Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kirjoitat niin epäselvästi?

Vierailija
13.01.2015 |

Siis mä en tajuu. Miksi jotkut kirjoittaa niin epäselvästi, että kukaan ei tajuu? Onko niin, että et osaa laittaa ajatuksia tekstimuotoon vai? Siis tosi ärsyttävää. Kokoajan täytyy arpoo. Mä en vaan tajuu.. Huoh huoh

Mutta rehellisesti. Miksi ulosantisi on joskus sekavaa ja epäselvää?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän kaivattaisiin jotain konkreettista esimerkkiä.

Vierailija
2/16 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä pointtiasi, voisitko selventää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 10:25"]En ymmärrä pointtiasi, voisitko selventää?
[/quote]

XD

Esim. Aloittaja kertoo pitkät tarinat kanasta ja munasta, kun oikeasti kysymys oli tyyliin "Mitä ajattelet kukosta?"

Vierailija
4/16 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syynä on, aivan kuten epäiletkin, harjaantumattomuus kirjalliseen ilmaisuun. Lisäksi vVälinpitämättömyys ja laiskuus vaivaavat etenkin mobiililaitteiden käyttäjiä: monet sanovat suoraan, etteivät jaksa korjata virheitään ennen viestin julkaisemista!

Vierailija
5/16 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilla vaan prosessorit pyörii pienemmillä taajuuksilla, jos ei ole paljoa annettu niin... ?

6/16 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilla voi olla tilanne päällä eli monta rautaa tulessa. Siksi yhdellä tasolla pohtii munaa, toisella sen suhdetta kanaan ja kolmannella kukkoa suhteessa molempiin edellisiin ja sitten tulee jostain ulkopuolisesta syystä kiire, eikä ehdi lopussa solmia kaikkia lankoja yhteen.

Vauvoilla saattaa olla jotain asian kanssa tekemistä.

Vierailija
7/16 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en osaa laittaa ajatuksia tekstimuotoon ja siksi kirjoittelen mahdollisimman vähän.

Nainen

Vierailija
8/16 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 10:57"]

Mä en osaa laittaa ajatuksia tekstimuotoon ja siksi kirjoittelen mahdollisimman vähän. Nainen

[/quote]

Ei olis kannattanu jättää kouluja kesken  :D  .

Vierailija
9/16 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 11:01"]

Mä en osaa laittaa ajatuksia tekstimuotoon ja siksi kirjoittelen mahdollisimman vähän. Nainen

[/quote]

[/quote]

miten nää kaks asiaa nyt oikeestaan korreloi keskenään? Ja vastaan...

Ei välttämättä yhtään mitenkään.

Vierailija
10/16 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 11:26"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Vaihtoehto B:Käsittääkseni jo alakoulussa opetetaan laittamaan ajatuksia tekstimuotoon, siten liittyy.

Vierailija
11/16 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan voi piirtää, vääntää rautalangasta tai veistaa puusta, jos tekstaaminen on vaikeaa..

Vierailija
12/16 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta jos ajatus on epäselvä, sen muotoilu selväksi tekstiksi tuottaa tuskaa ammattilaisellekin. Tiedän tämän kokemuksesta, kun olen toimittajana muutaman epäselvän ihmisen haastatellut.

Vierailija
13/16 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 13:16"]

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 11:26"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Vaihtoehto B:Käsittääkseni jo alakoulussa opetetaan laittamaan ajatuksia tekstimuotoon, siten liittyy.

[/quote]

Ja joku epäilee, että on jäänyt peräti alakoulukin kesken?? Äly hoi...

Mä kirjoitan usein huonosti, sillä olen laiska ja haluan päästä asiassa nopeasti eteenpäin, jolloin kirjoitelma voi olla monelle rasittavaa tms?

Vierailija
14/16 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska keskustelupalstalle kirjoittaessani en yleensä jaksa lukea viestiäni montaa kertaa uudelleen läpi. Siinä  jää sitten huomaamatta epäloogisuudet ja huono kielioppi ja sekin, että tuleeko viestin pääajatus esille vai hukkuuko se epäolennaisempaan selittämiseen. En osaa kauhean hyvin muotoilla ajatustani kerralla sanoiksi, vaan se vaatisi pari luonnosta ennen kuin sen saisi tiivistettyä kunnolla. Ja tämä on vain av:D

Vierailija
15/16 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 13:43"]

Koska keskustelupalstalle kirjoittaessani en yleensä jaksa lukea viestiäni montaa kertaa uudelleen läpi. Siinä  jää sitten huomaamatta epäloogisuudet ja huono kielioppi ja sekin, että tuleeko viestin pääajatus esille vai hukkuuko se epäolennaisempaan selittämiseen. En osaa kauhean hyvin muotoilla ajatustani kerralla sanoiksi, vaan se vaatisi pari luonnosta ennen kuin sen saisi tiivistettyä kunnolla. Ja tämä on vain av:D

[/quote]

Vakuuttavasti todistettu, uskotaan. LOL.

Vierailija
16/16 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen huono järjestelemään ajatuksiani ja tuomaan niitä julki. Yritän parhaani, että tekstini olisi ymmärrettävää ja laadukasta. Sama ongelma puhuessa. Kukaan ei koskaan ymmärrä, mitä haluan sanoa. Kummallista, että kirjoitin kuitenkin Eximian äidinkielestä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi