto, joka on edullinen ja ihana. Mies on ihana ja rakastettava, kuin myös miehen vanhemmat ja muut tutut ja sukulaiset.
Tultiin juuri parin viikon jälkeen, minun perheeni luonta joulunvietosta, takaisin tänne yhteiseen kotiin. Minulla on kamala olo, hirveä ikävä perhettäni ja kotipaikkakuntaa. Siellä lähellä oli perhe, ystävät ja rakas mieheni, täällä tuntuu että oon jotenkin yksin. Huoli vanhemmiata, heidän ikävästä ja minun ikävästä on suuri. Itken koko ajan. Haluaisin nähdä vanhempia enemmän, että perhe olisi lähellä.
Opiskelen täällä ja miehelläni on hyvä työ ja hyvä palkka. Mukava, joustava pomo ja miehen työkaverit.
Minä voisin lopettaa opiskelut ja muuttaa takaisin kotiseuduille. En kuitenkaan voisi jättää miestä tänne, sillä rakastan häntä yli kaiken. Mies ei halua jättää työtään ja ymmärrän kyllä sen. Kotipaikkakunnallani ei välttämättä olisi töitä hänelle. Paikka olisi muutenkin aika vieras hänelle, kuten minullekkin kun muutin tänne.
Pyrimme käymään vanhemmillani lähes joka kuukausi viikonloppureissulla, silti kaipaan aina sinne. Olen onnellinen aina kun tiedän että kohta taas pääsen kotiin vanhempien luokse. En tietenkään halua asua vanhempien kanssa, mutta lähellä heitä ja veljeäni haluaisin. Pelkään että heille sattuu jotain, kun en voi olla apuna tai miten he kaipaavat minua. Isäni ainakin kaipaa todella paljon.
Toisaalta pidän tästä kaupungistakin, vaikkei minulla olekkaan ystäviä tai kavereita. Kaipaan vain kamalasti perhettäni siellä.
Mies haaveilee omakotitalosta ja lapsista. Kuin myös minäkin. Mutta pelkään miten selviän tästä ikävästä.
Onko teillä samanlaisia kokemuksia ? Vinkkejä ? Muuta mikä voisi auttaa ?
Luin että ikävä perhettä ja kotikalkkunaa. Carry on.