Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmettelen sossuavun piirissä olevia

Vierailija
08.12.2014 |

Voiko Suomessa todella olla niin köyhä, että ri ole varaa ruokaan? Epäilen, että kyse on arvovalinnoista! Usein näkee sossuperheissä molempien vanhempien polttavan tupakkaa, ostaisivat silläkin rahalla ruokaa.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sossu ei kustanna niille joka kk toimeentulotukea, mitä ne syövät? Tai siis millä rahalla, jos eivät saa työttömyysturvaa? En nyt oikein ymmärrä. Tässä maassa on useampi satatuhatta ilman töitä ja osalle ei myönnetä työttömyysturvaa.

Vierailija
2/18 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin et ymmärtänyt mitä tarkoitin, saavat tukea mutta olevinaan raha ei riitä ruokaan vaan menee kaikkeen muuhun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hereillä vain sossuäitejä?

Vierailija
4/18 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne saa sieltä sossusta tasan saman summan, meni se sitten ruokaan tai tupakkaan. Eiköhän ne jotain syö, mutta huonosti koska ei kiinnosta.

Vierailija
5/18 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 23:30"]

Niin et ymmärtänyt mitä tarkoitin, saavat tukea mutta olevinaan raha ei riitä ruokaan vaan menee kaikkeen muuhun.

[/quote]

Onhan näitäkin joilla toimeentulotuki menee muuhun kuin välttämättömään. Mutta älä sinä murehdi, ei rahaa anneta lisää sen perusteella että kaikki on mennyt viinaan ja röökiin. Se ei itseasiassa kuulu lainkaan muille, mihin toimeentulotuen perusosan haluaa käyttää. Vaikka kävisi thaihierojalla koko rahalla. Mutta sen on riitettävä.

Vierailija
6/18 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähänkö huonoja provoja ollut tänään.

Vierailija
7/18 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 23:30"]

[/quote]

Itse en ole toimeentulotukiasiakas, enkä tiedä mitä he sossusta saavat. Mutta epäilen, ettei se ole niin paljon kuin sä kuvittelet. Köyhän pitää olla erityisen taitava rahankäyttäjä ja kääntää joka euro muutamaan kertaan, että saa rahat riittämään. Pitää olla tarkka budjetointi jne. Pahaa pelkään, että monella ei ole tarpeeksi hyviä elämänhallinnan taitoja, että onnistuisivat pärjäämään pienillä avustuksilla. Eipä sellaista taitoa ole monella hyvätuloisellakaan, koska ei ole koskaan joutunut elämään tiukoilla.

Vierailija
8/18 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 23:37"]

[/quote]

tästähän puuttuu enää "kaikki yksinhuoltajat ovat huoria" -tyyppinen perinteinen aloitus...

Vierailija
9/18 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän, olen itse ollut toimeentulotukiasiakas. Olen korkeastikoulutettu (kaupalliselta alalta), työtön, en polta ja juon joskus viiniä ruoan kanssa. Meitä akateemisia työttömiä on todella paljon nykyisin. Vuokrat pk-seudulla ovat niin kovat, ettei työttömyystuki riitä. Nyt olen ansiosidonnaisella, mutta kohta se loppuu ja joudun taas sossun luukulle, kun olen pitkäaikaistyötön. Töitä olen tehnyt nuoresta asti, hanttihommista oman alan toimistohommiin. Nytkin olen hakenut kaikenlaisia töitä, mutta ei auta, kun töitä (joista maksetaan palkkaa) ei ole yhtä paljon kuin on työttömiä. Maatilalle pääsisi kai orjatöihin, mutta silloinkin olisi pakko hakea rahaa sossusta elämiseen ja matkakuluihin. 

Vierailija
10/18 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käyttää sossurahat oikein ja on niiden tarpeessa mä ymmärrän kyllä, että niitä tarvitaan, mutta miksi se äänekkäin sossun elätti on yleensä se joka ei osaa rahaa käyttää niin kuin kuuluisi. Ne jotka on oikeesti pudonnu työmarkkinoilta ilman omaa syytä kuuluukin apua saada. Ap

Vierailija
11/18 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en sossun asiakkaana juonut enkä polttanut, muutenkin olin ostelematta turhia. Aivan hyvin riitti rahat mun ja lasten monipuoliseen ruokailuun...

Vierailija
12/18 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 23:24"]

Voiko Suomessa todella olla niin köyhä, että ri ole varaa ruokaan? Epäilen, että kyse on arvovalinnoista! Usein näkee sossuperheissä molempien vanhempien polttavan tupakkaa, ostaisivat silläkin rahalla ruokaa.

[/quote]

Suomesta ostettuna tupakan hinta on sellainen, että keskimääräisellä polttelulla siitä tulee kuukaudessa 150 euroa per lärvi. Perheen ruokakuluissa 300 euroa kuussa toki tuntuu mutta ei  ole ratkaisevaa. Kahden henkilön röökit pois toisi 5 hengen perheelle ruokaan lisää rahaa 2 euroa per lärvi.  

Vierailija
13/18 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pahasta masennuksesta ja ahdistuksesta kärsineenä olen elänyt sosiaalituella 4 vuotta! Voin sanoa että lopettakaa se mollaaminen ja keskittykää omaan elämäänne ja yrittäkää auttaa muita ihmisiä. Suomessa kun ollaan niin ilkeitä ei osata muita auttaa tai vaikka saamaan toista ylös sägystä ja innostamaan ja nostattamaan itsevarmuutta työntekoon! Siis ei helv****** kokeilkaahan elää sillä sosiaalituella ja tulkaa sitten valittamaan. 400 e kuukaudessa siitä sitten kännykkälasku 20-25e, bussikortti kuukaudeksi 48e, hygienia tarvikkeet yms yms siinä sitten sulla on jäljellä n. 300eukkoa ja eiköhän kaikille tule joka kuukausi niitä muitakin tarpeitä ,,,,, kännykkä menee rikki , jotain yleistarvikkeita pitäisi kotiin saada . ja sitten siinä kuukauden ensimmäisenä päivänä sulla on se pieni 200-300 e koko kuukaudesi , joka tarkoittaa että jos sillä koko rahalla ruokaa ostaa niin ei sitä paljon himasta lähdetä mihinkään harrastuksiin tai hauskaa pitämään.... SIITÄ SE noidankehä syntyy kun on päästänyt itsensä sellaiseen tilanteeseen . Toivoisin teitä mollaajia tukemaan näitä nuoria ihmisiä työntekoon yms . ilmn että lähdetään heti mollaamaan . ottaisitte selväksi ensin miksi kyseinen henkilö on työtön. olen tavannut erilaisissa ryhmissä nuoria n 20 vuotiaita ihania normaaleja ihmisia joilla erilaisia syitä siihen että joutuu sosiaali tuilla elämään mm. mielenterveysongelmat , vakava masennut ja muut erilaiset sairaudet. 

Vierailija
14/18 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 23:39"]

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 23:37"]

[/quote]

tästähän puuttuu enää "kaikki yksinhuoltajat ovat huoria" -tyyppinen perinteinen aloitus...

[/quote]

Onko otsikoissa ollut jo RUMA LÄSKI? Tällä hetkellä näköjään saa edelleen huomiota esittämällä työttömistä yleistäviä väitteitä. Sellaisia tulee siis lisää eli työttömien syyllistämistä jne.

Vierailija
15/18 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 23:50"][quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 23:24"]

[/quote]

Suomesta ostettuna tupakan hinta on sellainen, että keskimääräisellä polttelulla siitä tulee kuukaudessa 150 euroa per lärvi. Perheen ruokakuluissa 300 euroa kuussa toki tuntuu mutta ei  ole ratkaisevaa. Kahden henkilön röökit pois toisi 5 hengen perheelle ruokaan lisää rahaa 2 euroa per lärvi.  
[/quote]

Se viiden hengen perhe saa tukea vähintään 1650€ asumiskulujen lisäksi. Vaikka vanhemmilta menisi 300€/kk tupakkaan, jää ruokaan kyllä ihan hyvin rahaa. Samoin muihin hankintoihin.

Vierailija
16/18 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 23:24"]Voiko Suomessa todella olla niin köyhä, että ri ole varaa ruokaan? Epäilen, että kyse on arvovalinnoista! Usein näkee sossuperheissä molempien vanhempien polttavan tupakkaa, ostaisivat silläkin rahalla ruokaa.
[/quote]

Olet elänyt hyvin suojattua elämä jos kuvittelet näin. Ei, aina ei ole kyse omista valinnoista.

Vierailija
17/18 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalitukien luulisi pelastavan nälkäkuolemalta Suomessa, mutta täältä saa sellaisen käsityksen, että ihmiset käyttää rahaa tosi kummallisesti kun näkevät nälkää.

Vierailija
18/18 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 23:28"]

Jos sossu ei kustanna niille joka kk toimeentulotukea, mitä ne syövät? Tai siis millä rahalla, jos eivät saa työttömyysturvaa? En nyt oikein ymmärrä. Tässä maassa on useampi satatuhatta ilman töitä ja osalle ei myönnetä työttömyysturvaa.

[/quote]

Sitten on pitänyt "kusta" omat asiansa jos ei saa työttömyystukea. Esim lopettaa koulu tai työ kesken, eli on saanut karennsin. Tai saanut potkut töistä syystä "x" joilloin tulee myös karenssi. (esim jos olet kavaltanut työnantajalta ja saanut tästä syystä ansaitut potkut tms.) Muuten tässä maassa saa työttömyystuet kaikki opintovelvollisuuden suorittaneet.

Ainut poikeus on opiskelijat. Ja tässä lähinnä tarkoitan kesälomakautta, joillon opiskelija ei ole koulussa. Silloin opiskelija ei ole oikeutettu opintotukeen, koska ei suorita opintopisteitä. Mutta ei ole oikeutettu työttömyystukeen, koska on kirjoilla koulussa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän